21 juni 2025, 07:41:43

De grote verhuizing.*update*

Gestart door Paauwtje, 26 juli 2009, 17:06:32

« vorige - volgende »

Nynke

3 mei 2010, 12:50:27 #120 Last Edit: 3 mei 2010, 12:52:11 by Nynke
Pff wat een dag gisteren.. :-X
Wat was ik blij dat ik in mijn bed lag en het snel maandag werd.

Erik en ik hebben deze week lekker een paar dagen vrij en ik wou dan ook alles gedaan hebben, zodat we lekker konden genieten van de 5 vrije dagen.
Zo stond er op het programma de kooitjes binnen schoon maken.
Een routineklus zul je zeggen.
De lade was er nog niet eens uit bij Xante en Luna en Luna schiet in de stress. Beschadigd haar vleugel en de hele muur zat vol rode spetters.
Gelukkig viel de schade mee en nog meer poets werk stond er te wachten.

`s Avonds na het eten zat Sisi met Balou in de kooi te spelen en in één keer een gegil...
Ik was achter en hoorde Erik al roepen.

Sisi hing op de meest onmogelijke manier in onderstaande speeltje.
Heb even de foto gejat uit Kimm haar boekje ::)

Op één of andere manier zat er een touw om een veer rond haar nek en de enige manier was touw door knippen. Maar ja Erik kon moeilijk knippen en vast houden. Mevrouw bungelde letterlijk.
Dus ik met gevaar voor eigen leven Sisi vast gehouden. En ik heb het geweten. Van de 10 vingers zitten er in drie toch echt wondjes. (Pff mevrouw bijt nooit hard, maar een valkparkiet in stress wel :'()

Na mijn eigen wonden gelikt te hebben (kleine wondjes kunnen heel hard bloeden). Weer bij Sisi gekeken. Het touw zat absoluut niet rond haar nek, maar hoe het wel zat geen idee.
We besloten dat het geen gevaar meer had en dat er niks kon gebeuren dus lieten we het zitten.
Mevrouw poetst één keer en touwtje is eruit. Hoe ze dat zo makkelijk heeft gedaan geen idee.

In alle stress heeft ze natuurlijk met haar vleugels tegen de tralies aan geslagen en een paar nieuwe veertjes doen haar echt zeer of zijn geirriteerd. Dus ik ga haar zo even douchen om te kijken of het verlichting brengt. Zo niet dan zullen Erik en ik vanaaf ons leven nogmaals moeten wagen om te kijken wat er mis en en hoe we haar kunnen helpen.

Naast alle ellende ook nog een beetje zonneschijn. Op koninginnedag en 1 mei zijn K.C. en Coco alweer 4 jaar geworden. Ze hebben dus allemaal een lekkere streng trosgierst gegeven. Alhoewel de rijst en macaroni toch nog meer hun aandacht trekt dan trosgierst...

Caroline

Jeetje, wat een pech met de meiden.  :-\

Gelukkig was je er snel bij, hopelijk hoeven jullie haar niet meer te helpen.

KNuffie voor de meiden.  :-* :-*

Groetjesssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Hey meis, gefeliciteerd en een hele fijne dag samen met Erik en Lotje.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Paauwtje

8 augustus 2010, 22:07:11 #123 Last Edit: 8 augustus 2010, 22:12:58 by Paauwtje
Na lange tijd weer een update van hier.
Sommige dingen wisten jullie al en sommige dingen niet.
Ik zal echt gaan proberen wat vaker een update te doen in plaats van 1 keer in het jaar  ;D..
Ik hoop dat jullie het toch leuk vinden weer wat te horen.

Afgelopen winter is er veel gebeurd..
De afweging 2010 wel kweken niet kweken was erg lastig. We hebben natuurlijk Xante en Luna die nog vrij jong zijn.
We hebben bij het inwinnen van informatie betreffende het kweken gelezen dat wanneer het popje te vroeg eieren gaat leggen ze een verhoogde kans op legnood heeft.
Het was zo moeilijk dat we de nestblokken en ringen al in huis hebben.
We hebben het toen laten afhangen van het forum daar werd het ons afgeraden.
Daarom dit jaar nog geen nestblokken..

Maar zoals ik al zei is er veel gebeurd..
Het begon met Sisi. Sisi komt zoals je vast al in dit topic hebben gelezen bij Caroline vandaan.
Sisi kon natuurlijk niet meteen de volière in, ze moest eerst in quarantaine.
Daardoor werd het te laat in het jaar om haar nog naar buiten te doen (temperatuur).
Hierna werd bij Bonnie Luna gekocht. Luna kon zo Sisi mooi gezelschap houden tijdens de winter.
Begin 2010 kregen we een mailtje. Bij ons in de buurt was iemand met een witmasker man Balou genaamd.
Balou is uit het eitje gekropen bij Peter en Angelique. Angelique was dan ook degene die contact met ons opnam.
Met onze 2 dames binnen (Sisi en Luna) zouden we onze 2 vrijgezelle mannen voorzien van een dame.
Met Balou erbij zou het betekenen dat er wederom een vrijgezel zou zijn...
Mailtje naar Caroline. Ze had Xante nog zitten..
Je raad het al. Xante erbij. Heerlijk toch weer 4 valkjes binnen....

Tussen Xante en Balou wou het niet zo vlotten. Hij vond de dames in en andere kooi veel leuker..
We hebben toen er voor gekozen om Balou en Xante boven op de studeerkamer te zetten.
Maar toen Xante daar los vloog kwam ze klem te zitten waardoor haar pootje brak.

Aan haar pootje is gelukkig niets meer te zien en nog belangrijker je zult het niet aan haar merken.

Op een gegeven moment hebben we toch besloten om Sisi en Balou samen te zetten.
Dit was meteen raak, Balou had aan het eind van de dag zijn tongetje op de bodem van de kooi liggen en nog wou hij indruk maken.

Xante hebben we toen bij Luna in gezet. Ook dit ging prima.

Zo zijn ze dan ook naar buiten gegaan. Wie nu alle valkjes in de volière telt komt tot 10.

Voor de mensen met een goed geheugen, Snow en Spot waren vorig jaar degene die zich buiten niet wouden laten zien.

Op dit moment herhaald het verleden zich Luna wil nog altijd zich niet buiten laten zien.
Bij het schoonmaken van de volière hebben we haar toch maar even naar buiten geholpen.
Vandaar de foto's die toch buiten zijn geschoten.

Tot hier even de update later meer.

Tevens nog wat foto's ( niet van allemaal maar toch een flink aantal):

Luna:

Snow:

Star:

Sky:

Tja niet scherp maar deze meneer vindt die camera ook zo interessant.. Telkens als we met de camera komen doet hij het zelfde als alle anderen bij zonnepitten doen. :)

Spot:

Xante:

Sisi

Sisi en Balou:

Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Paauwtje

10 augustus 2010, 09:20:39 #124 Last Edit: 10 augustus 2010, 09:23:20 by Paauwtje
Gisteren na het gras maaien natuurlijk even kijken bij de valkjes.
Met een kopje koffie in de ene hand en was zonnepitten in de andere waren de valkjes natuurlijk niet ver van me vandaan.
Xanthe komt vandaag of morgen ook een keer kijken hier ben ik vrijwel zeker van.
Sinds haar gebroken pootje is ze wat bang voor handen.
Na de breuk was eerst ik er die haar op pakte van de grond ik had door haar gegil meteen door dat het niet goed was.
We zijn toen naar de dierenarts gegaan en tja als je pootje wordt gespakt terwijl je erg last van hebt dan kan ik me voorstellen als je er daarna niets meer van moet weten.

Gisteren werd Sky door Xante naar me toe geduwd, zo van ga jij eerst dan kom ik later....
Ze durft het helaas nog niet aan.

Sinds Luna in de volière zit is ze naast de keer dat we haar naar buiten en naar binnen hielpen nog niet buiten geweest.
Bij Bonnie zat ze ook in een volière dus ze zal het binnenkort vast wel snappen.
Bij het binnenkomen van de schuur fluit ik altijd een paar keer,
zo weten ze dat ik eraan kom. Luna vond dat, tot een week geleden altijd een reden om paniekerig heen en weer te gaan vliegen.
Zoals ik al zei tot een week geleden.
Het gaat namelijk telkens beter.
Het vertrouwen komt langzaam bij haar..

Dit weekend maar eens verder met het pad.
Er moet van het huis af en pad komen naar de volière.
In mijn vakantie heb ik al een pad om de volière heen gelegd.
Dit moet nog een stukje verder we houden hier al rekening met de uitbreiding.
Er komt nog 2 meter bij de buiten volière aan.
We wouden dat dit jaar al doen maar dat is er nog niet van gekomen.
Volgend voorjaar of najaar ligt het in iedergeval in de planning.

Xante en Luna zijn tot nu toe nog altijd vrijgezel.
Sky en K.C. zitten misschien wel te lang samen om toch nog op een popje te vallen.
Het samen kroelen doen ze nog altijd..
We zullen het volgend jaar aan kijken en mocht het dan toch zo blijven laten we het zo.. misschien moeten we dan wel weer opzoek naar 2 mannetjes erbij...

Maar dat is voor latere zorg, want wie weet worden ze bij de nest blokken van volgend jaar wel spontaan hetero... :D

Groet,

Erik

Caroline

Hey Erik en Nynke,

wat een leuke updates!!!

Fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat met de valkjes en natuurlijk met mijn meiden.  :D

Genoten heb ik van je foto's, moet je echt veel vaker doen dan 1 x per jaar.  ;D

Groetjes en een knuffie voor Sisi en Xante.  :-* :-*

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Paauwtje

Hoi Caroline,

Ik beloof beterschap :).
2 keer per jaar?

De knuffel zal ik door geven.

Bedankt voor je reactie.

Groet,

Erik

Nynke

Citaat van: Caroline op 28 juli 2010, 21:16:53
Hey meis, gefeliciteerd en een hele fijne dag samen met Erik en Lotje.  :-*

Dank je wel!
Schaam me dood  :-[
Had dit nog niet gezien....

Paauwtje

14 augustus 2010, 17:51:26 #128 Last Edit: 14 augustus 2010, 17:59:28 by Paauwtje
Hallo allemaal.

Vandaag zijn we weer druk in de weer geweest.
Ik ben de hele week bezig geweest om wat tegels via MP bij elkaar te zoeken.
Er moet een simpel pad naar het schuurtje.
Zo blijft ook in de winter het gras mooi en zonder gaten..
Dus vandaag een kar vol met grindtegels gehaald. Na deze uitgeladen te hebben was het tijd om koffie te gaan drinken bij mijn zwager en schoonzus.
Toen dat eenmaal achter de rug was hebben we een kar met scherp zand gehaald.
Het zand wat er in de buitenren zat was niet meer zo schoon. Dit hebben we er uit geschept en vervangen voor het nieuwe.
Zo kan het er eerst weer een half jaar tegen.

Helaas hebben we sinds een tijdje last van katten bij de volière hier hebben we een oplossing voor bedacht...... Je mag raden welke, hier een tip..

Toen het zand er in zat konden de valkjes weer de buitenren in dit vinden ze niet zo erg ook hadden we een nieuw eet speeltje opgehangen... Daarnaast hebben we ze wat zonnepitjes gevoerd.
Dit doen we vaker ze komen dan helemaal naar je toe.
Hier hebben we een aantal foto's van gemaakt die we jullie natuurlijk niet kunnen onthouden..

Vicky

Een dier is niet voor even maar voor een leven!

Caroline

Nou zeker hele mooie foto's!!

Ziet er ook weer lekker fris uit, het verse zand.

Je kattewegjaagding snap ik alleen niet hoe het werkt maar dit komt misschien omdat ik niet goed zie wat het is.  ::) :-[

Leuk dat je actiever bent hier.

Nu niet weer voor een jaar stil zijn hè?? Dit was immers als je tweede update, dit jaar.  :P

Groetjes en kus voor de meiden.  :-* :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Paauwtje

16 augustus 2010, 08:33:02 #131 Last Edit: 16 augustus 2010, 08:34:59 by Paauwtje
Hoi Caroline en Vicky,

Bedankt voor de leuke reacties.

Het kattewegjaag ding :) is een paal.
Door deze paal hebben we inmiddels een lint lopen waar stroom op staat.

Het zal dus nu als volgt gaan.
Kat komt aangeslopen denk he dat is leuk de boel is versierd voor mij.
Snuffelt er aan en POEF wordt door de schok over de schutting gelanceerd naar de achterburen om daar te maken dat hij weg komt.. ;D

Nee dat zal niet maar als het goed is krijgen ze wel een schokje waardoor ze schrikken.

Overdag als Lotje buiten is zal het uit moeten, maar ja welke kat wil nou bij onze pitbull in de tuin komen als die buiten is..

En tja ik heb beterschap beloofd en wat je beloofd moet je...

Groet,

Erik

Sanna

Jaaaaa!! Ik dacht al dat het stroom was ;D. Ik hoop dat het helpt! Want katten zullen wel voor paniek zorgen.

Mooie foto's hoor, van jullie voliere. Zijn die stokjes altijd zo maagdelijk schoon? ;D ;D

Groetjes, Sanna

Paauwtje

Hoi Sanna,

Wanneer er katten zijn is er wel geschreeuw gelukkig vliegen ze zichzelf niet kapot.
De stokken zitten er nu ruim 1 jaar in ik maak ze af en toe schoon met een schuursponsje, maar eigenlijks zien ze er altijd zo uit...
Bij jou niet?

Groet,

Erik

Sanna

Nou... nee ;D. En dan heb ik nog geen eens een buiten-voliere hè? Bij mij maken ze er in de kooi een sport van om precies op de zitstokken te poepen. En daarna nog eens lekker er doorheen wandelen (heen en weer en heen en...) ::).