Valkje met een rood pijnlijk opgezwollen pootje

Gestart door Annemarie86, 4 juli 2009, 10:39:46

« vorige - volgende »

Annemarie86

Hallo,

Onze valkparkiet van 7 weken heeft een rood, dik en pijnlijk pootje. Is dit een ontsteking of is het gebroken? Hij staat er niet op maar als ik zachtjes in het pootje knijp lijkt er niets aan de hand. Weet iemand wat ik hier het beste mee kan doen? Moet ik hiermee naar de dierenarts?

groetjes Annemarie

*Yvon

Hoi hoi

Waarschijnlijk heeft je valkje met het pootje klem gezeten.
Een grote kans dat het gekneusd is. :-\
Je kan het tot een maandag aankijken en als je het dan nog niet vertrouwd naar een va gaan.
Zit er een ring om dat pootje heen,dan kan je beter zo snel mogelijk gaan.

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Annemarie86

hoi Yvon,

bedankt voor je snelle reactie. Er zit geen ring om dat pootje gelukkig. Hij zit wel steeds ook aan het pootje te pikken. Hij vouwt hem soms ook raar dubbel. Het word een dure dierenarts in het weekend maar als het niet goed is dan ga ik toch liever heen.

Caroline

Je kreeg al goed advies van Yvon.  ;)

Beterschap met je valkje.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

smiley

Hallo
Ik heb een week of 4 geleden dit probleem ook gehad met mijn valkje.
Het eerste wat je moet doen is het pootje verkoelen onder de koude kraan een paar keer per dag ,dat gaat de zwelling tegen .
Ik heb de tip gekregen om Arniflor  vallen en stoten gel van vsm erop te doen .
3x per dag,  deze gel geeft verkoeling maar zorgt er ook voor dat de doorbloeding in de poot goed blijft.
Toen ik er mee begon was het pootje ook behoorlijk blauw en dik na twee keer zag je de normale kleur al terug komen.
bij mijn valkje bleek achteraf dat ze een teen had gebroken en de vogelarts zij dat de gel er voor had gezorgd dat ze haar pootje heeft kunnen behouden ,bij haar was het wel de poot met het ringetje.
de gel is verkrijgbaar bij elke drogist .
sterkte met je valkje geef haar maar veel rust ,want ook dat is heel belangrijk.

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Rianne

Ik ken de zalf alleen van naam, dus vraag me af hoe snel het intrekt. Het lijkt me namelijk niet gezond als het valkje zijn pootje gaan schoonmaken na het aanbrengen, en zo er wat van binnen krijgt.