4 juni 2024, 02:06:10

Noppie vlieg hoog

Gestart door Noppie, 9 mei 2009, 09:23:28

« vorige - volgende »

Noppie

9 mei 2009, 09:23:28 Last Edit: 9 mei 2009, 09:25:31 by Noppie
Helaas is afgelopen donderdag in de avond Noppie heen gegaan.



Noppie stierf in het bijzijn van ons en z'n maatje jaap. Sectie wees uit dat het bij Noppie binnen niet helemaal goed zat, longen waren niet goed, zat vocht in en zijn hart was te groot. Helaas, ook een slachtoffer van inteelt....

Noppie oud je was zullen we nooit weten, op 6 april 2008 kwam je bij ons omdat ze bij de noodopvang gek van je werden. BIj ons werd je een stuk rustiger, je zocht gewoon een maatje en die vond je in onze Japie. Waar Japie was was jij, was japie weg wist je hem wel te roepen, eigenlijk was je gewoon zijn schaduw. Noppie je hart was inderdaad groot, wij zijn blij om je te mogen mee maken, we zullen je serenades en fluitjes missen.

Kimm

ach wat verdrietig, arme noppie :'(  :'(  :'(

heel veel sterkte met het verlies van noppie  :'(

rust zacht lieve noppie... :-*

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anke

Hoi,
Heel veel sterkte met het verlies van Noppie.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Hermien

Ach wat triest. Letterlijk en figuurlijk had Noppie een (te) groot hart. Japie en jullie zullen hem gaan missen. Stertke met dit verlies.

jeroenn

heel veel sterkte met het verlies van je noppie.
het is nooit leuk om een valkje te verliezen

Gerda

Veel sterkte!

Zo te horen heeft Noppie bij jullie een heerlijk leventje gehad.
En dat is het belangrijkst! Maar het blijft heel erg om je maatje te verliezen.

Rust zacht Noppie!

Liefs, Gerda



Noppie

Dit is geschreven door m'n vriendin, over haar nop.

Dag Nop, dag rare druif....

Een jaartje geleden kwam je hier, eigenlijk een beetje per toeval. Aangevlogen bij de brandweer, tijdelijk in opvang bij Digifietje, waar je niet te handhaven was. Je gilde de hele boel bij elkaar.
Wij hebben je toen (tijdelijk) even overgenomen. En hoewel we de eerste dagen regelmatig spijt hadden, je zette de hele boel op stelten met je wilde gedoe, ben je uiteindelijk toch gebleven. We noemden je Noppie, als knipoog naaar je waarschijnlijke eindbestemming toen, maar uiteindelijk bleef je eindbestemming hier.

Je vond je plekje. Jaap was je grote vriend, je volgde hem overal als een schaduw. Een rare relatie, je was idolaat van hem, maar kon hem ook heel goed pesten en wegjagen als hij ergens zat waar jij wou zitten.

Je was een eigenheimer, een raar vogeltje. Altijd in de buurt, de leuning van de stoel of bank was je favoriete plek. Je zat altijd al op de leuning van de bank te wachten, op tv avondjes. Ik kon nog maar amper gaan zitten, dan sprong je al bovenop me. Knuffeltijd! Maar altijd op jouw voorwaarden en wanneer jij het wilde.......

Je liep als zo'n strandlopertje, heel snel. Het was een mooi gezicht, jij voorop met je snelle kleine pasjes, Jaap met z'n dikke kont erachteraan waggelend. Je was altijd op zoek naar kattekwaad, je was een echte ontdekkingsreiziger. Lekker in alle hoekjes en gaatjes kijken en kruipen.

Je serenades waren beroemd. Wat ringtones en een liedje, gemengd met allerlie volieregeluiden. Je kon dan helemaal uit je dak gaan, bovenop de lamp, of waar je dan ook zat. Kop in je nek en je hele lijf bewoog mee.

Gek op slopen en doen, hebben we een hele grote kooi gekocht voor jou en Jaap. Je was er blij mee en je zat o zo graag in je kooi.
Toen we je ophalen na je logeerpartij in de vakantie, leek je bijna blijer je kooi weer te zien, dan ons.

Dunne Nop. Een schriele vogel, maar gek op eten. Een walnootje, een eitje, een garnalenstaart, een spaghettisliert. Je was er zo blij mee. Met je kop in je voerbak, van verre was dat meestal waar ik jou kon ontdekken in kooi.

En wat hebben we nog gelachen samen afgelopen weekend. Jij wilde altijd met Jaap knuffelen, maar hij niet met jou. Jaap zat bij me, ik knuffelde hem en hij deed z'n ogen dicht. Jij kwam eraan, nam het knuffelen over en Jaap bleef lekker zitten met z'n ogen dicht. Dikke pret, en dat smoeltje van Jaap toen hij z'n ogen opendeed.....

Lieve Nop, van de week is het nieuwe speelgoedje binnengekomen wat ik voor je gekocht had. Die met riet en stokjes, je was gek op dat ding en je had je oude helemaal gesloopt. Ik had hem dit weekend voor je op willen hangen......

Je had langer mogen blijven, ik had je meer tijd gegund.  Ook gehoopt dat je langer zou blijven. Toen ik je zo hulpeloos vond donderdag wist  ik het al. Je wist niet wat je gebeurde, met de laatste kracht die je had ben je nog op mijn schouder geklommen. Ik hoop dat je niet veel pijn hebt gehad.

Dag jongen, dag lieve Nop, dag rare vogel. We gaan je missen!

Gerda

Citaat van: Noppie op  9 mei 2009, 12:35:34

Lieve Nop, van de week is het nieuwe speelgoedje binnengekomen wat ik voor je gekocht had. Die met riet en stokjes, je was gek op dat ding en je had je oude helemaal gesloopt. Ik had hem dit weekend voor je op willen hangen......



:'( :'(

Caroline

Heel veel sterkte met het verlies van jullie maatje.

Rust zacht, lieve Noppie.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

mieke_06

lieve noppie,
maak net zo veel plezier in de vogelhemel als dat je bij je lieve baasjes an Jaap deed.

veel sterkte met het grote verlies :-[

Hermien

Wat prachtig geschreven en met zoveel liefde.

Mara

Heel veel sterkte met het verlies van Noppie. Wat een mooie verhaal heeft je vriendin geschreven zeg.

Mara

Dierenfreackske

Aaaaaaarch, sterkte met het verlies van je lieve Noppie,  rust zacht Noppie en doe de groetjes aan Chika en Spirit, als je ze tegenkomt! Grtjs Ann



coolsille2


Noppie

Hoi lieve Noppie,



Je bent nu een jaar geleden bij ons vandaan, het voelt nog als de dag van gisteren toen ik je opraapte uit jouw kooi. Je keek me aan met je bolle ogen alsof je vroeg, wat gaat er gebeuren.. Antwoord geven was geen tijd meer voor, je laatste zucht en je oogjes gingen toe. We denken nog regelmatig terug aan jouw grappen en grollen, je serenades, je wilde gedoe en je aanwezigheid op tafel tijdens het eten.

We hebben een nieuw maatje voor Jaap genomen, een vrouwtje, Prutske, vernoemd naar Prutsemie dat leuke valkje bij die mevrouw in Belgie. Geen vogeltje kan jouw vervangen maar soms denk ik, zit Noppie soms stiekum ergens in die witte jas. Ze kan dan wel niet zo mooi fluiten als jij kon, maar ze zit net als jij vol energie, kattenkwaad en avontuur.

Soms lees ik s'avonds nog dit topic en laat de gedachte mij weg voeren naar de vele momenten samen, met de aga's, Japie en jou met z'n allen op de bank en de javaboom. Je was niet 'mijn' vogel maar kon wel fijn bij me zitten, ik lag op de bank jij zat op m'n voet met een dikke baard te suffen of te poetsen. Of zoals we gezellig in bad gingen, ik zat in bad en jij en jaap liepen op de rand heen en weer. Het heeft inmiddels een plekje gekregen maar we missen je nog iedere dag, het is al weer zo lang geleden een jaar, het voelt nog als gisteren. Was het maar eer-gisteren.





Dag Noppie, rare druif