Larissa's Valkjes** Willen jullie dit boekje sluiten*

Gestart door Larissa, 19 november 2009, 13:15:14

« vorige - volgende »

Larissa

27 december 2009, 21:50:07 #75 Last Edit: 30 december 2009, 12:18:44 by Larissa
hey

Ze mogen het nogmaals proberen deze ronde
Ik had advies gevraagt bij kweken en 2 nestjes achter elkaar is toch echt het max.

We gaan dus nu weer een spannende tijd te gemoed en nu maar duime dat pico zijn best blijft doen

Ik hou je op de hoogte

Liefs Laris en bende

Manouk

jaah en maak ook maar wat mooie foto's...
hier nog steeds geen eitjes.. ze zitten beide wel veel in het blok, en ook wil Donna nog wel eens gaan zitten broeden in 0de0 7 voerbak (sorry voor de spelfouten, maar Gaudi +wil ook wat typen.. en als ik niet uitkijk ben ik me vingers kwijt.)
hahahahah...
Wel ben ik helemaal dol met mijn lieve Gaudi..
ze is ziekjes geweest en wat afgevallen, maar gelukkig nu weer helemaal in orde...
Ze is echt een dametje die bepaalde dingen alleen wil als zij dat wilt..
Een kroeltje vind ze heerlijk, maar wel op haar momenten.....

en toch blijft ze heel erg happig naar vingers..
als ik te dicht bij haar snavel kom krijg ik een snauw en ook opstappen op mijn vinger wil ze niet..... Maar wel op mijn arm...
majah een dametje met gebruiksaanwijzing :D

groetjes
Manouk

Larissa

Even een kleine update over ons koppeltje

Ze hebben vandaag alweer hun derde eitje gelegt en jaaa zowaar helpt onze pico nu wel netjes mee het nestje warm te houden

Wellis waar nog niet zo lang als onze joepy maar gemiddeld toch zo'n 30 minuten zodat onze joepy ook fatsoenlijk kan eten

Misschien binnen kort nog wel ff een updatetje
ga nu maar weer eens aan het werk

@manouk

Ik zal zekers proberen mooie foto's te maken en de eitjes komen vanzelf wel hoor.......en wat gaaf dat je al zo veel bereikt met Gaudi en wel lache hoor dat ze wil mee type alleen snap ik de valkjes taal nog nie helemaal  :P

Anja

Gefeliciteerd met het derde eitje.

Liefs,

Anja

Larissa

hallo anja

Heel erg bedankt zal de felicitaties over brengen naar het aanstaande ouder paar  ;)

groetjes

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Larissa

hey iedereen

even een update van ons broedende koppeltje
Ze hebben oud en nieuw goeed overleeft onze joepy is zelfs niet 1 keer van het nest af geweest of geschrokken van het vuurwerk...........onze pico was daar in tegen wel wat van slag maar doet nog steeds onwijs goed zijn best en helpt joepy vol op mee te broeden zou het nu dan goed gaan ?????

Gisteren op 1 januari 2010 heeft ze het vierde eitje gelegt en pico heeft de halve morgen zitten broeden
Pico is echter nog wel beetje schrikachtig als je in de buurt komt van het hok hij wil dan nog wel eens het nestje verlaten om daarna gauw weer terug te keren....

Ik had eigenlijk een mooie foto willen maken van pico op het nest maar dat doe ik bij deze dus maar niet omdat ik hem er niet wil afjagen door te laten schrikken

Ik hoop dat ik over nog heel wat nachtjes slapen een verrassing hier kan melden ik heb de eerste twee eitjes wel geschouwt en zo wat ik kan zien zijn die bevrucht voor nu laten we het nestje met rust en we gaan afwachte hoeveel jongen er uit gaan komen als alles goed blijft gaan

Anja

Dat is goed nieuws in het nieuwe jaar. 4 eitjes en al 2 bevrucht daarvan.

Goed besluit om ze met rust te laten.

Ik duim voor je dat het allemaal goed mag gaan.

Liefs,

Anja

*Manon*

Hoi hoi Larissa,

Wat spannend zeg dat je nu weer een nestje gaat krijgen.
Ik denk dat de eerste ronde even wat onwennig was voor ze en nu weten ze hoe het moet hé en broeden ze allebei.

Leuk hoor!

Ik hoop echt dat het nu goed gaat, een eerste nestje is zo leuk....

Groetjes Manon  :)

Caroline

Leuk hoor, 2 bevruchte eitjes.

Gefeliciteerd en heel veel succes!!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Manouk

Heej Laris...

Mooi man de eitjes.. en gaaf dat ze bevrucht zijn.. en echt goed dat Pico zo goed meehelpt..

Hier nog geen eitjes maar nog steeds veel int blok, maar ik heb ze niet meer zien wipwappen.. dus kan best zijn dat het niet gaat gebeuren :( maja dan maar niet..
wel kreeg ik een leuk nieuwjaarsverassing bij mijn gerbils (woestijnratjes) 6 kleine hummeltjes...
daar llijkt alles goed te gaan..
paps en mams zorgen goed voor hun kroost en ik voel mij ook een beetje mama :D:D

groetjes
Manouk

Larissa

hey iedereen

Ja wij vinden het ook heel spannend en we blijven hopen dat pico zijn best blijft doen

We vermoeden inderdaad dat het eerste nestje gewoon onweningheid is geweest van pico
We hebben vandaag een lange wandeling in de sneeuw gemaakt en de vogels zitten nu zelfs bij elkaar in het nestblok zonder dat de een de andere er uit jaagt wat in het begin nog wel eens gebeurde

@manouk
Leuke verrassing van je gerbil's hoop dat het allemaal goed blijft gaan

groetjes

*Manon*

Hoi hoi,

Hoe gaat het met de eitjes en Pico en Joepy?
Doen ze goed hun best?
Wanneer verwacht je de donsjes? spannend hé  ;)

Groetjes uit Denekamp!!

Larissa

@ Manon

Ik verwacht vanaf 18 jan dat de donsjes kunne uit komen het eerste eitje is namelijk gelegt op 26-12-2009

Onze pico heeft het broeden nu helemaal onder de knie hij jaagt zelfs joepy uit het blok om het zelf te doen...macho nu wel he  ;D

Hij is nu ook minder schrikachtig en ik mag zowaar dicht bij de kooi komen staan zonder dat hij het broedblok uit komt hij blaast wel maar ben er niet echt van onder de indruk zeg maar  :P

Ik zal proberen wat vaker een berichtje achter te laten maar het zal moeilijk worde want mijn dochtertje moet ook nog geopereerd worde aan neus en keelamandele de 18de jan

Zodra er donsjes zijn zal ik uiteraad jullie het direct vertelle en misschien een fototje er bij plaatsen

Morgen zal ik foto plaatse van onze pico op het nest

groetjessssssssssssssssss