Valkparkiet roept en krijst zodra ik ga liggen, niets helpt?!

Gestart door Lentemorgen, 19 juni 2009, 12:12:45

« vorige - volgende »

Lentemorgen

Hallo!

Ik heb twee valkparkieten (Saffier,mannetje, 2 jaar oud en door mij opgevoed, en Sterre, 6 jaar oud en een vrouwtje).

Vanaf het begin af aan trekt Saffier ontzettend naar mij toe. Logisch aangezien ik hem vanaf 5 weken oud heb moeten opvoeden.
Maar gezien mijn gezondheid moet ik smiddags echt een uurtje of 2 slapen.
Dit is met Saffier echt niet te doen. Zodra ik ga liggen begint hij als een idioot te krijsen en heen en weer rennen over zijn stok. Negeren helpt echt niet. Ik heb dit al zo'n honderd keer geprobeert maar hij gaat uren door en denkt niet aan stoppen.

Nu gooi ik noodgedwongen toch een doek over de kooi wanneer ik ga liggen, maar daar ben ik niet blij mee.
Bovendien wordt hij ontzettend boos zodra ik de doek er overheen gooi en begint dan het andere valkje te bijten en van haar stok af te gooien.
Ik wil juist zo graag dat ze uit zichzelf rustig blijven ipv die ellendige doek.

Ik heb het idee dat hij zich als een ontzettend verwend gedraagt, maar ik kan er naast zitten ;D Zo gaat hij bijvoorbeeld ook enorm tekeer wanneer ik ze met kooi en al een uurtje buiten zet.
Sterre vind het heerlijk om in het zonnetje te zijn, maar Saffier krijst de boel bij elkaar en ik schaam me dood voor mijn buren. Die denken dan dat er eentje wordt afgeslacht volgens mij  ;)

Zijn er nog mensen met tips?
Alvast super bedankt!

Karin

Een flinke bos wilgentakken met blaadjes in de kooi hangen voor je gaat liggen ? Misschien is hij zo afgeleid dat hij stil is  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lentemorgen

Goed idee!  ;D
Maar helaas, zodra ik uit beeld verdwijn begint hij al te krijsen en ziet hij zijn lekkers, of wat anders dan ook, niet meer staan  ::)

Toch zou ik hem voor geen goud willen missen hoor, maar af en toe kan ik hem zijn nek wel omdraaien  ;D

Karin

Dan toch maar die doek denk ik ::) Je gezondheid is ook belangrijk  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Anke

Hoi,
Ik denk dat er toch niks anders opzit dan negeren.
Anders houdt hij er nooit mee op.
Het klinkt misschien flauw, maar misschien kan je oordopjes indoen als je gaat slapen?

Als je valkje uiteindelijk merkt dat jij echt niet terugkomt als hij gaat zitten gillen.....
Op die manier kan jij gewoon je rust nemen en hopelijk leert je valkje dan dat gillen niet helpt.

Ik denk wel dat je dit een poos vol moet houden.
Succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes