27 april 2024, 19:17:48

raar gedrag, valkje fluit hééél hard!

Gestart door pipje123, 16 augustus 2009, 12:53:40

« vorige - volgende »

☺ Pita ☺

Joh je valkje is gewoon aan het puberen joh , gaat vanzelf over gewoon negeren.
Geen extra aandacht geven als hij schreeuwd maar juist aandacht geven als hij stil is ;)

Hermien

Tot voor kort had ik vier mannekes in huis en dat ging prima. Ze hebben lekker gezelschap aan elkaar èn aan mij, zodra ik van mijn werk kom. Schreeuwen doen ze hier voornamelijk in de ochtend een half uurtje. Als ze broeds zijn kunnen ze ook flink kabaal maken. Dat gaat echt weer over. Pubertijd is ook zoiets.
Dat je valkje minder tam wordt als er nog eentje bij komt is grote nonsens. Die van mij zijn allemaal supertam. Maar de keuze is natuurlijk aan jou. Heb je genoeg tijd om je aandacht over meerdere valkjes te verdelen? Want dát is het allerbelangsrijkst.

Sterkte met je beslissing.

charel

Hier nog een valk dat keihard schreeuwt! hij begint om 9 uur smorgens :-\ en blijft schreeuwen tot een uur of 2.
ik wil hem er smorgens wel uit halen omdat hij schreeuwt maar ik denk dat je zijn gedrag dan juist aanmoedigd , hij krijgt dan door; ow als ik schreeuw dan mag ik eruit!. heb door zijn geschreeuw vorige week een valkje erbij genomen maar dat heeft nog geen positief effect...ik hoop echt dat het ophoud want ik word er GEK van!!!

hilde

je kan je valkje dat schreeuwt  misschien eens belonen als hij niet schreeuwt en zegggen wat ben jij een flink valkje en hem een beetje trosgierst of iets wat hij lekker vind geven .maar dat moet je heel dikwijls herhalen .

dalia

ik weet dat echt soms niks helpt!!
wat je ook doet.het kan echt in een valkje zitten
enige optie is dan kijken of hij erges goed in een voliere kan.
zeker als je er echt gek van wordt.
en als negeren ook niet meer helpt en belonen.
wens jullie sterkte.
dalia

hilde

ga eens naar deze site en klik op gastenboek daar staan verhalen weliswaar over papegaaien en wat ze doen bijvoorbeeld schreeuwen en daar staan ook antwoorden bij .tis misschien wel voor papegaaien maar misschien helpt het ook met een valkje .



http://www.everyoneweb.com/Theluckyparrots/

charel

Bedankt ik zal het zeker gaan proberen!!

pipje123

Beetje late reactie!
maar bedankt voor de tips.

hij fluit/schreeuwt nogsteeds heel hard maar dat is meestal als hij me niet meer ziet. bijv als ik in de keuken sta of als ik naar boven ga!