Jan007
Valkparkiet eitje

|
hallo, ik heb een vraagje ik heb zins 2 weken een valkparkiet en ik probeer hem tam te maken door met mij hand in de kooi te gaan en hem trosgierst te laten eten uit mijn hand maar zo te zien lust die het niet(vliegt weg en als het in de kooi ligt eet die het ook niet.  ik kan hem wel kleine pitjes laten eten door het tralies maar als ik in de kooi ga met me met wat zaadjes erop dan durft die het nog niet. hoe zou ik dit kunen aanpakken 
mvg.Jan
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jan007
Valkparkiet eitje

|
maar het opstappen is dat hetzelfde als bij een grasparkiet?? maar mag die er niet eerder ?(voordat die tam is maar hoe moet ik hem dan de kooi inkrijg?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jan007
Valkparkiet eitje

|
maar kan jij me meer leren over het tam maken want bij mij werken de tips nog niet erg goed
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jan007
Valkparkiet eitje

|
ik weet niet hoe oud die is op het ringetje is het niet te zien. maar hij eet wel uit mijn hand (witte pitjes) maar jammer genoeg durft die nog niet op mijn hand te zitten. zou ik hem eruit kunnen/mogen halen (hij is gekortwiekt) ?
mvg.jan
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jan007
Valkparkiet eitje

|
:'(oke veel plezier. tot vanavond.
mvg,Jan
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dalia
Kleuter valkje

lurfie
|
hoii als hij gekortwiekt is kan je hem er lekker uithalen hoor ze zal proberen te vliegen en ergens landen. dat is hij/zij op je aangewezen en kan je hem zo weer pakken. met de vinger onder het borstje gaan en het gaat vanzelf. niet bang zijn,dan doen ze vaak niks. en praat er veel tegen gerust stellen enz. probeer het maar eens. ik hoor het wel Groet dalia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jan007
Valkparkiet eitje

|
ja hij is gekortwiekt. dus ik kan hem eruit halen maar zal die dan niet gaan bijten Huh en als ik hem niet weer terug de kooi inkrijg en pak raakt die dan niet ze vertrouwen kwijt.
mvg.jan
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jan007
Valkparkiet eitje

|
hij komt uit een dierenwinkel. ze zij dat ze vroeger vroeger bang waren voor mensen ze vlogen tegen de kooi. daarom is die gekortwiekt. Ik ga hem/haar vandaag even uit de kooi laten zoals jullie dat aanrade. hoe moet ik hem/haar uit de kooi krijgen? en hoe er weer in? en zal ze bij me komen als hij/zij uit de kooi is?
mvg.jan
|
|
|
|
|
|
|
|
|