4 mei 2025, 04:07:54

HELP! Bloedende anus

Gestart door donder, 28 september 2009, 21:34:29

« vorige - volgende »

donder

Hallo iedereen ik ben nieuw op dit forum
maar toch wil ik jullie allemaal heel dringend om advies vragen.

Ik heb een valkparkiet genaamd 'Donder'
Hij/Zij is 3 maanden oud. Nu wou ik hem uit zijn kooi halen om hem de nodige aandacht geven. kwam ik ineens achter dat hij bloed rond zijn anus had zitten.

Het bloed heeft dezelfde rode kleur als mijn eigen bloed iets donkerder mogelijk doordat het al gedeeltelijk opgedroogd is.

De vogel is verder nog een klein beetje actief, neemt veel rustpauzes. Zit op één poot. trilt licht. kan normaal tot matig zijn evenwicht houden op één poot. Toont geen interesse in voedsel. Toont nog wel interesse in zijn omgeving. En in mij als ik nader. Heeft beiden ogen gesloten tijdens het zitten, maar niet zijn hoofd weggedraaid.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met dit problemen of weten jullie wat een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn.

Want ik kan geen dierenarts meer te pakken krijgen op dit tijdstip

Alvast bedankt!!

Karin

Als je een dierenarts 's avonds belt en hij is er zelf niet, dan staat op zijn antwoordapparaat wie er dienst heeft. Ik zou toch maar even bellen, want bloed aan de anus is niet goed. Wat het is kunnen wij natuurlijk ook niet zo zeggen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

donder

oke zal ik doen bedankt voor je snelle reactie

Kaatje

Heb je nog gebeld en hoe is het nu met je valkje !?

Groetjes, Karin

donder

hallo karin

ik heb inderdaad gebeld met de dierenarts de volgende dag op dat moment had de vogel geen bloed meer rond zijn anus.

mogelijk is het iets van een splinter geweest die hi heeft opgegeten bij het knagen van takken. of iets ingeslikt.

ik heb de vogel een soort antibiotica moeten geven zodat het niet gaat ontsteken

hij is aardig opgeknapt en speelt weer vrolijk buiten zijn kooi

groetjes nick