2 mei 2025, 22:11:13

Help, valkje kopje hangt naar beneden

Gestart door lady, 10 december 2003, 14:19:20

« vorige - volgende »

lady

Sinds een paar dagen hangt mijn valkje met een gebogen rug en zijn kopje naar beneden. Het lijkt er dus op alsof hij constant naar de bodem van het hok kijkt. Het ziet er erg zielig uit. Hij slaapt nu zelf ook zo.

Ik ben met hem naar de dierenarts geweest en die zei dat het in ieder geval niet normaal is dat hij dat deed. Ik heb antibiotica gehad (de dierenarts wist ook niet precies wat er aan de hand zou kunnen zijn). Het valkje kan na een paar dagen antibiotica zijn kopje wel weer omhoog doen, maar nog blijft zijn kopje vaak naar beneden hangen.

Weet iemand wat er met hem aan de hand is en wat ik hieraan kan doen? Is dit een symptoom van een bepaalde ziekte? Voelt hij zich niet lekker?

Eerder was het valkje een enorm energiek vogeltje. Dat is nu veel minder. Ook fluit hij minder. Wat betekent dit? (hij kan overigens wel vliegen, maar het lijkt alsof hij zijn evenwicht kwijt is, want hij vliegt vaak overal tegenaan.)

molenaar

:oHoi Lady,
 :o :o    Ga onmiddelijk naar een dierenarts die wel verstand heeft van vogels, neem er eventueel een van de lijst van dit forum.
Dit lijkt wel een beetje op kramp, symptomen: zwak in de pootjes, evenwichtsstoornissen, stereotiepe kopbewegingen, kop over de buik of rug gebogen.
Zorg in ieder geval dat hij zich niet verder kan bezeren, zet hem eventueel in een kleinere kooi. warm houden, rust,    niet meer laten uitvliegen, afgeschermd licht; geen bestraling.
Ik weet niet of je vitamine moet geven, maar ik zou het wel hebben gedaan.
veel sterkte en beterschap.
groetjes Banter  

Paul

Hoi Lady,

Het lijkt me in elk geval dat je valkje zich niet echt lekker voelt :-(
Ik zou morgen gelijk even dokter Feld bellen als ik jou was die kan je wel tips geven wat je moet doen aan de hand van je omschrijving.
Het is de beste vogelarts van Nederland en je hoeft er misschien niet eens heen als je niet in de buurt van Amersfoort woont maar hij kan je zeker vertellen wat er aan de hand is dan kan je desnoods bij je eigen dierenarts medicijnen halen mocht het nodig zijn.
Zijn telefoonnummer is
033-2864772

Beterschap met je valkje.

Groetjes, Paul

Lique

hoi,

als een valk zijn kop naar beneden houdt, betekent dit, dat hij erg zwak is.
ik denk dat jouw valkje heel ziek is.
Zoals paul al zei, je moet echt naar dr feld gaan, of in ieder geval even bellen.
Hij geeft erg goede informatie, en heeft al ongelooflijk veel mensen van deze site geholpen.

succes.

groetjes lique

DeesDoos

heb dr Feld al gebeld? hopelijk komt het goed met 'm. heel veel sterkte!

groetjes Dees

tommy

Hoi ik zou zo snel mogelijk hulp inroepen van een erkende vogelarts. Ik heb het zelfde probleem met een van mijn chatarine parkieten gehad. Ze begon zich ziek te gedragen en twee dagen later zat ze op de bodum ik met spoed naar de dierenarts gebeld. Helaas te laat sávonds stierf ze in het bijzijn van haar partner. Ik was er kapot van dat ik het niet eerder gezien had. Ik wens je heel veel sterkte.
Groetjes Annemieke

molenaar

Hoi Lady,
Hoe gaat het nu met je zieke valk?
groetjes Banter