10 mei 2025, 22:14:49

ingescheurde/gebroken snavel.

Gestart door Gerdy, 20 juni 2009, 21:39:16

« vorige - volgende »

Gerdy

ik weet even niet meer wat ik moet doen of laten.

ik heb een jonge albino van 7 weken die niet kan vliegen..ik wilde haar gister uit de voliere halen om haar binnen te zetten..overdag zette ik haar in de voliere omdat ze het daar toch wel naar d'r zin had en dan tegen de eind van de middag haal ik haar naar binnen..

tijdens het vangen wil ze dus weg vliegen..5 cm van de grond en ze beland tegen het gaas waar ze bleef zitten.

ik zag meteen dat ze behoorlijk bloedde bij haar snavel..ik heb haar binnen goed onderzocht en ik zag dat de punt van de snavel scheef stond..het bloeden stopte gelukkig wel vrij snel en ik heb haar in een kooi gedaan.

ze eet wel gewoon en drinkt ook alleen klimmen gaat niet maar daar gebruikt ze nu een vleugel bij en komt ze toch waar ze wil zijn.

nu zie ik dat de rand waar de breuk zit zwart begint te worden..ik weet niet of dit oud bloed is.

wat moet ik nu...ze eet en drinkt goed..is actief

groet de punt weer aan? of kan iemand me hier tips over geven..het is voor het eerst dat ik dit mee maak.

groetjes Gerdy

Koos

Hoi Gerdy,
Ik heb dit stukje gekezen, foto's gezien...
En ik kan jouw helaas geen advies geven  :-[

Wil toch even aan je laten weten dat ik hoop dat het weer goed met het snaveltje komt ! Sterkte!

Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D 

☺ Pita ☺

Ik zou even langs een dierenarts gaan hoor.
Sterkte er mee.

♪ Marlies

Ik weet niet zeker of de punt nog terug zal groeien, maar met de snavel zoals die nu is kan ze makkelijk zelf zaadjes pellen.

Ooit heb ik eens een jonge catharina gekregen van een kweker die ook de punt van de snavel miste, en deze kon zichzelf heel goed redden.
Hij pelde allerlei zaadjes en at gewoon alles net als de rest.

Groetjes Marlies ;)

Dierenfreackske

Hoi ...hoe is het met de snavel? Ik hoop dat het valkje zich kan redden maar zou ook eens langs de DA gaan hoor!

Veel beterschap   Grtjs Ann

Caroline

Uiteraard kun je voor de zekerheid even naar de dierenarts kunnen gaan maar ik kan je met zekerheid vertellen dat de snavel weer aan zal groeien zij het misschien in een iets andere vorm.

Met een centenbakkie moet je ook regelmatig de ondersnavel bij knippen die gewoon doorgroeid.

En valkje/vogels die een bovensnavel hebben die te lang wordt moeten ook regelmatig worden geknipt omdat het weer aangroeid.  ;)

Als het er verder goed uit ziet, zou je het even aan kunnen kijken en desnoods dagelijks even wegen om te kijken of hij zichzelf met eten op gewicht kan houden.

Succes met de kleine.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Gerdy

bedankt voor de berichtjes..het gaat nog steeds hartstikke goed met het albino valkje..

gr Gerdy