7 mei 2025, 00:03:02

Boos

Gestart door berlin, 16 juni 2009, 10:07:57

« vorige - volgende »

berlin

Nou heb ik mijn valkje zo'n kleine 3 weken,en in het begin was er helemaal niks aan de hand..Maar sinds een paar dagen doet hij gewoon boos  ???

Normaal komt hij vrolijk op mijn hand als ik hem er uit wil halen,maar nu gaat hij blazen,pikken,bijten... Ik mag hem ook niet meer echt aaien.. 9 van de 10x laat hij duidelijk weten dat hij er plots niet meer van gediend is  :o

Blazen in het gezicht helpt ook niet als hij pikt/bijt,word hij alleen maar kwader ,oeiii,dus dat laat ik wel,of is dat een kwestie van aanhouden?

Hermien

Hoe oud is je valkje? Mogelijk is het pubergedrag. Terugblazen zal inderdaad niet helpen. Bijtgedrag negeren wel.

hannibal

Hoi,

Soms heb ik dit gedrag ook met Spruitje , mijn eerste manneke, maar wat ik gemerkt heb is dat hij een hele routine vogel is, hij houdt ervan om op een bepaalde plek op de kooi te zitten en als hij daar zit mag ik alles met hem doen, als was in mijn handen, maar ergens anders niet, dan wordt hij chagrijnig, ook smorgens is de beste tijd voor hem, mijn vriend grapt wel eens, dat het net is alsof we audientie bij de Paus aanvragen ;). Kijk eens bij jouw valkje of er tijden zijn dat hij meer geirriteerd is dan anders, iedere vogel is anders, Druifje heeft er altijd wel zin in hier, maar het is een groot verschil tussen deze twee. Hopelijk helpt dit wat.
Groetjes van Hannah en de moestuin

berlin

Mijn valkje is 9weken oud.

Iedere keer als hij begint te pikken/bijten,houd ik hem wat anders voor,waar hij rustig op mag knabbelen.Het helpt iig wel!  ;D