enschedese valkjes...nieuw dagboekje

Gestart door monica, 14 oktober 2009, 14:04:50

« vorige - volgende »

monica

14 oktober 2009, 14:04:50 Last Edit: 14 oktober 2009, 14:09:26 by monica
Hallo allemaal,

Ik begin aan een nieuw dagboekje, over hoofdzakelijk mijn valkjes, maar natuurlijk ook de rest van het beestengespuis dat hier de revu passeerd.
Ik ben nu reeds sinds 2005 met valkparkieten bezig.
Mijn eerste koppeltje was een stel bonte witmaskers, welke ik na een poos van de hand deed omdat ze verschrikkelijke stresskippen waren, wel heel jammer maar ze brachten ook teveel onrust onder de nieuwe valkjes, die een heel stuk rustiger waren.
Zulke schuwe valkjes ben ik overigens ook nadien niet meer tegengekomen.
Ondertussen zat ik te kijken welke mutaties mij mooi leken, en zodoende heb ik ondertussen ruim 20 valkjes.

De hele dag kan ik er naar kijken, naar hun gedrag en gekke capriolen ;D
Erg verslavend het valkenvirus :P

Op dit moment heb ik voornamelijk bleekmaskers en witmaskers, en heb bij marlies een mooie dp witmaskerman gekocht, en 3 prachtige albino's.
Ook Attila het valkje met het scheve pootje van Marlies woont nu hier, een schat van een valkje met veel praatjes :D

Verder wil ik ook nog graag getekende witmaskers, en witmasker pale fallow.

Eerst maar eens enkele foto's van enkele van mijn valkjes :D
Let niet op de kwaliteit, want ik ben niet zo goed in fotograveren :-X

2 van mijn cinnamon opaline witmasker poppen, met links een bleekmaskerjong van dit jaar.

Zo even pauze, strakjes weer verder :)

Groetjes Monica.

monica

Ik weet niet hoe het kan, maar ik krijg alleen allemaal dezelfde foto's, ...alweer :censuur
Ik zal ze verwijderen en 1 voor 1 doen :-\

monica

Dit zijn dan 2 bleekmaskers, rechts Apollo, en links zijn kleindochter.

monica

Dit is het kleutergroepje, allemaal jonge vakjes, de middelste witmasker is een dp van Marlies, evenals de albino op de voorgrond :D

De 2 andere albino's samen met een bleekmaskertje van dit jaar.

Hier is Attila, heeft voorlopig even een hok alleen voor zichzelf, maar ik denk dat ik hem in huis neem tot volgend jaar ;)

Een achterkantje van een jonge bleekmasker, valt jullie iets op??

samantha21

hey!

wat een hoop valkjes! leuke beesteboel bij elkaar hor! :) :) :)

Marian

Hoi Monica,

Ik was nog niet eerder in je boekje, maar vind het leuk nu je nieuwe te gaan volgen :D
Je foto's zijn goed en mooi hoor, met knappe valkjes in een prachtige, natuurlijke volière!!
Hmm er valt me niets op aan 't achterkantje .... maar ik ben dan ook geen kenner hè, dus dan mag dat ;) ;D
Achter het 'kijkvenster' is daar nog een binnenhok??
Erg hoor, dat valkenvirus :P
Mijn 6-de is in aantocht, een albino meisje :-*
Dan gaat 't slotje erop :(
Maar dan heb ik ook een prachtig stel bij elkaar ;)

Groetjes, Marian

monica

@Samantha, dankjewel :D
De meeste foto's gaan nog komen, ik prop mijn postings even tussen het huishouden door, dus stukje bij beetje :-X

@Marian, daar zit idd. een binnenhok achter ;D
Haha na het 6e valkje een slotje er op, ..gaat dat lukken :D?
En albino's zijn mooi hoor 8)

Tja, het achterkantje van het valkje, ik kan er heel erg naast zitten, maar de moeder is een aparte vogel, waar ik wel eens twijvels over had, qua mutatie betreft :-\
Het is een cinnamon opaline witmasker die erg verkleurd, waardoor het niet te zien is.
Maar bij dit jong meen ik iets van een zoming te zien ???

Bedankt voor het complimentje van de volliere overigens ;D

Groetjes monica.

monica

Dit is Trouble, een bleekmaskermannetje van vorig jaar, een zoon van Appolo.
Doet zijn naam eer aan, gaat achter iedere pop aan :P

Voor dit dwergje moet ik nog een defenitieve naam bedenken.
De foto is van gisteren en dit knoeipotje is 6,5 week, weegt 42 gram, en is niet mager.
Heeft een stofwisselingsziekte, en is dus echt miniatuur, maar erg druk, en eet zelf trosgierst en eivoer.
Dit valkje wilde ik dus eigenlijk inslapen, maar nu ben ik blij dit niet gedaan te hebben, we zien wel wat de toekomst voor dit vogeltje brengt.
Opmerkelijk detail, hij heeft een kort staartje wat niet langer word en een wigvorm heeft.
Groter dan dit word ie dus niet :-\

monica

Eigenlijk ieder jaar heb ik ook jonge vogels van kwekers om met de hand groot te brengen, meestal met een goede reden ;)
Dit jaar had ik onder andere 2 koningsparkieten, die nog te klein waren om te ringen.
Door onenigheid tussen de ouders werden de jongen niet gevoerd, met als gevolg dat deze 2 koud en hongerig in het blok lagen, de rest van de jongen waren helaas al overleden.
Ze zijn overigens later toch teruggegaan naar de kweker :D

paar weekjes verder...

en weer een paar weekjes verder :D

monica

Verder heb ik natuurlijk nog meer dieren ;D

Dit is Mouse, een chihuahua (een rednose), die hier in haar dutje gestoord word :P

En Fox, ons andere chiuahua'tje.

Dit is Abby, een gevonden grote alexanderpop.
Heeft een gruwelijke hekel aan kooien en zit dus los op een standaard, of buiten.

Zit ook graag op het speelgoedboogje bovenop haar standaard ::)

Opvangertjes krijgen we hier ook het hele jaar door, een overblijvsel uit de tijd dat ik een actieve opvang had.
Deze worden netjes aangemeld bij de groendesk ;)

Ijsvogeltje, net voor hij weer de vrijheid inging.
Ze zijn waanzinnig mooi :-*

Een jong haasje, het witte streepje is een kenmerk voor zulke jonge haasjes, deze verdwijnt vanzelf weer.

Een grootoorvleermuis :-X

Even van de hak op de tak, 2 halsbanders, niet tam helaas wel gewiekt, zo werden ze hier gebracht.

1 van mijn eigen diamantduifjes :-*

Saar

Leuke beestjes heb je :D
Groetjes Saar :-*

monica

Dakjewel Saar ;D!
Ze staan er nog niet allemaal op, maar dat komt nog wel ;)

Groetjes Monica.

Dierenfreackske

Hoi Monica ...wat leuk dat je een dagboekie bent begonnen, ik ga je hier ook proberen bij te houden hoor! Kijken doe ik alvast zeker, mooie valkjes heb je en de foto's zijn heel goed voor een amateur zoals je zelf zegt, nee gekkie, ze zijn natuurlijk helemaal toppie he! Mooi mooi mooi, grtjs. Ann

monica

Hoi Ann,

Dank je wel ;D
Maar jij maakt veel mooiere foto's hoor, eerlijk is eerlijk ;)
Van de 100 die ik maak zijn er maar een paar die dan op goed geluk, gelukt zijn :P

Groetjes Monica.

Dierenfreackske

Hoi Monica; aaach, maakt niet uit toch ,  ik vind alle foto's van valkjes mooi, zoalng ze maar te zien zijn he vind ik het super....trouwens ....weet je ...het zijn de valkjes he dien het doen ,hihi!   :-* :-* :-* Al is het met een mobieltje,;  zolang je ze kan zien toch, maakt het voor mij niet uit, in het echie zijn ze gewoon allemaal even mooi eh!  ;D ;D ;D

Wat een lief mooi hondjes en je andere vogels zijn ook heel mooi hoor, mooie foto's ook natuurlijk! Aach, is zo zielig he, vogels  die zo'n trauma hebben meegemaakt hebben, zijn zo bang soms he! Ik heb ook een vondelingetje, is niet meer zo bang maar toch mag ik niet te heel dicht komen hoor! hihi! Grtjs. Ann