19 juli 2025, 13:22:38

enschedese valkjes...nieuw dagboekje

Gestart door monica, 14 oktober 2009, 14:04:50

« vorige - volgende »

Jacky

Hoi Monica,

Wat leuk, ik wist niet dat je uit Enschede kwam  ;D Een plaatsgenootje hier  :D

Wat heb je prachtige dieren. Vooral dat bleekmaskertje naar de 2 albino's. Wat is die prachtig zeg!

Ik ga zeker je boekje volgen.

groetjes Jacky

♪ Marlies

Hoi Monica, ;D

Toch maar een boekje begonnen ? :P
Leuk zo'n voorstelronde. Weten we gelijk wat je allemaal hebt zitten. :D

Atilla toch maar naar binnen ?
Die gaat de tijd van z'n leven krijgen met al die aandacht.
Wat was het toch een lekker kroelkipje................ik mis het toch wel een beetje. :P

Nu zitten alle valkjes buiten, dus degene die bij hem in de kooi zaten komen ook niet meer naar me toe.
Nu maar hopen dat het snel weer voorjaar wordt, dan kunnen we weer gaan kweken.
Misschien dit jaar wel wat eerder dan voorgaande jaren, want we zijn van plan om een kacheltje in m'n kweekruimte te hangen. Nu nog een goed exemplaar tegen komen.

Groetjessss ;)

amazingleeuwtje

Hoi Monica,

Leuk dat je een dagboekje bent begonnen, heb genoten van jou foto's... Mooi of niet mooi hoop dat je er nog vele gaat plaatsen... ;D

Kimm

hoi monica,

mooie voorstelronde hoor :D
prachtige dieren heb je.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

monica

Bedankt voor de leuke reactie's allemaal ;D!

@Ann, leuk dat jouw vondelingetje bij jou een fijne plek gevonden heeft, die gaat een mooie toekomst tegemoed ;)
Vondeling Abby, is alles behalve schuw, vooral wanneer er vreemden binnenkomen zet ze het op een roepen, en wil ze perse bij de visite zitten :D

@Jacky, wat leuk een plaatsgenote met dezelfde hobby ;D
Heb jij ook een boekje ?(ik moet de boekjes even goed bijlezen, schiet er nogal eens in, door de drukte :P).

@Marlies, toch idd. maar begonnen met het boekje ;D
Ik heb nog niet alle valkjes voorgesteld, maar dat gaat nog goed komen :D

Attila gaat naar binnen, en komt dan samen met het hele kleine valkje.
Ik moet alleen even een andere kooi regelen, want ik heb een papegaaienkooi met brede spijlen, maar dat ieniminie valkje kan dus tussen de tralies door :-\
Ik kan mij goed voorstellen dat je Attila mist, het is ook een persoonlijkheidje hoor.
Gaat altijd op mijn hoofd zitten, of aan mijn schouder hangen met de vleugels helemaal uit, alsof er een lekkere regenbui aankomt, geweldig beessie :-*
Een kacheltje in de kweekruimte, heb ik ook gehad, samen met een zeer hoge energierekenig.
Een vorstbeschermer is gunstiger in gebruik, maar echt een aangename temperatuur krijg je er niet van.
Een badkamerkacheltje kan je wel terugzetten naar 500 watt.heeft verschillende standen, en is mij uiteindelijk nog het best bevallen :D

@Sylvia, dankjewel ;D
Ik moet er nog een aantal maken hoor, heb nog niet alles erop staan.
Sommige valkjes hier zijn cameraschuw  :D

@ Kimm,

Dankjewel ;D
Er komen er nog meer bij ;)

Groetjes Monica.

Dierenfreackske

Hoi Monica, haha inderdaad, hij blijft nu lekker hier tot het einde van zijn dagen, lekker oud worden he, is gelukkig nu he! Grtjs. Ann

monica

Hehe, een beetje druk hier, dus weinig tijd om even een stukje te schrijven :P
Toch weer wat leuke en nuttige dingen geregeld.
Het zand in de vollierres moest vernieuwd worden.
Uiteraard ging het halverwege regenen, en wel met bakken tegelijk.
Maar goed, het is weer gelukt :D

Een mooie kooi gekocht voor attila, lekker ruim, en toch niet zo lomp dat ik capriolen uit moet halen hem ergens te kunnen neerzetten.
En met minder ruimte tussen de tralies voor zijn kleine vriendje  ;)
Nu nog lekker inrichten ;D

Alle valkjes buiten doen het suppergoed, al balen ze wel stiekum een beetje nu de badschalen weggehaald zijn i.v.m. de kou.

Mijn iniminie valkje doet het ook erg goed, begint van het parkieten voer te eten ook, al vergeet ie het nog te pellen :-\
Hij mag Attila gezelschap gaan houden ;)
Het zijn beiden echt schatjes.

zojuist belde er nog iemand van een dierenwinkel, met een grasje met een gebroken pootje.
Die ga ik strakjes ophalen, ik heb gewoon toch een zwak voor dieren met een mankementje, daar houd ik ook altijd een plekje voor vrij.

Een egeltje dat hier nu een paar weken gebivakeerd heeft mag volgende week verhuizen, naar een plek waar hij kan overwinteren, van hem heb ik een paar koddige foto's.
Ze zijn zo leuk die egels :-*

Zo het was even een korte update, zodra ik even tijd heb nog wat fotootjes plaatsen :D

Groetjes Monica.

Marian

Hoi Monica,

Wat ben jij goed bezig zeg! :)
Met bewondering lees ik in je boekje en heb ik je foto's bekeken die echt prachtig zijn!!
Het lijkt erop of je nog een dierenopvang hebt, maar je zegt dat je dat bent geweest ???
De vleermuis is een beetje eng :-[, maar 't haasje weer heel lieffff ;D
Beetje stomme vraag mss, maar zit Abby dan aan een kettinkje vast buiten op de standaard?
Wat een klein valkje id, weet je al of 't een mannetje of popje is? deze wil je zeker graag zelf houden?
Ben benieuwd naar de foto's van 't egeltje.

Fijn weekend verder, groetjes Marian

monica

Hoi Marian,

Er bestaan geen stomme vragen hoor :D
Abby is gekortwiekt, en dat gebeurt regelmatig, want zodra de pennen ook maar een beetje aangroeien kan ze al goed vliegen :D
ik kan mij de vraag wel goed voorstellen, want er zijn idd. nog steeds mensen die ze aan de ketting leggen helaas :-\
de opvang is verleden tijd, maar de mensen weten onze deur nog steeds te vinden, vind het eigenlijk wel leuk ;D
Maar zo nu en dan een opvangertje of bij hoogtij 30 op een dag, dat maakt een wereld van verschil :P

Het kleine valkje blijft waarschijnlijk hier, eerst maar eens kijken of het gezond blijft.
En of het ook kan vliegen, want daar heb ik mijn twijvels over.
Volgend jaar zomer wil ik het kleintje samen met Attila in de volliere zetten.
Nu blijven ze lekker samen binnen.

De fotootjes zijn onderweg, bucket heeft weer kuren :-X

P.s. Geeft niet dat je de vleermuis eng vind, bijna iedereen vind ze eng ;D

Groetjes Monica.

monica

Zo, dat toch enkele foto's :P

Voor Trudy een foto van Bounty de cinnamonopalinebleekmasker ;)

Het egeltje :-*

Sjaakie, 1 van onze grasjes, was niet tam, maar is het wel geworden...bouwvakkersfluitje kent ie ook :)

De nieuwe kooi, heb er voor Attila een hangmat in gehangen, en dat vond ie toch eng ;D
Gelukkig maar voor korte duur, hij zit er nu in.

Op de bodem nu nog kranten, anders vreet het ukkie de bodembedekking :P
Die kleine slaapt overigens met een knuffeltje  :-*

Attiila op onderzoek...ik moest hem wel even het handje vasthouden ;D

Vandaag ook het grasje opgehaald, pootje was al verkeerd gegroeid en staat achterstevoren, maar hij red zich er voorlopig goed mee.
De kweker wilde hem niet in laten slapen, en vroeg bij de eigenaar van de dierenwinkel of die nog een oplossing wist.
de winkeleigenaar belde mij weer.
Zulke kwekers kan ik wel waarderen :D, ken er ook genoeg die ze de nek omdraaien :(

Er waren nog wat valkjes die ik op de foto had gezet, maar die waren echt niet geslaagd :-X
ach, die houden jullie maar tegoed :D

Groetjes Monica.

Trudy A.

Yesss, dit wordt hem hoor,Monica
wat een beauty,volgens mij weet hij dat zelf ook.
groetjes en bedankt
Trudy A.
Leuk zo,n Dagboek.

Caroline

Hey, wat leuk, je hebt ook een boekje!!!!  :D

Vanaf nu ga ik je volgen hoor.  ;)

Gave foto's plaatste je .... lief al die kneusjes.  :-*

Ik heb hier ook al div. kneusjes en opvangertjes.  :)

Fijne zondag, morgen!!!!

Groetjessssssss

PS> hoe zit het met poep .... het hangmatje ziet er super uit maar zal het niet helemaal volgescheten worden??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Monica ....wauwie, wat een beauty is Bounty en wat fijn dat je dat grasje hebt opgehaald met het verkeerd gegroeide pootje, zo'n mensen kan ik wel hebben hoor!

Wat heerlijke mooie foto's heb je geplaatst ook, , toffe kooi ook voor Attila;, hihi!

De andere foto's en het egeltje  :-* :-*   zijn ook gaaf hoor!
Grtjs. Ann

Hermien

Hahaha, een heuse hangmat! Zoiets heb ik nog nooit eerder gezien. Helemaal geweldig! 't Is bij jou echt een beestenbende, hè? Top van je dat je toch nog regelmatig vogels opvangt. Dat zou ik ook wel willen, maar heb daarvoor niet de ruimte noch tijd. Maar wie weet, als ik van onze regering ooit nog met pensioen mag  :-[ (nu pas met 67 jr. grrr) komt die tijd er misschien wèl.

Sterkte met je eigen 'kinderboerderij' en een hartelijke groet van de veertjes van 't Vederkruid.

monica

Bedankt voor de leuke reacties weer allemaal :D

@ Trudy, Bounty reserveer ik dan voor jouw ;)
Mocht ik iemand weten die jouw kant op moet en wil taxien, laat ik het weten.
Of mischien dat er iemand van het forum die toevallig Trudy's kant opmoet en vlakbij Enschede woont (hint aan de lezers ;D).

@ Caroline

Dank je ;D
Ik ben toch eindelijk maar begonnen aan een boekje, nu nog zien het goed bij te houden :P
Ja die kneusjes hebben toch hun charme ook hoor, en ik vind het heerlijk om te doen :D

Hahaha, dat hangmatje is leuk he, ik heb er 2, zodra de ene vies is gaat ie in de was, en hang ik de andere op (klinkt leuk toch in theorie ;D?)
Het is nylon, dus het moet redelijk schoon te houden zijn (hoop ik).

@Ann, Bounty is heel erg mooi, het is de broer van Apollo ;)
Nu heb ik meerdere cinnamonopaline bleekmaskers, en ik was van plan er maar 1 van aan te houden, en dat word een jong van dit jaar, waar ik reeds een mooi popje voor heb.
Een luxe probleem, heb gewoon teveel bleekmaskers, dus van een deel moet ik wel afscheid gaan nemen.

Dat grasparkietje met dat pootje is een schatje hoor, het kwetterd er vrolijk op los, en eet en drinkt ook goed :D

Groetjes Monica.