Valkje jeuk aan pootjes, kale plekken onder vleugel

Gestart door Jacky, 24 augustus 2009, 17:43:54

« vorige - volgende »

Jacky

Hoi Allemaal.

Ik ben op dit moment bij mijn zwager om de valkparkiet op te halen, die 2 weken bij ons komt logeren.

Peer is niet zo heel tam, maar dat wordt met de dag beter.

Nu ondekte ik eerder vanmiddag dat hij kalige plekken onder zijn vleugel (s?) heeft.

Ook heeft hij zichtbaar last van zijn pootjes, die lijken te jeuken.

Weet iemand wat dit is en wat ik er aan kan doen? Ik dacht er zelf aan om een vitamine boost te geven. Dat lijkt me zowiezo niet verkeerd.

Groetjes Jacky

Jacky

Remco gaf net aan, dat Peter net met een pootje ook niet zo stevig vasthield als met zijn andere. Naar dit pootje hapte hij ook.

Misschien dat dat meer duidelijkheid verschaft  :)

Kimm

hoi,

ik had een logeetje bij mij die dit ook had. hij had last van bacterieen en een infectie. dus laat zijn poepjes nakijken voordat je dit valkje bij je eigen valkjes zet.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

en sowieso moet dit valkje wat krijgen voor de jeuk. want dat is er zielig en het wordt alleen maar erger.

groetjes kim

Jacky

Daarom heb ik een topic geopend.  ;) Ik vindt het sneu dat hij jeuk heeft.

Hoop dat jullie met jullie kennis misschien weten of een indicatie kunnen geven, wat het zou kunnen zijn.

Morgen bel ik de DA om te vragen of hun ook mest onderzoek kunnen doen, of dat ik daarvoor naar een VA moet.

Kimm

ik zou de ontlasting opsturen naar de va in hellendoorn.
zij is erg goed en kundig en eerlijk. een da kijkt soms alleen maar naar kleine dingen en een va uitgebreider.
het adres staat links in de kolom bij dierenartsen.

Jacky

In Enschede moet een praktijk zitten, die ook goed met vogels moet zijn. Ik ken hun alleen maar van andere dieren, maar ze bevallen wel. Laatst al gehoord van een collega, maar schiet me nu net pas te binnen.

Geloof dat ik daar eerst contact mee opneem. Makkelijker als we toch met de vogel moeten komen.

Maar ga tevens info inwinnen bij de VA in Hellendoorn.

Thanks voor de tip!

Gr. Jacky

Kimm

graag gedaan! ik ben zelf al een paar keer bij haar geweest en ook al een keertje ontlasting opgestuurd, dus vandaar  ;)

Jacky

Kimm

Jacky

Gisteren heb ik conctact gehad met de DA en in overleg wachten we nog even met naar haar toegaan. Vooral om de onderstaande omstandigheden in zijn eigen kooi en het feit dat hij in de tam maak fase zit en hij waarschijnlijk een gigantische terugslag krijgt, als we hem dwingen bij een DA. Hij is al ruim 2 jaar oud en het gaat net zo goed.

Het is namelijk zo dat Peter thuis op kunstof stokjes zit. Zijn Pediperch zat onder in de kooi en daar zat hij dus niet op.

Met mijn zwager heb ik overlegt, dat als hij Peter terugkrijgt, ik meteen natuurlijke takken in zijn kooi maak. Ook richt ik zijn kooi opnieuw in, zodat de pediperch veel gebruikt zal worden.

Ook krijgt Peter geen eivoer, wat hij hier dus nu heeft. Zodra mijn zwager thuiskomt, krijgt hij een pakketje met daarin alles wat hij nog niet heeft voor Peter. Waaronder ook een schommel voor buiten de kooi. Ik moet tpch nog zelf knutselen voor de valkjes ;)

Nou moet je niet denken dat mijn zwager niet goed is voor Peter :) Hij heeft hem onverwachts gekregen van mijn schoonmoeder en is stapel op hem. Hij heeft voor hem een grote kamervoliere en hij wil toch gaan kijken of we misschien een vriendje voor Peter kunnen vinden. Natuurlijk kijken we eerst hoe het hier gaat tussen Lucky en Peter.
En zo tam als Peter nu al is, had ik niet verwacht. Hij is bezig een heel lief valkje te worden en komt af en toe ook al uit zichzelf naar je toe en bekijkt je dan helemaal. Hij is nog bang voor handen, maar wil er wel op landen.

dat gaat goed dus!

Groetjes Jacky