15 mei 2025, 10:17:45

Jaaa ik mag een tweede!

Gestart door Jacky, 4 juni 2009, 12:29:10

« vorige - volgende »

Jacky

Hoi allemaal,

Mijn man heeft toestemming gegeven om een tweede valkje erbij te nemen.

Nou zag ik op marktplaats hier in de buurt 2 valkjes staan.

Een popje van 9 maanden, tam, maar gaat ook lekker op avontuur. Ze weten niet wat het geslacht is, maar ze heeft de kleuren van een wildkleur popje. Waar zij oorspronkelijk wegkomt, weet ik nog niet

En een jong valkje van 9 weken oud. Een gepareld valkje waarvan het geslacht nog niet bekend is en ik heb helaas nog geen foto gezien, maar ze woont vlak bij en ik wil vanmiddag gaan kijken. Zij is niet tam en de vrouw waar ze wegkomt had liever een tamme en heeft een tamme aangeschaft. ze had niet het geduld om hem tam te maken.

Nou zit ik nog met een vraagje. Ik weet dat de Dw waar dit valkje wegkomt eerder een ziekte had waar je als mens ook gevaar voor liep. geloof dat het de vogelgriep of papagaaienziekte was. Dit heb ik van een kweker die op MP adverteerde en waar ik info bij inwon, omdat ik toen nog op zoek was naar een valkje voor mijn schoonmoeder.
Nou is dit valkje nog niet lang bij die vrouw (5 dagen) en ik ben ene kant bang dat ze gezond lijkt maar het niet is. Waar kan ik het beste op letten en wat kan ik, uit jullie ervaring, het beste doen. Ik heb niet echt de mogelijkheid om ze apart te zetten.

Verder zag ik dat bij Colibird in Enschede een gepareld cinnamon popje beschikbaar was. Hier heb ik ook op gereageerd. Hopenlijk hoor ik snel van ze.

Heeft iemand nog tips waar ik verder op kan letten? Ik wacht nog op info van de eigenaren, maar dan weet ik waar ik naar moet vragen.

Groetjes Jacky

Rianne

Papegaaienziekte is zeer besmettelijk, hier zou ik niet aan beginnen, ook al zou je quarantaine ruimte hebben. Je kunt er zelf idd ook ziek van worden.

Zijn er geen kwekers op het forum die bij jou in de buurt wonen? Dan weet je zeker dat het jong bij een betrouwbaar adres vandaan komt.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,14544.0.html

Jacky

Dus het valkje wat bij de DW weg komt kan ik beter niet nemen?

Ik weet dat het daar in het verleden voor is gekomen en volgends die vrouw hebben ze er toen niet veel aan gedaan. Normaal zouden ze alles moeten schoonmaken maar dat hebben ze volgends haar niet gedaan. Hoe het er nu voorstaat, weet ik niet.

Heb er toch een raar gevoel bij. Wil graag naar het vogeltje gaan kijken, maar wil niet het risico lopen op een ziekte. Ik was zelf nooit naar die DW gegaan om er een te halen, denk dat ik deze dan ook maar laat schieten.

Ik heb gereageerd op een adje van Colibird. Die hadden nog een mooie meid er zitten. Hopenlijk hoor ik daar dan snel wat van.

Groetjes Jacky

Rianne

Ik heb zelf ook PPGZ gehad in de voliere. Er zijn 2 valkjes en een catharina aan dood gegaan. Ik heb alle vogels uit de voliere moeten halen en heb de hele voliere leeg gehaald en alles ontsmet. De vogels hebben een antibiotica kuur gehad. Dus als zo'n dierenwinkel dan maar niks doet... kan niet goed zijn.
Ik ben niet bekend met Colibird, is dat een winkel of een kweker?

Jacky

Een kweker uit Enschede, staat ook in de lijst van kwekers hier op de site.

Hij heeft een adje op MP met een mooie cinnamon geparelde pop.

Ik heb de vrouw van het DW-valkje net gemaild dat ik het toch niet aandurf. Ik hoop dat ze het begrijpt. Ik had me er ook al op verheugt om te gaan kijken maar durf het toch niet aan.

Groetjes Jacky

Rianne

Ok :)

Ook al zou je alleen naar de winkel gaan om te kijken, een zieke vogel kan je evengoed besmetten, je hoeft er zelf niet ziek van te worden maar je kunt het weer overbrengen op je eigen vogel(s).

Jacky

Na een email gesprek met het vrouwtje van het 9 maanden oude popje heb ik besloten dat ik toch even zou kijken.

Nou dat heb ik geweten. Lucky vloog los toen ik er kwam en ze kwam meteen naar me toe. Ik kreeg kusjes en ik kon haar helemaal bekijken. Ze vloog lekker door de kamer en kwam steeds weer.

Het was kibbelen toen ze in het vervoersbakje moest, waar ze al snel op de kop in hing :P

Ze zit nu lekker op mijn schouder of wipt van de laptop naar mijn schouder of op tafel. Ze is niet bang voor de honden, gaat er zelfs naar toe. Bij de vorige eigenaar lag ze bij de mechelaar in de bench. Daar moeten die honden van ons nog wel ff met beleid aan wennen ;)

Heidi en Lucky vliegen nu samen rond. Remco heeft Heidi bij zich en Lucky bij mij. We hebben allebei een valkje ;)

Ik ga geloof ik zo maar een dagboekje beginnen voor die twee mafkezen. ;)

Groetjes Jacky en Remco, Heidi en Lucky

Rianne

Leuk hoor! :D Ben benieuwd naar je dagboek :)

Jacky

Die staat er al, straks ff foto's maken en dan in het dagboek zetten.