15 mei 2025, 01:06:22

Gebroke Pootje

Gestart door Botske, 29 augustus 2009, 18:20:59

« vorige - volgende »

Botske

Toen ik Vrijdag avond thuis kwam zag ik mijn parkietje in de keuken. zitten waar hij normaal nooit zit ik had in de eerste instantie niks gezien. daarna zag ik bloed en zag dat het pootje gebroken was. toen ben ik naar de dierenarts gegaan die heeft hem toen een spalkje omgedaan. en een bandje zodat hij het er niet af kan pikken. maar het probleem is met dit bandje kan hij moeilijk drinken of helemaal niet drinken.
we weten het niet we hebben hem niet zien drinken maar hij eet nog steeds heel goed en alles. is er een manier om te zien of hij dorst heeft of niet.

Caroline

Misschien kun je het valkje dagelijks even wegen, op die manier weet je of hij op gewicht blijft en dus gewoon gegeten heeft.

Mocht hij er veel afvallen zou ik meteen contact opnemen met de dierenarts.

Beterschap voor je valkje.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Botske

We geven hem tijdelijk water via een rietje dit doen 2x per dag maar bedankt voor de tip  :)

*Yvon

Hoi hoi

Als hij kan eten zal hij ook wel kunnen drinken,lijkt mij.  ::)

Beterschap voor je valkje !!

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Botske

29 augustus 2009, 23:31:53 #4 Last Edit: 30 augustus 2009, 00:07:18 by Botske
we hebben hem net gevoerd en een gers in zijn hokje gedaan hij is weer aan het fluiten nu maar hopen dat het pootje goed blijft en niet gaat afsterven  :(

Bedankt voor zo snel te reageren 8)

Caroline

Uit verhalen van valkjes hier op het forum weet ik dat een valkje met enige aanpassingen in de kooi ook met één pootje een fijn leventje kan leiden.

Uiteraard hoop ik voor jullie en het valkje dat het beide pootjes mag behouden.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Botske

aangezien ons valk je een echte klimmer is .. is het voor hem vervelend om nu op de grond van de kooi te leven hij wil de tralies inklimmen maar daar hebben we iets voorgehangen we willen niet dat het erger wordt

Botske

Citaat van: *Yvon op 29 augustus 2009, 22:51:13
Hoi hoi

Als hij kan eten zal hij ook wel kunnen drinken,lijkt mij.  ::)

Beterschap voor je valkje !!

Groetjessss Yvon

Eten gaat makelijk dan drinken aangezien hij een kapje om zijn nek heeft zodat hij de verband er niet af kan halen daardoor is het drinken voor hem moeilijk