18 juli 2025, 12:03:40

Punky eet en drinkt niet meer

Gestart door Chico_Rosa_Punky, 8 november 2009, 20:45:07

« vorige - volgende »

Chico_Rosa_Punky

Beste allemaal,

Sinds gisteren eet en drinkt onze Punky niet meer en we hebben een keer gezien dat hij ging overgeven. We zijn vandaag naar de DA geweest en hebben enrofloxoral gekregen. Daarvan moeten wij hem twee maal daags een druppel geven.
Hij slaapt wel veel, maar ook gaat hij toch wel veel roepen. We hebben hem inmiddels apart gezet. Maar wel zo dat hij zijn vriendinnetje Rosa kan zien.
Wij denken zelf aan een kropontsteking. Is het medicijn een goed middel???
Wat kunnen we nog meer doen?? Het is maar een teer vogeltje, want veel vet heeft hij niet. Niet eten zal hij niet lang volhouden.
Wie geeft ons raad?

Mies en Frits

Kimm

hoi,

dit medicijn wordt gebruikt bij bacteriele infecties.
wat heeft de da gezegt dat hij heeft?
dus de diagnose zal wel goed moeten worden vastgesteld, wil dit gaan helpen.
wat je nu kan doen is punky onder de warme lamp zetten en ook druivensuiker geven door het water.
anders zou ik morgen toch maar voor een second opinion naar een vogelarts toegaan, want dit klinkt toch wel erg ziek.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

ps als het kropontsteking is, dan gooien ze er ook slijm uit en als dat zo is dan zal het valkje binnen 24 uur behandeld moeten worden. en op zijn ademhaling goed letten.

Chico_Rosa_Punky

Kim,

De DA heeft niet gezegd wat hij heeft. De grootste zorg is voor ons dat hij niet eet en drinkt. Hij heeft regelmatig "oplevingen". Dan gaat hij lekker zitten fluiten. Hij doet heel nerveus wiebelen in de kooi om naar de andere twee te kijken. Als je hem weg zet, zodat hij ze niet meer kan zien, wordt hij helemaal nerveus en gaat behoorlijk roepen. Dus dat is niet zo handig.

Misschien dan toch morgen naar onze eigen DA.

M&F

Chico_Rosa_Punky

Spugen doet hij niet. Komt dat omdat hij niet meer eet, of is het dan toch iets anders?
M&F

Kimm

jammer dat hij niet heeft gezegt hoe en wat  :-\
ik zou niet naar een normale dierenarts toegaan in dit geval maar naar een vogelarts.
hoe ziet de ontlasting er nu uit?

Chico_Rosa_Punky

Ontlasting heeft hij momenteel niet. In de kooi op weg naar de DA was het behoorlijk groen met nat.
Wij wonen in Rotterdam, heb je een suggestie voor een vogelarts?

M&F

Kimm

ik heb hier een link voor jou met vogelartsen.
er zit er ook eentje in driebergen en daar hoor ik ook goede dingen over. ik weet niet hoever dat van jullie is, maar wel de moeite waard.

http://www.valkparkiet.com/nl/files/dierenarts.htm

Chico_Rosa_Punky

Driebergen is wel een heel eind van Rotterdam en ook het werk roept morgen weer.
We gaan het proberen bij onze eiegen DA.
bedankt voor je snelle reactie.

Kimm

laat je nog even weten hoe het verder gaat?
heel veel sterkte en beterschap voor lieve punky!

groetjes kim

Kimm

hoi,

ik ben erg benieuwd hoe het vandaag met punky gaat. ik hoop toch wel dat hij weer wat heeft gegeten.

groetjes kim

Chico_Rosa_Punky

GELUKKIG, het gaat al weer een stuk beter. Hebben hem nu drie keer medicijnen toegediend. Hij is weer levendig en fluit en eet gelukkig ook weer als we er bij zijn. Ook drinken hebben we al weer gezien.
Het ziet er naar uit dat we er op tijd bij waren of het was een storm in een glas water.
Maar het belangrijkste is dat hij weer opgeknapt is. Hij ziet er weer uit als de oude.

Kimm

super fijn nieuws!!! ik hoop dat dit zo blijft hoor en blijf hem in de gaten houden.
ik duim voor punky :D

groetjes kim

Chico_Rosa_Punky

Kimm,

Bedankt, vanmorgen had hij al weer het hoogste woord. Hebben hem toch nog een keer het medicijn gegeven.

Chico_Rosa_Punky

Hoi,

Nu het weer beter gaat, vragen wij ons af hoelang wij het medicijn moeten blijven geven. Ons gevoel zegt vanavond en morgenochtend nog een keer.