15 mei 2025, 20:54:23

plotseling overleden

Gestart door rossie, 14 november 2009, 16:00:59

« vorige - volgende »

rossie

Gisteravond is onze valkparkiet plotseling overleden. Hij was slechts een week of 8 oud. Hij kreeg nog 2 x daags pap. Hij kon wel al goed vliegen.
Om 20.00 uur vloog hij nog vrolijk rond. Is nergens tegen aan gevlogen. Ook niet van planten gegeten. Allereerst toen hij bij mijn vrouw zat, werd zijn snavel witter. Daarna ging zijn kop wat scheef staan en zijn linker vleugel meer hangen. Hij reageerde steeds minder op aaien en aanraken.
We hebben nog wel een dierenarts gebeld, maar er naar toe gaan was niet meer mogelijk omdat na het eerste verschijnsel dat er iets niet goed was en dat hij uiteindelijk overleed zat maar zo'n 1 1/2 uur.
Ik denk zelf, gezien de verschijnselen, dat hij een hersenbloeding heeft gehad. Weet iemand of dit zo spontaan kan optreden of dat het mogelijk iets anders geweest kan zijn. :(

Caroline

:'( :'( :'(

Sterkte ....

Rust zacht, lief vriendje.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

hoi,

ten eerst, heel veel sterkte met het verlies van jullie valkje  :'(
dit is wel heel erg snel gegaan.
gelukkig waren jullie bij hem.
er kan zeker wat in zijn hoofdje zijn gebeurd, maar dat durf ik niet te zeggen of dat werkelijk ook zo is.
gezien de symptomen die hij vertoonde, wijst het daar wel op.
of het is zijn hartje geweest of een hevige epileptische aanval.

sterkte,
rust zacht lief valkje...

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Karin

Omdat het snaveltje bleek werd kun je ook denken aan een inwendige bloeding.... Hoeft niet persé na een ongeluk te zijn, kan ook een aangeboren foutje zijn... Heel veel sterkte met het verlies  :'(
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Charlotta

Wat erg voor jullie! Heel veel sterkte.
Ik heb niet echt het idee wat het zou kunnen zijn maar sluit me aan bij Kimms idee ervan.