4 mei 2025, 04:53:02

Denk je dat ie ziek is?

Gestart door Tara, 18 december 2003, 12:44:18

« vorige - volgende »

Tara

18 december 2003, 12:44:18 Last Edit: 18 december 2003, 12:55:22 by tara_dewulf
Hallo,

nog ff een vraagje over mijn valk Malaia die binnenshuis in m'n kamer woont ...

Zodra Lucky stierf, mocht Malaia binnen logeren van m'n ouders, omdat ie er niet zo goed uitzag ....

Tja, was blij omdat ie binnen mocht, maar was gelijk erg bezorgd.

Nu zijn er enkele dagen verstreken, en Malaia ziet er superveel beter uit :).

Ik beschrijf 'm ff:
superglad en zacht verenpak (is dat gezond? Ja dacht ik)
eet super veel zaad
drinkt goed
eet erg graag trosgierst
wordt super graag bekroeld
ademt normaal
niest best vaak de laatste tijd
en je kan er echt alles mee doen, zo lief dat ie is geworden :D

Hier een foto die net gemaakt is:

Dus dat lijkt me wel goed, ook roept ie soms, en als ie ff de buitenlucht binnenademt, roept ie superveel, en soms roepen we samen ook eens.

Volgens mij is ie net op tijd nie besmet geraakt met het virus, ik hoop het maar, want ie zit pas binnen van toen Lucky dood lag.....

In ieder geval maakt Malaia het goed, maar wat denken jullie? Ik wil in ieder geval dat Malaia het zeker haalt ....

Groetjes, Tara

moonwitch (diana)

hoi tara

Malaia ziet er goed uit, en ik hoop voor je dat ze de winter binnen mag blijven, want als ze nu terug moet naar buiten overleefd ze het waarschijnlijk niet ( te grote omslag van het weer).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik malaia een super mooie valkje vindt.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Tara

Hoi Diana,

nee, Malaia mag zeker de volière niet in, om meerdere redenen, de reden die jij zegt onder andere, en de grootste reden, omdat hij anders zou besmet raken (als ie dat nog nie is, maar denk het nie) met dat virus ook.

Ben blij dat je vindt dat Malaia er goed uit ziet ('t is een hij ;))

Hij's erg lief, en zoals je al zei, heeeel erg mooi :)

Ja, da's Malaia, echt een kanjer ::)

molenaar

Het is zeker een mooie valk, ( ;)zoiets zoek ik nog voor Snowy) ze ziet eruit als mijn Snowy (pop) die niest ook een beetje.
Vanaf morgen ga ik haar Gezasept van Beaphar geven, dat is een medicijn tegen o.a. verkoudheid, kun je halen bij de dierenspeciaalzaak.
Misschien ook een tip voor jou, maar let wel op dat dit niet te lang moet duren, want dan moet je toch even naar de D.A.
groetjes banter

Paul

Hoi Tara,

Malaia ziet er in elk geval heel goed uit op de foto's.
Dus met een beetje mazzel heeft hij het niet opgelopen.
Als ie echt ziek zou zijn zou het niet ineens beter gaan lijkt me.
Het is gewoon heel erg als je hulpeloos moet toekijken hoe al je valkjes ziek worden.
heel veel sterkte met jou en je valkjes.

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Banter,

ik ben in het bezit van Gezasept van Beaphar, bij voeding geloof ik heb ik daar eens een topic gestart.

Hoi Paul,

thx, blij dat jij hier op hebt gereageerd, hopelijk heb je gelijk ...

Ik maak me eigelijk maar om 1 ding zorgen van Malaia, en dat is als ie gaat slapen, wast ie zich natuurlijk eerst, maar ie gaat gewoon slapen, niet met zijn kopje tussen de veren ofzow ... Mja, zal hopelijk wel nie erg zijn.

Groetjes, Tara