2 mei 2025, 22:11:13

Help, valkje kopje hangt naar beneden

Gestart door lady, 10 december 2003, 14:19:20

« vorige - volgende »

lady

Sinds een paar dagen hangt mijn valkje met een gebogen rug en zijn kopje naar beneden. Het lijkt er dus op alsof hij constant naar de bodem van het hok kijkt. Het ziet er erg zielig uit. Hij slaapt nu zelf ook zo.

Ik ben met hem naar de dierenarts geweest en die zei dat het in ieder geval niet normaal is dat hij dat deed. Ik heb antibiotica gehad (de dierenarts wist ook niet precies wat er aan de hand zou kunnen zijn). Het valkje kan na een paar dagen antibiotica zijn kopje wel weer omhoog doen, maar nog blijft zijn kopje vaak naar beneden hangen.

Weet iemand wat er met hem aan de hand is en wat ik hieraan kan doen? Is dit een symptoom van een bepaalde ziekte? Voelt hij zich niet lekker?

Eerder was het valkje een enorm energiek vogeltje. Dat is nu veel minder. Ook fluit hij minder. Wat betekent dit? (hij kan overigens wel vliegen, maar het lijkt alsof hij zijn evenwicht kwijt is, want hij vliegt vaak overal tegenaan.)

molenaar

:oHoi Lady,
 :o :o    Ga onmiddelijk naar een dierenarts die wel verstand heeft van vogels, neem er eventueel een van de lijst van dit forum.
Dit lijkt wel een beetje op kramp, symptomen: zwak in de pootjes, evenwichtsstoornissen, stereotiepe kopbewegingen, kop over de buik of rug gebogen.
Zorg in ieder geval dat hij zich niet verder kan bezeren, zet hem eventueel in een kleinere kooi. warm houden, rust,    niet meer laten uitvliegen, afgeschermd licht; geen bestraling.
Ik weet niet of je vitamine moet geven, maar ik zou het wel hebben gedaan.
veel sterkte en beterschap.
groetjes Banter  

Paul

Hoi Lady,

Het lijkt me in elk geval dat je valkje zich niet echt lekker voelt :-(
Ik zou morgen gelijk even dokter Feld bellen als ik jou was die kan je wel tips geven wat je moet doen aan de hand van je omschrijving.