3 mei 2025, 01:18:29

Verkouden?

Gestart door xOdette., 29 september 2009, 09:05:40

« vorige - volgende »

xOdette.

Hallo,

Ik heb zo'n idee dat mijn valkje verkouden is.
Ze ademt meestal nu namelijk (2dagen nu?) door hoor mondje.
Zoals een mens ook doet als de neus verstopt zit.
En soms lijkt het alsof haar neusje wat viezig is..
Is dit een verkoudheid?
En wat kan ik het er het beste mee doen?
Ze is verder nog wel super levendig, eet en drinkt super.
Komt voor trosgierst gewoon op de hand.
(heb haar nog maar een maandje ofzo en nog niet super tam ;))

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!!

donder

vermoedelijk heeft je valkje een lichte verkoudheid opgelopen
dit kan komen door tocht, grote temparatuurs verschillen, tekort aan voeding, voor tocht of temparatuurs verschillen hoeft dit niet veel te zijn vanwege zijn nog jonge leeftijd
dit geld enkel als er vocht uit zijn neus komt.!!

ik zou de vogel in een warme ruimte zetten. met een zo stabiele temparatuur als mogelijk. Ook is het mogelijk om in zijn drinkwater voor 3 á 4 dagen kruidenthee toe te voegen.

gebruik hiervoor normale kruidenthee die wij ook drinken laat de thee koud worden en voeg 50% water toe.

Dit kan zijn weerstand vergroten en komt er zo sneller bovenop. mocht de vogel na zo'n 5 dagen er nog last van hebben dan zou ik even een dierenarts raadplegen

mocht er geen vocht uit zijn neus lopen dan heeft hij last met ademhalen. dit zou te maken kunnen hebben met stof in de ruimte.

hiervoor kun je het beste de vogel 1 á 2 keer in de week schoonmaken. en corbo of beukensnippers gebruiken omdat hier veel minder stof vanaf komt (mocht je dit nog niet hebben) probeer ook de vochtigheid in de gaten te houden. een veel te lage vochtigheid wat in veel huishoudens voorkomt zorgt ervoor dat fijn stof beter in de lucht blijft zitten. makkelijke manier om de ruimte vochtiger te maken is een bakje met water op de verwarming of eraan te hangen

ik hoop dat je hier iets mee kunt
groetjes nick

Kimm

hoi,

ik zou er mee naar de vogelarts toegaan en niet wachten. het kan een infectie zijn of een schimmel.
het feit dat het snaveltje open is met ademen is een teken dat hij het benauwd heeft.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

xOdette.

Had gistermiddag een afspraak gemaakt bij dierenkliniekfeld.
We konden gisteravond al meteen terecht!
Ze heeft inderdaad waarschijnlijk een verkoudheid en ze heeft een prikje gehad dat helpt ofzo.
En als het over 5 dagen nog niet beter is dan moeten we nog een prikje halen.

Kimm

goed dat je heen bent geweest hoor!!
nu hopen dat de prik gaat werken.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010