27 april 2024, 19:40:13

Is dit voer goed?

Gestart door DeesDoos, 10 december 2003, 04:24:14

« vorige - volgende »

DeesDoos

hai allemaal,

ik heb net foto's van het voer aan paul laten zien, maar die vond het niet zo goed voer voor valkjes.. wil dus graag jullie mening anders gooi ik het weg en ga ik nieuwe halen..
en dan gewon in nederland ::) :( er zitten best veel zonnepitten in maar paul zei dat dat wel mee viel, er zitten ook kleine stokjes mais in.. hoor het graag van jullie

groetjes Dees


DeesDoos

het grit met kiezel en schelpjes ziet er ook raar uit volgens paul.. ook weer graag jullie mening..
deze foto is wel beetje wazig omdat ik bibberde..



groetjes Dees

molenaar

Hoi Dees,
Ik kan niet echt duiderlijk zien op de foto wat er nou in je voer zit, zonnebloemzaden mogen beperkt, zeker in de winter. Mais is ook goed voor je valkje.
Woon je wel een beetje in de buurt van Nederland, als je steeds voer moet gaan halen.
TIP AANKOOP VOER IN NEDERLAND: Koop geen compleet voer in kartonnen doos, het komt regelmatig voor dat je dan extra huisdieren krijgt in de vorm van toren en motjes.
Koop doorzichtige zakken, zodat je het voer kunt zien en het ei-voer apart.
Het voer wat je zelf mag scheppen, wil nog wel eens uit zakken komen die over de houdbaarheidsdatum heen waren, ikzelf hoef het dan niet meer.
Klinkt allemaal wel erg negatief, maar dan weet je waar je op moet letten, het komt af en toe voor, maar jij zou nou net helemaal hierheen komen voor voer, en dan .....
Koop je schelpenzand voor op de bodem, zit daar volgens mij meestal grit in verwerkt.
nou veel sukses met je aankoop.
groetjes Banter

DeesDoos

okey, even nieuwe foto's gemaakt met dag licht.. het grit is nog een beetje wazig komt door de medicijnen die ik gebruik (daardoor ga ik bibberen) zal kijken of ik nog een duidelijkere foto van het grit kan maken..

groetjes Dees




DeesDoos

CitaatHoi Dees,
Ik kan niet echt duiderlijk zien op de foto wat er nou in je voer zit, zonnebloemzaden mogen beperkt, zeker in de winter. Mais is ook goed voor je valkje.
Woon je wel een beetje in de buurt van Nederland, als je steeds voer moet gaan halen.
TIP AANKOOP VOER IN NEDERLAND: Koop geen compleet voer in kartonnen doos, het komt regelmatig voor dat je dan extra huisdieren krijgt in de vorm van toren en motjes.
Koop doorzichtige zakken, zodat je het voer kunt zien en het ei-voer apart.
Het voer wat je zelf mag scheppen, wil nog wel eens uit zakken komen die over de houdbaarheidsdatum heen waren, ikzelf hoef het dan niet meer.
Klinkt allemaal wel erg negatief, maar dan weet je waar je op moet letten, het komt af en toe voor, maar jij zou nou net helemaal hierheen komen voor voer, en dan .....
Koop je schelpenzand voor op de bodem, zit daar volgens mij meestal grit in verwerkt.
nou veel sukses met je aankoop.
groetjes Banter

hoi banter,
ik woon zo'n 4 uur van rotterdam/utrecht af.. woon dus aan de franse grens en me vader gaat dat niet zomaar rijden voor voer. hij zal een zakje mee nemen vanuit nederland volgende week hopen dat ie dan wel voer voor grote parkieten mee neemt ::)
ik heb het inderdaad gehoord over het schep voer en voer in doosjes.. heb daarom ook het zelfde voer mee genomen wat in de schepbak lag voor grote parkieten en dat was dit voer.. dus dacht nu heb ik het goede voer en grit ook.. (was ook de enigste zak grit die er lag dus als dit echt niet goed is moeten we een dieren winkel die nog verderweg is dan deze kijken of in luxemburg... hoop wel dat ik dit gewoon kan gebruiken anders ben ik 15 euro kwijt aan de vuilnisbak :(

Groetjes Dees

Fiona

Persoonlijk vind ik het te grof voor valkjes, meer iets voor grote papegaaien. In mijn voer zit eigenlijk alleen zaadjes.
(parkietenvoer) ik doe daar zelf zonnepitten doorheen, niet te veel dus. En heb een apart bakje voor gedroogde groenten (ook voor papegaaien) maar dit is wel fijn. En doe daar de krachtvoer door, of door de zaadjes.
En dan natuurlijk nog vers fruit en groente.


molenaar

Hoi Dees,
Ik ben het eens met Fiona, je grit is voor papagaaien, en ook mijn voer heeft veel meer parkietenzaadjes, ook nog eens een andere samenstelling.
Als je fijn grit koopt kun je dat andere er wel doormengen.
Over je voer? :-/
Misschien dat als je kleine parkieten voer erbij koopt dat je het op kunt maken, maar ik ben geen voorstander van zelf voer mengen, omdat je in je onwetendheid je valk tekort kan doen.
Het is nogal een afstand om voor je vader te rijden, ik weet niet of het betaalbaar is per post, er zijn diervoeders per post te bestellen, maar ik heb er geen ervaring mee.
Misschien wil iemand helpen een oplossing te vinden.
groetjes Banter

Karin

Het lijkt me meer voer voor kippen of duiven ! Er moet toch wel ergens in de buurt valkparkietenvoer te koop zijn ? Koop anders eerst gewoon parkietenvoer tot je de juiste gevonden hebt, en kijk anders of je het via internet kan kopen. Ook het grit is veelste grof. Koop anders sepia en een mineraalblok.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

DeesDoos

vervangt sepia en mineraal blok het grit dan? wat dat is hier wel te koop.. dit was de enigste zak grit die er lag dus dacht dat dat wel goed zou wezen.. me vader neemt een zakje voer mee uit nederland als ie optijd klaar is met werken dan.. om 10 uur savonds hoef je geen winkel meer binnen te stappen ;) als de sepia en het mineraal blok het grit vervangt dan hou ik het gewoon op die 2 dingen zonder het grit.. als we dan weer eens in nederland zijn ga ik grit halen.. me vader wil niet uitgebreid shoppen voor me, maar voer is toch belangrijker dan het grit denk ik dus hij haalt zo in zo voer en als ie het ziet neemt ie grit mee..

groetjes Desire

Theetje

Hoi DeesDoos,

Volgens mij zit Karin er niet ver naast met het duivenvoer. Mijn ouders hebben een torteltje en die krijgt dus het voer van jouw foto.

Is erg grof voor een valkje en ik denk dat er ook niet alle goede dingen inzitten.

Ik raad je toch aan om ander voer te kopen. Misschien ken je iemand met duiven in de buurt en kun je die een plezier met jouw voer doen?

Succes er mee

Groetjes

Theetje


molenaar

Hoi Dees,
sepia en mineraal blokken kunnen het grit niet vervangen, grit heeft een valk volgens mij nodig voor zijn spijsvertering, maar tot die tijd kun je in ieder geval heb ik gelezen de sepia of mineraalblokken geven.
Banter

DeesDoos

hoihoi,

neej ik ken niemand die duifjes heeft in de buurt.. ik kan 2 dingen doen.. of de mais en een hoop zonnepitten eruit halen en aan de vogeltjes buiten geven (kan het dan misschien ook nog wel gebruiken voor Tailey??) of in de vuilnis bak gooien al vind ik dat wel wat zonde.. het grit bewaar ik wel, misschien is dat wat voor de eendjes (weet niet of die het gebruiken maar wie weet) me moeder zei dan gebruik je het voor een keertje bodem bedekking, maar daar gaat tailey dan toch ook van eten denk ik en lijkt me ook niks voor de pootjes (lijkt me nogal scherp) en anders gooi ik het grit gewoon weg.. of er moet iemand op het forum wezen die het kan gebruiken voor papegaai of wat dan ook? dan kan ik het opsturen.. ik ga zo in zo een sepia en een mineraal blok halen (was ik toch al van plan..) zou het erg wezen als tailey een paar weekjes zonder grit zit? we moeten 12 januari (dacht ik) naar elburg dus dan kan ik zelf gaan kijken voor fijne grit (eerst opzoek naar foto's ervan zodat ik geen foute grit kan kopen) dan zou ie dus 4 weken zonder grit zitten.. heb begrepen dat ze het niet zoveel aten dus misschien zou het kunnen, en anders gaan we maar eerder naar nederland :p denk dat een weekje niet zoveel uit maakt of wel? en misschien kan ik me vader ook nog wel omhalen om door te zoeken naar grit.. ik weet ut niet meer..

groetjes Dees

Theetje

Hoi Desire,

Is wel een werk hoor om al die zonnepitten e.d. er uit te halen. Misschien kun je als je erg crea bent zelf vetbollen ervan maken voor de buitenvogeltjes?

Als je vader voer mee neemt is de kans enorm groot dat daar ook zonnepitten in zitten en dan heb je de zonnepitten uit dit voer niet nodig omdat ze dan weer een overdosis ervan krijgt

Misschien heeft iemand anders nog een idee?

Groetjes

Theetje


DeesDoos

me moeder heeft wel eens vetbollen gemaakt dus het zal ons best wel lukken :) ga het eens proberen :) de mais en de zonnepitten eruit halen vind ik juist wel leuk, ik had vroeger altijd van die strijkkraaltjes en die gooide ik expres door elkaar heen en dan weer uit zoeken ::) bezigheidsterapie ;) zou ik het voer dan wel kunnen gebruiken als ik dat eruit zoek en dan meng met parkieten voer? de zonnepitjes wil ik niet zoveel in het voer doen, maar als snoepjes geven.. elke dag een paar.. dus die komen echt wel op :) ook voor de vogeltjes buiten in het bakje (we voeren ze nu al een paar maanden en ze blijven zelfs hier terwijl ze toch normaal naar het zuiden gaan :) dus die krijgen ook wat extra's in deze maanden

groetjes Dees

Inger m

Hoi,
Dit ziet er zoals alle andere forumleden niet uit als geschikt valkparkietenvoer. Ik zou ook niet de mais en zonnepitten eruit halen, wwant dan is het nog steeds te grof. Als je het dan mengt met parkietenvoer is de kans groot dat het grove spul laten liggen en heb je alle moeite voor niks gedaan. Ik zou dit gewoon allemaal voeren aan de buitenvogels ofzo.

Koop gewoon geschikt voor voor je valkparkieten, ik neem aan dat er dichtbij of in jouw woonplaats best dierenwinkels zijn die het goede voer verkopen.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.