28 april 2024, 19:30:44

raar gedrag, valkje fluit hééél hard!

Gestart door pipje123, 16 augustus 2009, 12:53:40

« vorige - volgende »

pipje123

hallo,

mijn valkje (pip) vraagt de laatste tijd ontzettend veel om aandacht ik heb een beetje het idee dat ik hem aan het begin mischien teveel heb verwend? hij is van eind maart en ik heb hem rond eind mei gekregen van een kweker. hij is nu al ong. 1 uur bezig om aandacht te krijgen terwijl die daarvoor de hele tijd eruit was! en is het zo dat je je valkparkiet op dezelfde tijden uit de kooi moet halen zodat er een vast patroon ontstaat of maakt het niet zoveel uit?

groetjes..

dalia

hoiii
wat naar voor je dat hij zo hard fluit
dat is idd aandacht trekken.
ik haal mijn valkjes er op vaste tijden uit
dat is smorgens een uurtje en savonds wat langer.

dat weten ze dan ook precies.
maar ik heb wel een hele ruime kooi,dus ik kan het ook een x smorgens overslaan bv.
ik weet niet of jouw kooi lekker ruim is?
want hoe kleiner de kooi,hoe fijner dat ze los mogen vliegen.

ik denk dat je idd een valkje wel kunt verwennen ja.
sterkte ermee,en probeer het te negeren.
groet dalia

pipje123

mijn kooi is heel groot.. ik heb een papagaaien kooi en daar zit mn valkje alleen in dus dat lijkt me wel ruim genoeg..
ik ben nu boven en hij is nogsteeds bezig met hard fluiten!
het is nu al minder geworden gelukkig en hij oefend nu gewoon dingetjes maar zodra we naar beneden gaan begint die weer van voor af aan

dalia

lastig hoor,maar dat is niet sinds vandaag neem ik aan?
hoe oud is je valkje nu precies?

wel eens eraan gedacht om er 1 bij te nemen?
groet dalia ;)

pipje123

hij of zij is nu 3 en een halve maand en hij doet het wel vaker maar niet zo erg als nu ;p meestal stopt die na een tijdje..

ja soms denk ik wel om er eentje bij te nemen maar de kweker waar ik hem vandaan heb zei ook dat ik dat beter niet kon doen omdat ze zich dan gaan richten op elkaar en pip zich nu richt op mij en ik ben bang dat die dan ook minder tam word dan dat die nu is.. ik heb hem echt heeeel snel tam gekregen binnen anderhalve week en hij leert ook best wel snel dingen aan en gaat daar meteen mee oefenen en alles dus dat gaat allemaal wel heel goed.

hilde

hallo

waarom de kweker dat zei weet ik niet.

valkjes zijn groepsdieren .

als  je er eentje gaat bijnemen zal pip even tam blijven maar je moet de aandacht dan over 2 valkjes verdelen .
sommige van de site hebben meerdere valkjes dan 2 en zijn nog altijd even tam .

groetjessss

pipje123

ja dat snap ik maar het valkje van mn vriendje is hier een tijdje geweest en toen werd mijn vogel heel jaloers als ik aandacht gaf aan die vogel..

pipje123

is het trouwens niet zo dat na een tijdje hij ons gaat zien als zijn ''groep'' en dat die daarom gaat schreeuwen/fluiten van waar zijn jullie?

marie

Wat een onzin om geen valkje bij te nemen. >:( Ik ken mensen en daar hebben ze er 4 en die zijn allemaal super tam. Als ze met 2 of meer zijn kunnen ze elkaar ook gezelschap houden en zal het roepen dus verminderen. ;)
!!!Flip!!!

hilde

ik ben van limburg  belgie
en heb zelf 3 tamme valkjes 2 mannetjes en 1 popje en dat gaat prima .

groetjesssssss

marie

Vechten de 2 mannetje dan niet om het popje???
!!!Flip!!!

hilde

neen tot nu toe niet geen probleem en ze zijn al een jaar jong

heb ze goed opgevoed hihi ;D

ze maken wel eens kabaal maar eigenlijk niet om het popje 

groetjessssssss

marie

!!!Flip!!!

dalia

 ;) hoi
ik snap je wel hoor
niet iedereen wilt een 2e valkje
en het wil dan nog niet 100 % zeggen dat het geschreeuw dan afgelopen is.
mijn vriendin had er een 2e valkje bij,en die ene bleef net zo hard doorschreeuwen
je moet er als 1e wel 100 % achter staan,en anders moet je het echt niet doen vind ik
ik merk dat je valkje erg verwend is.dat kan echt.ik heb het ook meegemaakt.
deze valk zit nu in de voliere.

soms kom je er niet vanaf,van het geschreeuw.
valkjes kunnen nou eenmaal echt schreeuwen.
hoe is het inmiddels?

verder is de enige optie negeren. en haal hem/haar op gezette tijden eruit.
hopelijk dat het dan beter gaat.
succes dalia

mieke_06

ik heb ook een valkje dat erg hard kon schreeuwen zo erg dat het gewoon pijn deed aan je oren.

sinds de verhuizing heb ik het niet meer gehoord.

veel succes met de beslissing

groetjes, Mieke