Kieteke & Ko / Snoeffel & Gaffel / KIARA !!!

Gestart door PatrickV, 6 mei 2009, 11:23:54

« vorige - volgende »

PatrickV

Hoi Romy,

Bedankt dat je mij alvast wat gerustgesteld hebt.
Daar in Leuven ook alles toppie?

Zal een nachtlampje van mijn zoontje "pikken" en in de living plaatsen als we gaan slapen...

Het tam maken is, zoals je wellicht vroeger in mijn dagboekje kon lezen, ook wat achteruit gegaan.  Vooral ook bij Kieteke.  Die moet momenteel van geen handen meer weten.  Ze blaast soms al als ik in de kooi ga voor "huishoudelijke" activiteiten.  Ze voelt zich blijkbaar nog niet 100% thuis in de kooi en/of is nog steeds wat gestressed door het gedrag van Ko.  Hoewel ik merk dat er toch al een ietsiepietsie meer verdraagzaamheid komt bij Ko.  Maar ja, ik vrees dat de tijd de wonden zal moeten helen.
Ik hou ook de mogelijkheid open om eventueel een extra koppeltje bij te plaatsen.  Dan denk ik eventueel aan een koppeltje te kopen bij Ann (Dierenfreakske), als zij dat goed vindt en als dat mogelijks het welzijn in de kooi kan bevorderen.  Maar ook daar zal de tijd (en jullie) wijze raad moeten brengen denk ik.

Wat er wel al verbeterd is, is dat we met ons gezicht al zeer dicht bij onze valkjes mogen komen.  Daar zijn ze blijkbaar veel minder bang van dan van de handen.  Wellicht hebben ze met handen niet zo'n goede ervaringen gehad in hun verleden. Tja, niet alle valkjes hebben het geluk geboren te worden bij iemand hier op het forum hé !  ;)

We zien wel ...

Groetjes,
Patrick.

Romy

Hoi Patrick

je hoeft je inderdaad geen zorgen te maken ivm die schrikrui hoor.

Ja ik had inderdaad al gelezen dat het ietsje minder ging met tam maken. Maar ik vind het wel al heel wat dat je dicht mag gaan met je gezicht! Misschien hebben ze in het verleden inderdaad nare ervaringen gehad met handen. Wat misschien wel kan lukken is ze leren opstappen op een stokje en zo uit de kooi nemen. Dan kan je ze bv op je knie plaatsen of op je schouder. Dan hoeven er geen handen aan te pas te komen.
Je zal zelf wel merken of handen 'not done' blijven of dat het toch weer beter zal gaan.

Zowieso hebben ze beide heel wat tijd nodig om te wennen, vooral omdat het geen jonkies meer zijn. Dan gaat het allemaal wat langzamer. Maar met doorzettingsvermogen lukt het vast wel, je bent in ieder geval op de goede weg :)

Verder alles goed hier ja, al zit ik nu (nog) in West-Vlaanderen. Straks vertrek ik naar Leuven want morgen heb ik m'n eerste examen. Spannend!

Groetjes
Romy

PatrickV

Hoi iedereen,

Heb een hele lange tijd niet meer op het forum geweest.  Had het te druk met verbouwingen enzo.

Ik lees hier veel leuke dingen, maar ook narigheid bij Ann.  Sterkte hoor !

Ondertussen gaat het nog steeds goed met Kieteke en Ko.  Ze zijn steeds verdraagzamer voor elkaar.  Ko hang af en toe de Don Juan uit.  Dan zit hij dicht bij Kieteke en haalt heel zijn zangrepertoire boven.  En ondertussen maar kopjes geven aan Kieteke.  Jammer dat ze het nog niet altijd toelaat.  Maar in elk geval al een zeer positieve evolutie.

Ze mogen ook vaak uit hun kooi en dat vinden ze natuurlijk geweldig. Veel vliegen doen ze echter niet.  Meestal blijft het bij één rondje door de kamer en terug op hun kooi.  Soms zelfs helemaal niets.
Als het al eens gebeurd dat één van hen wat verder van de kooi land, uit het zicht van de andere, dan is het een kabaal van je welste want dan fluiten ze continu naar elkaar alsof ze van elkaar willen weten dat alles OK is.  Best wel grappig.

Tam maken lukt nog steeds niet goed.  Nog steeds enorm bang van handen.  Wel lukt het al om ze op een stok te laten stappen.  En we mogen ook zeer dichtbij komen, maar niet met de handen.

Aangezien we een 2de kooi hebben, identiek aan de kooi van Kieteke & Ko, zijn we aan het overwegen om daarin een 2de koppeltje valkjes aan te schaffen.  Liefst zo tam mogelijk.  We hopen dat ze op die manier kunnen 'afkijken' van het nieuwe koppel en hopelijk begrijpen ze dan dat we geen slechte bedoelingen hebben met onze handen.  Maar ja, momenteel nog niet de kans gehad om intensief op zoek te gaan.  En wellicht ook beter dat we wachten tot onze verbouwingen volledig achter de rug zijn.  Maar we houden deze optie open.

Zo dat was effe een kleine update.  Later meer...

Groetjes,
Patrick.

Dierenfreackske

Hoi Patrick...thx voor het medeleven, ik heb hier mooie momenten met de valkjes en jammer genoeg gisteren met Malou heel erg jammer, haar nekkie gebroken of los,n ze is in ieder geval niet meer he! Kon niks doen voor haar, heb heel veel gehuild, ze was niet tam maar alle valkjes zijn gelijk voor me...verder had ik ook leuke momenten hoor! Het gaat al wat beter.

Blij dat het goed gaat met de verbouwingen hoor! Whaahaaaa , en een tweede koppeltje valkjes, leuk dat Ko en Kieteke het zo super doen daar ! Ik ben benieuwd welke valkjes het gaan worden...ik ben nieuwsgierig hoor ! Grtjs. Ann

PatrickV

Hoi Ann,

Ja, ik kan me goed voorstellen wat je doormaakt.
Wij zijn enkele maandern geleden een hamster verloren.  Gewoon, oud geworden en gestorven. Gesnotterd dat we daarvoor gedaan hebben zeg !  Het was de favoriet van mijn dochter.  Ze heeft hem in een sigarenkiste begraven in de tuin en er een kruisje bij gezet.  Het diertje heeft echt wel indruk op haar gemaakt hoor.

Het nieuwe koppeltje valkjes zal nog niet voor morgen zijn hoor. Ze zullen wel niet zo makkellijk te vinden zijn.  En ik wil ze deze keer echt wel van een kweeker/kweekster en niet uit de dierenwinkel.

Groetjes,
Patrick.

Dierenfreackske

Gelijk heb je, leuk hoor, kom maar kijken dan he, hihi!   :-*lol :-*Grtjs. Ann

Dierenfreackske

Hihi grapje hoor, hier zijn een heleboel goede kweeksters of kwekers te vinden op het forum , doe jij maar rustig aan zodat je de juiste valkjes hebt die je wilt hoor...hihi grtjs. Ann ;) ;) :) :)

marie

Leuke valkjes, kieteke en ko ;D
!!!Flip!!!

PatrickV

Dank u Kwinten.

Ann,
Ik heb al aan jou gedacht daarvoor moet ik toegeven.  Maar 't is nog wat vroeg. Volgend seizoen misschien. Ik hou uw nestjes in de gaten hoor !  ;)

Groeten,
Patrick.

Dierenfreackske

Hoi Patrick   :D :D :D :D   Fijn dat je mijn nestjes volgt, is altijd spannend he!  Grtjs Ann

Romy

Dag Patrick

Fijn dat het goed gaat met Kieteke en Ko!
Wel een beetje jammer dat het tam maken moeilijker gaat. Het is misschien een beetje een vreemde raad, maar eventueel wel het proberen waard : zouden Kieteke en Ko ook bang zijn van je handen als je handschoenen aan hebt? Eventueel kan je met bruine proberen, omdat dat dan misschien op een tak lijkt?
't Is maar een ideetje hoor!

Groetjes
Romy

PatrickV

Dag Romy,

Ik vrees dat het niet veel zal uithalen maar ik zal het eens proberen. Bedankt alvast voor de tip.

En proficiat met je 2de valke trouwens.  Een mooie hoor !

Groetjes,
Patrick.

Caroline

Hoi Patrick, heb je al wat van Jurriaan gehoord??

Groetjes van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

PatrickV

Dag Caroline,

Neen, helaas nog geen nieuws van Jurriaan.
Jij nog iets gehoord ?

Groetjes,

Patrick.

Caroline

Nee, ik ook nog niet, ik hou je op de hoogte.  :D

Fijn weekend.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.