16 juni 2024, 00:39:18

Alakazoom slaapt al de hele dag

Gestart door Qwerty de Heer, 10 november 2009, 17:54:33

« vorige - volgende »

Qwerty de Heer

Hoi allemaal

Alakazoom slaapt bijna de hele tijd. Hij zit niet bol. Toch vraag ik me af of dit normaal is?  ??? ???

Kimm

Hoi,

nee op zich is dat niet normaal.
even een paar vragen:
- hoe oud is hij?
- hoelang heb je hem?
- zit hij op stok of op de bodem?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Qwerty de Heer

Hij is van dit jaar. Ik heb Alakazoom sinds 19 september 2009. Hij zit op een stok, maar verplaatst zich af en toe.

Kimm

dat vind ik geen normaal gedrag voor een valkje. s'morgens horen ze veel te bewegen en geluiden te maken.
komt hij ook niet uit de kooi?
verder zou ik naar zijn ontlasting kijken, zijn eetgedrag ook.
maar helaas wil het niet zeggen dat als een valkje goed eet, dat er dan niets aan de hand is.
ik kan nu natuurlijk niet zeggen wat eraan de hand is.
vertoond hij dit gedrag sinds kort?

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Qwerty de Heer

Hij eet wel. Hij at van de trosgiest die mijn zus aanbood. Alakazoom gaat niet de kooi uit, maar de kooi is wel ruim. Zijn ontslasting is ok, heb vandaag nog de kooi schoongemaakt. Er zaten geen rare drollen bij. Zal zo nog ff naar kijken.
Dit gedrag is sinds kort. Normaal doet hij een middagdutje, net als de Andreya en de grasparkieten. 

Kimm

het zou ook kunnen dat hij tegen een rui aan zit.
daar kunnen ze erg moe van worden.
verliest hij al veertjes?

wel vind ik het vreemd dat hij de kooi niet uitkomt, als hij dat anders wel doet.
kijk even of hij tegen een rui aanzit en als hij komende dagen zo blijft zou ik voor het weekend nog even een vogelarts raadplegen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Qwerty de Heer

Ik denk dat ik onduidelijk ben geweest, Alakazoom mag niet naar buiten. Ten 1e Hij is niet tam en dan kan het uren duren voor hij weer terug is (dit weet ik omdat dit gebeurde toen ik de grasparkieten losliet vliegen in de woonkamer) en ten 2e wil mijn moeder niet dat de muren van de woonkamer vies wordt. Ze zijn namelijk zo`n 2 jaar geleden geverfd.

Alakazoom verliest wat veertjes, maar niet zo veel.

Gisteravond was Alakazoom wat actiever geworden. Hij klom, praatte wat.Vandaag was hij, volgens mijn zus, actief.  :)

Maar waarom hij gisteren zo veel sliep begrijp ik niet.  ???

Kimm

ik ben blij dat hij wat actiever is, maar ik vind het wel erg zielig dat hij niet los mag.  :-\
dat houdt in dat hij helemaal zijn beweging niet krijgt en dan vraag ik mij ook af waarom jij dan vogels mag hebben?

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Waarschijnlijk is het inderdaad de rui. Binky hier had hetzelfde, de afgelopen dagen. Dat kun je in mijn verhalenboekje 'Nieuwe vluchten van mijn 'Vliegtuig' lezen. Maar sinds gisterenavond ging het alweer beter en vandaag had hij het hoogste woord.

                                    ;D  ;D  ;D  ;D

Qwerty de Heer

Kimm, denk je dat ik de vogels in een klein hok douw? De kooi is ongeveer 150 cm hoog, 60 diep en 70 breed. In de kooi bevind een kleine stok, een lange tak en een tak van een fruitboom.
Verder natuurlijk de voer en drinkbak, mineraalblok en speeltjes.
Als ze willen, kunnen ze best heen en weer fladderen. Ok, je hebt wel gelijk, echt vliegen is anders. Maar ja, met 2 niet-oplettende ouders kan ik de vogels niet de halve dag laten rondvliegen.


Landiej

Kimm bedoelt ook niet dat ze de halve dag los moeten :D De meeste mensen hier op het forum zijn gewend om de vogels minimaal één keer per dag uit de kooi te laten, zodat ze hun lichaamsbeweging mee kunnen pakken.

Uiteraard is dat wat lastig als je valkje niet tam is, want dan krijg je hem inderdaad nooit terug de kooi in :-\

Zo te lezen gaat het nu weer goed met Alakazoom? Leuke naam trouwens :)

Qwerty de Heer

Bedankt, dat beshouw ik als een compliment! Het is me weer gelukt een leuke naam te verzinnen !  ;D

Alakazoom is weer ok (gelukkig).

Bedankt voor alle reacties.

Kimm

fijn dat het goed gaat met hem. is hij nu toevallig in de rui of was het dat niet?
trouwens hoe kom je aan die naam?  :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Qwerty de Heer

Ga ff googleen! Typ in vogelnamen of zo in en wie weet, je vindt op verschillende sites lijsten met namen.
Zo vonden we Alakazoom. Wat hebben we er om gelachen. ;D
Toevallig was het afkomstig van een lijst met...valkennamen! Maar toen waren we eigenlijk niet van plan 2 valkparkieten te nemen...
Maar goed, je andere vraag. Ik denk dat hij niet in de rui zit. De kooi zit niet vol veren.