Het ROZE valkjes-dagboekje * op zoek naar fijne huisjes voor mijn valkjes

Gestart door Marian, 20 mei 2009, 00:19:51

« vorige - volgende »

Mara

Hey Marian

Ik heb zo'n kindernachtlampje met een van de 101 dalmatiers erop binnen hangen en hier is zelden paniek. Buiten heb ik kleine lampjes in de voliere gehangen, van die vrachtwagenlampjes zijn het of zoiets....

Groetjes

Mara

Caroline

Ach, arme arme Indy.  :'( :'(

Geef je haar een beterschapskusje van me??  :-*

Ik heb hier in de huiskamer naast de kooien 7 x 24 een 7 Watt lampje branden. In de kweekkamer was dit niet voldoende en hangt nu 's nachts een spotje met een reflectorlamp lamp van 24 Watt .... dit is best veel maar veel minder dan het gewone licht. Zodra de grote lamp uitgaat en de nachtlamp aan, gaat alles keurig op stok en 's morgens is er pas leven in de brouwerij nadat ik de lampen weer verwisseld heb (met schakelaar).  ;)

Tips heb ik verder weinig .... het blijft altijd vervelend.  :-\

Hier had ik eerst ook steeds paniek, nu weet ik dat dit door JOOP! & Jim met hun gehandicapte teentjes kwam, die vielen tijdens een lichte paniek van hun stok, wat een grote paniek veroorzaakte.  :o

Overdag zitten JOOP! & Jim nu in de huiskamer en dit gaat goed, 's avonds rond 9 uur in de zomer en 8 uur in de winter, gaan JOOP! & Jim naar de kweekkamer in hun kleine slaapkooi. 's morgens voor alles te eten krijgt verhuizen ze als eerste weer terug naar de huiskamer.  :D Ze weten inmiddels niet beter en sinds ik het zo doe is er zelden meer paniek, echt groot paniek heb ik zelfs niet meer gehad.  :)

Alleen vorig week eventjes tijdens die zware onweersnacht maar toen stonden de kooien ook te trillen, dit was echt extreem.  ;)

Ik duim dat Indy snel weer opgeknapt is.

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Marian

Dank jullie wel allemaal, voor jullie advies en steun :-*
Ik ga voor wat meer licht zorgen en hoop zo dat er geen/minder paniek zal zijn 's nachts.
Morgen zal ik wat uitgebreider reageren op jullie!!
Vanavond zijn er andere prioriteiten.
Caroline, tuurlijk geef ik Indy een beterschapskusje :D
Als er wat met Indy is, leuk of minder leuk, heb ik het wel eens vaker over jou tegen haar ;)

Liefs Marian

*Yvon

Hoi hoi

Pfffff........ paniekaanvallen in kooien zijn verschrikkelijk !!  :-\
Maar je hebt al genoeg tips gehad en ik heb geen andere tip voor je.
Zolang het verschil van daglicht naar nachtlicht groot genoeg is kunnen de nachtlampjes geen kwaad hoor.  ;)

Groetjesssssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Hermien

Ja, paniek houdt je niet tegen. Maar zelf hoop ik dat een klein lampje voorkomt dat ze in het donker overal tegenaan vliegen waardoor zij zich verwonden. Zelf heb ik gewoon een klein lampje 40 watt en dof oranje gekleurd, óp de kast naast de volière staan. Ben eigenlijk wel benieuwd welke kinderlampjes de andere forumleden precies bedoelen: dalmatiërs, Disney. Hebben jullie daar ook foto's van? Eerst had ik een klein waaklampje, maar dat haalde eigenlijk niets uit.
Wat het plexiprutspulglas betreft: ik had het bij de groothandel gevraagd om op maat te zagen, maar dat deden ze alleen met hout. Kennelijk snijdt plexiglas geen hout in die zaak....... ;D

danielle

Hoi Marian,
Ik liep wat achter. ZO je opent een boekje en het gaat meteen als een speer  :o . Ik moet het vanaf nu echt dagelijks bijhouden   ::).
Is niet erg hoor  ;), je schrijft echt leuk over je valkjes, ik lees het graag

Wat vervelend dat je paniek hebt gehad. Ik heb het een keer meegemaakt, verder nog nooit. Ik heb geen lampje aan, maar denk dat het wel kan helpen. In de woonkamer bij mij is het ook niet zo donker omdat er best wat licht van buiten naar binnen schijnt.

Groetjes Danielle

Koos

Ik heb net zitten kijken naar de badder foto's :D wat een leuk gezicht is dat zeg!

Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D 

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Marian

Hallo :D

Bedankt Yvon, ik heb besloten om naast het 7 watt lampje nog eenzelfde lampje te laten branden. Helaas waren deze vandaag uitverkocht ::)
De dimmer functioneerd tijdelijk ook prima ;)

Die oranje gekleurde lampjes lijken me ook wel fijn licht geven, Hermien. Dat onthoud ik ook nog even!
Wel een beetje flauw dat ze het plexi glas niet willen zagen voor je :-\
Hierbij te te tikken, krijg ik wel een deja vue :o ??? ;D
Ach, het valt ook niet mee om alles hier goed te onthouden :P
Vindt je dat je zo teveel rotzooi krijgt, of valt het wel mee?
Anders is misschien een randje van hout een idee? Kunnen ze nog wat aan knagen ook ;)
Ik denk maar even, ongevraagd, mee hoor :-[ :D

Hey Danielle, dank je wel, fijn dat je graag in mijn boekje leest :D
Wat geweldig dat je nooit nacht paniek hebt gehad, houden zo!!

Hoi Koos, wat leuk je hier te zien :D
Altijd lief en schattig, bad en douche foto's :-*

Dat vind ik altijd fijn (voor Indy  ;)), Caroline, dank je wel  :-*

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gelukkig heeft Indy minder last van het verliezen van haar slagpennen, dan de vorige keer. Ze is nu ook niet afgevallen.
Morgen ga ik weer met haar douchen, kan het opgedroogde bloed verdwijnen, en ziet ze er ook weer veel beter uit ;)

Verder heb ik eigenlijk weinig te melden.
Guusje en Indy kroelen nog met elkaar, als ook Teddy en Gino :-*
Maar ook zag ik vanmidaag weer, Gino en Indy naast elkaar slapen, en Teddy en Guusje.
Dat gaat nog leuk worden, wanneer de hormoontjes wat meer gaan opspelen ;D
Alleen Gijsje doet niet mee, zij kroelt extra met mij 8)

Ik heb Patrick gevraagd een filmpje te willen maken met de mega trap. Nou daar heeft hij wel zin in. Van het weekend is Inga er ook, dus ik hoop dat het ze dan gaat lukken!! :D

Groetjes voor allemaal :D
Marian

Sally

Ik lees nu pas je paniek verhaal van gistere :$

Arme Indy! Hoe gaat het vandaag met haar?

Geef haar maar n dikke knuffel van me!

Groetjes!

Sally

Ik lees net dat het goed gaat met Indy!
Gelukkig he.

HIhi ze doen daar partnerruil. :P Wat leuk. ;D ;D
Zo beestje zo... ? ;D

Ik verheug me op het filmpje van de mega trap. ;D

Groetjes!

Marian

Citaat van: Sally op  4 juni 2009, 21:50:11
Ik lees net dat het goed gaat met Indy!
Gelukkig he.

HIhi ze doen daar partnerruil. :P Wat leuk. ;D ;D
Zo beestje zo... ? ;D

Ik verheug me op het filmpje van de mega trap. ;D

Groetjes!

;D ;D ;D kan ik hele boeken over schrijven! ;) ;D ;D ;D

Doei, doei!! :D :D

Sally

Anke

Hoi Marian,
Fijn dat Indy weer wat is opgeknapt.
Een douchebeurt morgen zal haar vast goed doen.

Aaah wat lief al die kroelende valkjes :-* :-*

Jaaaaa een film van de MEGA trap ;D ;D ;D
Ik verheug me er al op!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Marian

Hallo allemaal :D

Ik ben Patrick, zoon van Marian.
weten jullie nog, mijn zusje en ik hadden dat filmpje gemaakt van Gino.
Maar nu heb ik gedoucht met Guusje.
het was heeeel leuk, en dat vond Guusje denk ik ook.
We liepen naar boven en ze wist al wat er ging gebeuren,
en ik zette haar op de douche stok, en ze werd heel bol! :o
Maar toen ging de douche aan en ze deed meteen haar vleugels wijd, en ze ving alle spetters op. :D ;D
Toen we klaar waren had ik me moeder geroepen dat ze de camera mee moest nemen naar boven,
toen hebben we meteen foto's gemaakt van Guusje  :-* :-*

Dan hier de foto's

groetjes Patrick