22 juni 2025, 09:36:14

De grote verhuizing.*update*

Gestart door Paauwtje, 26 juli 2009, 17:06:32

« vorige - volgende »

Paauwtje

;D

In de kooi hadden we daar ook last van..
Of tegen de zeiwand hangen en dan een wedstrijdje wie kan het verste buiten te kooi komen....
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Nynke

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

We hebben ons eerste eitje gevonden.
Erik was bezig om het luikje bij de vogels dicht te doen.
Er klonk dus ook niet veel later: 'Nynke, moet je zien wat ik heb gevonden'....
Hij had een eitje gevonden. Deze was al kapot. Waarschijnlijk zo van de stok *ploep* laten vallen.
Echter hebben we dus geen idee van wie dit eitje is.
Toen kwam ik met het heldere idee om eens te kijken of we nog meer zagen liggen.
En ja hoor nummer twee lag er ook.
Geheel kapot en al verkleurd....
Deze lag er dus al een tijdje....
We wisten dat dit er aan zat te komen omdat ze de lente al aardig in de kop hebben zitten en er al heel wat af wordt gewipt.
Aangezien het toch nog te koud is buiten hebben ze pech en moeten ze nog even een tijdje wachten totdat ze een blok kunnen krijgen. We weten zeker dat deze waarschijnlijk wel gebruikt gaat worden....

Best wel raar: 'onze eerste twee eitjes...' :o

Caroline

:o

Spannend als straks het mooie weer er aan komt en er een blok wordt gehangen.

Groetjesssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Nynke

Ook dit boekje maar eens onder het stof vandaan gehaald.  :-X

Na een paar heftige dagen met onze hond Lotje, werden we verrast door een Luna die druk bezig was een eitje te produceren.

Zoals eerder in dit boekje te vinden is, hadden we op 28 februari een eitje gevonden.
Een dag later lag er nog één.
En een paar weken geleden weer verblijdt met een tweetal eitjes.

Aangezien we niet wisten wie de dader was vonden we het wel goed en hebben we de eieren verwijderd.

Totdat ik gisteren voor de verandering het luik dicht ging doen bij de vogels....

Luna zat in een positie onmogelijk op het hoogste speeltje in het binnenhok en in een houding waarvan bij me de belletjes al begonnen te rinkelen.
Gelukkig hebben we het topic kweken al vaak bekeken en weten we dus als het zover is.
Dus zo snel als ik kon Erik erbij gehaald en mevr. was inderdaad van plan een ei te leggen.
Omdat de vogels onrustig werden zijn we maar vertrokken.
Nog geen tien minuten later lag er een ei op de grond. Helaas door de midden (van grote hoogte zo droppen had hij niet overleeft).

Kom ik net thuis zitten Balou en Sisi heerlijk buiten te brabbelen. Ze zijn nog steeds zo verliefd.... Heerlijk.
Mijn nieuwsgierigheid liet het toe even een blik naar binnen te werpen, aangezien daar hele schattige geluidjes weg kwamen.

Het grootste gedeelte vogels liep op de grond te scharrelen.
Spot (man) had het heel druk in zijn ééntje en er mocht dan ook niemand in de buurt komen.
Toen ving ik een glimp op van een eitje dat hij heel vakkundig onder zijn kontje probeerde te verstoppen.
Toen dit niet wou zoals hij het wou had hij zin interesse ook al snel verloren.

In overleg met Erik heb ik besloten het eitje te laten liggen en straks te gaan vervangen door een nepperd. Vanavond gaan we even op pad voor beukensnippers en gaan we maar van start om de broedblokken op te hangen.
Aangezien dit het eerste jaar is dat ze gaan broeden zullen ze vast nog even aan de blokken moeten wennen.
Straks nog even een blik wenden om te kijken of het eitje nog bebroed wordt  ::)

Caroline

Leuk binnen kort bij jullie de kweekperiode van start.

Succes!!!

Kusje voor jullie arme Lotje.  :-*

Een fijn en zonnig weekend. 

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Nynke

Hier dan een update van onze valkjes.

Snow en Coco hebben het spits afgebeten bij de broedblokken.
Die hadden niet kort na het ophangen van de blokken al een blok in beslag genomen. Niet lang erna lag er dan ook een eitje in. Helaas is deze kapot gegaan en moeten ze het nu zonder ei stellen.

In ziek en gewond hebben we afgelopen zaterdag ook een berichtje geplaatst. Snow was heel enthousiast een ei aan het leggen. Helaas zat er redelijk veel bloed bij.
Waarschijnlijk is ze toen op het ei gaan broeden en deze zat dus zaterdag ochtend vast aan haar kont.
Na een uur geweekt te hebben in lauw water is het ei door een stom toeval los geraakt. ::)
Snow is nog wel aan het bijkomen, maar ze doet het redelijk..
Gelukkig laat ze het even uit haar hoofd om een ei te gaan leggen.

Maar Sisi en Balou volgen daarna. Balou hebben we als opvang valkje opgevangen (hij is geboren bij Peter & Angelique). Hij is een witmasker en had bij de oude eigenaar al een popje. Helaas was dit popje overleden en Balou begon met schreeuwen.
Balou heeft gelukkig in Sisi een trouwe partner gevonden.

Zo lag er al snel in broedblok 1 op 13/4 een ei. Aangezien Sisi hem er in had gelegd en daarna niet veel interesse er in toonde, besloot ons homo koppeltjes (K.C. en Sky) dit eitje onder de hoede te nemen. Sky is een trouwe broeder en laat er dan ook niemand bij. Mocht hij dan toch vinden dat zijn dienst er op zit, kruipt K.C. in het blok.
Tot onze grote verbazing had Sisi 15/4 weer een ei erbij gelegd. Als Sisi in het blok zat mocht Sky best er wel bij. Geen gezicht, maar wel heel leuk. 's ochtends op 17/4 lag nummer 3 er dan. Zoals we tot nu toe kunnen zien zijn 1 & 2 niet bevrucht.

Sisi en Balou waren het blijkbaar zo zat dat ze niet meer bij hun eigen eitjes mochten... Daarop besloten ze in broedblok 4 vandaag hun eerste eigen eitje neer te leggen.
Tot onze grote verbazing vonden we dan ook Balou vanavond in het blok.
Balou had bij zijn vorige popje nogal de neiging de eieren stuk te maken. Hier heeft hij nog geen één keer om gekeken om het stuk te maken en broed dan ook trouw mee.

Natuurlijk hebben we nog enkele foto's en deze kunnen we jullie natuurlijk niet onthouden.

Onze Balou dan ook trouw aan het broeden

Ons verrassingseitje van Balou en Sisi

Dit is onze K.C... Nou ja zijn staart. Hij zit trouw op zijn drie toegeeigende pleegeitjes  ;D Hij is er zo blij mee

En dan als laatst mijn mooie meid Snow. Dit nog voor haar pech van zaterdag... Hier lag ze nog trouw op haar ene eitje die jammer genoeg door is...

Dat waren de foto's.
Ik zal van het weekend nog even foto's maken en zal ik onze 10 valkjes voor stellen.

Caroline

Spannend hoor, nu toch echt begonnen bij jullie.  :D

Succes!!!

Een heel fijn Paasweekend.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

:'( :'( :'(

Wat een ontzettend verdrietig nieuws las ik bij Memoriam.

Sterkte meis, ook voor Erik  :-*

Rust zacht, lieve Snow  ...

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Nynke

Eindelijk de tijd gevonden en de rust om hier een verhaaltje te typen.

Zoals heel veel al weten hebben we 1ste paasdag Snow, ons albino-meisje, in moeten laten slapen.

Die zondag ervoor vonden we Snow in het blok met een ei aan haar kont geplakt.
Snow had zo gebloed dat het ei vast is komen te zitten aan haar kont. We zijn toen twee uur bezig geweest om het ei los te weken.
Gelukkig is hij er toen afgegaan en Snow zag er gelijk weer beter uit.
Dit heeft ze vol gehouden tot goede vrijdag.
Snow vonden we 's ochtends buiten op de grond. Ze bleek daar te slapen. Dit was niet goed.

Snow had een hele vieze kont ineens gekregen. We hebben het geprobeerd schoon te maken, maar was niet mogelijk.
De enige optie was nog een dierenarts. Gelukkig was onze dierenarts open met goed vrijdag. Ze moesten Snow onder narcose schoonmaken, want er klopte iets niet, maar wat.
Rond half 1 is Snow onder narcose gegaan. Het bleek toen toch dat er wat naar buitenstak en ze hebben dit naar binnen geduwd en gehecht. Wel kregen we van de dierenarts mee, dat het verkleurd was en als het af stierf dat het één grote wond zou zijn en heerlijk voor bacterien. Ook moesten we in de gaten houden dat ze haar ontlasting e.d. kwijt kon.
Rond half 2 konden we haar halen.

Eenmaal thuis dook Snow gelijk op de etensbak en haar drinken. Ze sliep op één poot en hield zich goed schoon... Het was een wonder.  Vrijdag en zaterdag heeft Snow keurig haar poepjes gedaan. Wel sliep ze veel. Maar ja een operatie is ook niks.

Tot zondag ochtend. We hadden de vogels buiten al gedaan en besloten Snow rond 9 uur voer te verversen. Erik wou de bakjes pakken en Snow zette een stap en viel gelijk om. Daar lag ze dan in het zaagsel met haar koppie naar beneden en de kont in de lucht. Dit was niet wat ze verdiend had en ze was zeer ongelukkig.
Dit was voor mij het punt om de dierenarts te bellen en haar in te laten slapen. Dit was een lijdensweg.
Echter had de dierenarts net een spoedoperatie en ze belde me als ze uit de operatie kwam zodat we konden komen.
Snow hebben we uit de kooi gehaald en in een handdoekje gewikkeld en bij ons neer gelegd. Dit was dan de laatste uur met mijn meisje. Vanaf het begin dat we valkparkietjes kochten wou ik een albino valkjes. Dit vond ik super mooi en wou dan ook zo'n mooi valkje aan onze bende toevoegen. Ik kreeg Snow dan ook van Erik  :-*

Snow was al zo verzwakt dat haar vleugeltje haar koppie aan de zijkant ondersteunde. Telkens voelde je dat ze iets wegzakte en ik zag het dan ook gebeuren dat ze hier bij mij zou sterven. Gelukkig belde de dierenarts 1 uur later en konden we komen. Dus om 10.15 waren we bij de dierenarts. Snow in haar handdoekje. Ze was toch al verzwakt dat ze niet weg had kunnen vliegen. Bij de dierenarts aangekomen heeft ze nog gekeken. Snow bleek een ontsteking te hebben opgelopen bij de cloaca. We hebben dan ook besloten hier niks meer aan te doen, want ze was toch al half weg.
Echter toen de dierenarts haar wou pakken, vocht Snow toch nog even en hapte de dierenarts dan ook in haar vinger. Snow kreeg haar spuitje en zakte langzaam weg.

Mijn albino meisje was er niet meer.....

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Klik op het plaatje voor onze site!

Nynke

Hier dan onze eitjes update!!

We hebben momenteel twee nestblokken bezet.
Blok 1 wordt bezet door K.C. & Sky.
Allebei mannen.
Ze waren in het bezit van 2 eitjes, deze hebben ze overgenomen (lees gejat)  van Balou en Sisi. ;D
Echter waren beide eitjes niet goed en beschadigd, dat we ze vervangen hebben voor nepeitjes.
Beide heren broeden dan ook nog trouw.

Daarnaast is blok 4 bezet.
Sisi besloot maar een eigen nest te beginnen omdat de mannen hun eerste nest in hebben gepikt.

Hier lagen van de week 5 eitjes in.
Eitje twee heeft Erik van de week weggegooid, deze was niet bevrucht.
Vandaag keek Erik weer bij Balou en Sisi gekeken en vond eitje 1 open.
HIer zat een wit donsje in.
Helaas was hij overleden.
We vragen ons ook af of deze door het donsje geopend is of door een ouder.
Het donsje zat opgekruld.
De dooier was opgenomen, maar er zat geen leven meer in.

We hebben dus nog eitje 3, 4 en 5 over.
Eitje 4 is zowiezo niet bevrucht.
Eitje 5 hebben we nog hoop voor.
En eitje 3 is afwachten.

Onze eerste donsje hebben we dus in het ei moeten vinden. Helaas overleden.

Caroline

Ach, wat jammer ...  :-*

Sterkte en succes met de andere eitjes.

Knuffie voor Sisi, leuk haar eerste nestje, hopelijk gaat de rest beter.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Paauwtje

Sisi en Balou doen het super.

Stee vast zit Sisi bij net controle op het blok.
Ze laat zich niet zo maar weg "jagen"..
's Morgens zit ze in het binnen hok te wachten op de bakjes voer die ik dan verschoon.
Balou heeft dan intrek genomen in het blok.
Hopelijk word hun moeite beloond met een donsje..
Na deze ronde gaan we waarschijnlijk de volière uitbreiden.

Groet,

Erik
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Nynke

Jaaaahhhh!! We hebben een piepend eitje.
Balou en Sisi hebben vijf eitjes en zijn allemaal bevrucht. Voor de eerste keer hoorde we hem piepen. Er zit al een deukje in..

Zullen we dan eindelijk een donsje krijgen...  ;D