4 mei 2025, 14:01:39

Tailey

Gestart door DeesDoos, 18 december 2003, 15:35:44

« vorige - volgende »

DeesDoos

hai allemaal

hoewel ik hier niet elke dag een verhaaltje zal gaan schrijven zal ik hier toch regelmatig wat posten... een weekboek ofzo van maken  ;D

Na een helelange rit voor ons (3 uur smorgens vertrokken met de vrachtwagen en savonds rond half 9 (geloof ik) bij paul aan gekomen om tailey op te halen. ik heb heel weinig gezegd en was meer met tailey bezig dan met paul ;)  tailey vloog elke keer weg bij mij en ging in het begin meer bij m'n vader zitten dan bij mij, maar ik bleef proberen dus elke keer pakken.. hij bleef later op m'n hand zitten en kon hem aaien :) we zijn ongeveer een half uur bij paul binnen geweest en moesten daarna wel weg omdat we ook nog 4 uur moesten rijden.. tailey in het kooitje (wat ik van paul gekregen heb) en de auto in, m'n jas over hem heen gedaan zodat ie niet gelijk ziek werd.. onderweg was ie aan het klimmen enzo en was erg actief :d hij heeft ook bijna de helft van de trosgierst op gegeten. na een lange rit van ongeveer 4,5 uur zijn we dan toch thuis gekomen, onderweg snel een mac donalds gehaald (we moeten toch ook eten ;)) en tailey zat weer in het donker met een jas over um heen.. ik heb bijna de hele snel weg met m'n hand in de kooi gezeten en hij ging lekker op m'n vinge zitten :) toen we de snelweg afgingen en het bochtend werk kregen zat ie op de grond en heel erg stil.. thuis gekomen heb ik hem in zijn kooitje gedaan en hij lag vrijwel gelijk te slapen :) heb hem toen maar in de kooi gelaten en toen ik net ( :-[) wakker werdgelijk de kooi open gedaan. tailey lag nog te slapen maar zal vast wel al wakker zijn geweest.. hij bleef nog even in de kooi zitten maar toen ie op m'n hand ging zitten had ie de weg naar het deurtje al snel gevonden :) hij heeft nog niet gegeten dus wil nog even aan kijken en anders ga ik hem pap geven.. tailey zit nu op m'n kast op een knuffel aap te slapen, hij is helemaal naar achter gedoken en kan hem amper zien :) ik ben heel erg blij met tailey en wil ook zeker een tweede valkje erbij gaan halen die ik ook bij paul wil nemen :) misschien heeft ie volgend nestje witkopjes dus als me vader wil rijden komt m'n tweede al snel :)

Tailey moet nog erg veel wennen maar hij komt wel bij me zitten als ik bij hem sta en m'n vinger bij hem hou :) de stokjes in de kooi zijn veelste dik maar we gaan zometeen naar dinant om te kijken voor dunne stokjes en corbo korrels, m'n vader moet jammer genoeg eerst een douche bak+wand plaatsen in 1 van de huisjes en een water/gas leiding maken in huisje 5 dus moet nog even geduld hebben :) ik hou jullie op de hoogte over tailey en als ik wakker genoeg ben ga ik foto's maken en zal ze hier plaatsen :)

Groetjes Desire en Tailey ;D

cora

hoi Dees,

fijn dat je nu eindelijk je valkje hebt. Hij zag er op de foto van Paul heel lief uit.
Geniet er lekker van!

groetjes

Cora

DeesDoos

18 december 2003, 17:25:20 #2 Last Edit: 4 januari 2004, 03:10:09 by Angelique
hoi cora,

Tailey is zeker een hele lieverd :) hij ging net zelfs bij m'n broertje zitten :)

ik heb inmiddels foto's van hem gemaakt, er zitten maar 4 leuke tussen.. m'n kamer is te donker en dan gaat me camera de flits gebruiken waardoor je amper nog wat ziet.. ik moet dus met m'n rug tegen het raam aan staan en tailey van me af, anders lukt het dus niet.. ik deed net de luxaflex omhoog voor het licht en tailey ging gelijk op het houten randje zitten :) hij is er dus nog niet tegen aan gevlogen en hij zit nu ook op de kooi :) het is echt een scheetje en ik ga hem zometeen wat pap geven omdat ie niet wil eten.. ik heb hem nog niets zien eten alleen de trosgierst :) drinken doet ie wel dus maar een klein beetje pap geven :) ik ga zometeen even de verhuis dozen leeg gooien voor een kleedje op de kooi want hij zit er veel op en lijkt me nou niet echt lekker als je op die tralies moet zitten :)
hier onder wat foto's van tailey net :)

een foto waar ie heel mooi zit :)

Een foto waar ik een mooi plaatje van wil maken voor m'n handtekening, eerst nog uitvinden hoe of wat :p

Bij m'n broertje op het hoofd :)

Toch nog even kijken na veel geroep :)

Groetjes Dees

ps. vanmiddag komt er ook een foto van tailey in z'n kooi maar wil hem nu niet in z'n kooi zetten :p

Lique

Gefeliciteerd met Tailey.
Een mooi valkje. Wel veel geel al rond zijn koppie zeg.

Ik heb even een handtekening voor je gemaakt, van die foto, hoop dat je hem mooi vindt.

groetjes Lique

DeesDoos

hai lique,

heel erg bedankt voor de handtekening :d vroeg me al af hoe ik dat geflikt had ;)
hij heeft zeker al veel geel rond z'n oogjes enzo maar ligt er ook een beetje aan hoe je kijkt, soms lijkt het wel of ie veel minder geel heeft :d

ik heb nu net een papje gemaakt en hoop dat het snel afkoelt want Tailey heeft nog niks anders gegeten dan een klein beetje van het trosgierst.. wat als Tailey nu het papje ook niet wilt eten?

groetjes Dees

Lique

Hoi Dees.

Ooo tailey is nog niet zelfstandig?

Ik zou je toch aanraden, om het stuk over handopfok te lezen die hier op de site staat.

Ik weet niet wat je gebruikt, maar zelf heb ik altijd nutribird of CeDe. Beide moet je pas voeren op het moment dat het papje 39 graden is.
Niet te koud geven, want dan zal hij het niet eten.

Als hij alleen nog maar een klein beetj trosgierst eet, zal je meerdere malen per dag moeten voeren.

Let wel op de krop, nooit voeren als er nog wat in zit.

groetjes Lique

DeesDoos

neej tailey eet wel zelfstandig, althans bij paul wel.. gister avond heeft tailey water gedronken en vandaag nog niet gezien.. eten doet ie wel van het trosgierst maar niet van het gewone zaad.. ik heb toch het goede zaad want paul had wat van zijn voer mee genomen voor me, net als het handopfok voer.. het is van cede en had ook een zakje met gemalen zaadjes en eivoer ofzo gekregen.. in ieder geval het gewone voer maar dan gemalen :) hij eet inderdaad niet van het papje misschien is het al wel te koud :s ik wacht wel even tot paul online is :) kan ik het hem vragen :) zal in ieder geval het stukje over handopfok gaan lezen :) had daar niet eens aan gedacht ::)

Groetjes Dees

DeesDoos

hij heeft net gegeten van het eivoer zelf dus kan het papje weg gooien :) had niet al te veel gemaakt omdat ik dat wel verwachte :) ongeveer een half theelepeltje van alletwee :) alleen denk ik dat ik het eivoer niet zacht genoeg heb gemaakt dus nog beetje water bij, wel enorm eng om hem bij z'n vleugeltjes en koppie vast houden (zoals paul dat ook doet) hij wil elke keer weg vliegen terwijl dat eigelijk niet kan dus snel m'n hand open en daar gaat ie :d hij is echt super lief en ben blij dat me pa toch wilde omrijden en paul naar zwanenburg :)
thnxie paul :)

Groetjes Dees

Lique

Hoi Dees.
Ik weet net hoe laat paul hier komt, en óf hij dit leest maar de voeding van ee valk die nog niet zelf kan eten vind ik toch wel heel belangrijk.
Daarom zou ik als ik jou was nu ht stukje lezen, voordat je weet waar je aan toe bent.
Heb je hem vanmorgen ook al ee papje gegeven?

DeesDoos

neej vanmorgen niet omdat alles nieuw was en hij op ontdekking gegaan is :) maar hij heeft nu wat eivoer gegeten uit het bakje en heb nu ook een paar zonnepitten neer gelegd en hij zit aan het strengetje trosgierst te eten dus misschien maak ik me druk om iets wat niet eens nodig was? het is toch ook goed als ze eivoer eten? het bakje is niet helemaal leeg maar er is wel ongeveer een kwart uit :) (is ook wel een klein bakje en klein vogeltje natuurlijk) ik heb paul in m'n msn staan dus als ie online komt kan ik het hem gelijk vragen :)

ik ben ondertussen bezig met lezen (lees niet zo snel ;)) en tussen door m'n kamer opruimen want me broertje is weer bezig geweest ::) de la van de kooi eruit en het kleine kooitje op de grond laten vallen dus alle bodembedekkers liggen hier op de grond, tailey zometeen even in de andere kamer zetten zodat ik kan stofzuigen :)

Groetjes Desire

Rene

Hoi Lique,

CitaatHoi Dees.
Ik weet net hoe laat paul hier komt, en óf hij dit leest maar de voeding van ee valk die nog niet zelf kan eten vind ik toch wel heel belangrijk.

Waarschijnlijk is dit veel meer een kwestie van wennen aan een vreemde omgeving dan dat Tailey nog niet zelf kan eten. Ik had zaterdag ook een valkje van Paul gekregen (daar komt tzt nog wel een verhaal van in de afdeling verhalen) en die heeft de hele zondag amper wat gegeten. Zaadjes, zonnepitten, gierst, je moest het gewoon onder z'n neus duwen en dan nog nam meneer amper een hapje. Ik maakte me best wel wat zorgen, maar maandag en dinsdag heeft ie zicht helemaal uitgeleefd op een stengel trosgierst, ging tekeer als een bezetene :)  En gisteren, woensdag, ging hij zowaar uit het bakje met groente mix eten :D

Dus wat Tailey betreft is er volgens mij nog geen reden tot paniek. Laat hem wennen aan de nieuwe omgeving, geef hem aandacht, houd hem
af en toe het zaadbakje voor de neus en dan zal het met een dag of zo vast wel goed komen.

Groetjes,

-- Rene

Nes

Hallo,

ik loop een beetje achter met de verhalen zie ik...
Maar gefeliciteerd met Taily. Heb de foto's bekeken. Ze is echt heel mooi zeg  :) Ik ben benieuwd of en wanneer je een tweede valkje neemt  ;) Maar geniet maar eerst lekker van Taily.

Groetjes Nes.

Mandy

Hoi Dees,

Je hebt een mooi valkje hoor. Tailey is een mooie cinnamon en zo te zien, vanwege dat vele geel dat al door komt, is het een man denk ik. ;)

Ik denk ook dat Tailey gewoon ff moet wennen. Een hele lange reis, een nieuwe omgeving, dat zal 'm van slag gebracht hebben.
En waar staan z'n etensbakjes eigenlijk? Want misschien kan tie het niet meteen in de kooi vinden. Ik geef altijd het advies om ook schaaltjes met voer op de bodem te zetten omdat ze daar toch eerst gaan zoeken naar eten, wat later ontdekken ze vaak de bakjes in de kooi.
Maar hij eet al trosgierst en heeft al eivoer op, dus geen zorgen, dat komt wel goed. Geniet maar lekker van Tailey. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Xander

Hoi Dees

Ook wij willen je feliciteren met Tailey. En we wensen je nog veel succes met Tailey.

Groetjes Xander en Linda

Paul

19 december 2003, 06:15:16 #14 Last Edit: 19 december 2003, 06:16:01 by Paul
Hoi Lique,

Tailey is nu bijna 7 weken en met 6 weken at ie hier gewoon zaadjes naast het af en toe nog voeren van paps :-)
Een valkje gaat hier niet eerder de deur uit dan dat hij zelf eet hoor :-)
Ik heb Dees wel voor de zekerheid wat handvoeding van Cede meegegeven dus in noodgevallen kan ze dat geven maar het zal aan het wennen liggen.
Morgen zal ie wel zaadjes gaan eten weer het is hetzelfde zaad wat ik hier heb dus dat nent hij wel :-)

Hoi Dees,

Ik vind het fijn dat je zo blij bent met Tailey :-)
Het is je eerste valkje dus het had natuurlijk ook erg tegen kunnen vallen maar je had je natuurlijk wel goed geinformeerd op de site hier :-)
Veel plezier met Tailey en de foto's zijn toch heel leuk geworden hoor :-)

Groetjes, Paul