Kieteke & Ko / Snoeffel & Gaffel / KIARA !!!

Gestart door PatrickV, 6 mei 2009, 11:23:54

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

Ah kijk! Nog een Belg op het forum! :D

Dat bang zijn voor handen dat is heus niet iets wat enkel bij niet-tamme valkjes voorkomt hoor! Al onze valkjes zijn met de hand grootgebracht maar twee van hen willen absoluut niet op de hand komen. Met een zitstok lukt het dan weer wel. Van het hoofd of je neus zijn ze doorgaans niet bang. Kun je altijd eens proberen om ze met de neus te kroelen! ;)

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Dierenfreackske

Hoi Patrick , jaaaa kroelen met de valkjes, heerlijk he!  Heb het hier ook druk met kroelen van valkjes!  Grtjs. Ann

PatrickV

Hoi Ann,

Ja inderdaad, zou heel leuk zijn, zo kroelen.  Maar helaas, het lukt mij nog niet.
Ook met neus geprobeerd, maar ze happen en blazen.
Het zal nog wel een tijdje duren vrees ik.  Ik vraag mij af wat mijn valkjes allemaal meegemaakt hebben om zo bang van mensen te zijn.  Maar ja, misschien beter dat ik het niet weet.

Hopelijk mogen we Snoefel & Gaffel adopteren, dan kunnen we dat leuke gevoel met de valkjes misschien ook ervaren.  We zien wel hé ...

Groetjes,
Patrick.

Dierenfreackske

Hoi Patrick, jaaaa...best dat je het niet weet he, wat ze allemaal er voor meemaken he! Gelukkig zijn ze hier in goede handen, ook bij jou he!

Ik maak gewoon geen bruuske bewegingen en stilletjes lief praten , helpt wel hoor!

Telkens ze van je wegvliegen is het een beetje stress zeg ik dan, maarja, heb jhet toch ook veel hoor dat ze van iets schrikken, een ekster of merel zelfs, die kunnen plots heel veel geluid maken, ik heb zelf een valkje die een ekster geluid na doet, en het lijkt er nog op ook! hihi grappig he!

Gewoon geduld hebben en dan lukt het vast wel en telkens iets lekkers of leuks bij je hebben he!

Hier zijn ze echt niet bang van mensen, maar als ik zie hoe ze omgaan in dierenwinkels om vogeltjes te pakken enzo...brrrrr, mijn haar komt er recht van hoor! Kippevel krijg je er van he...grtjs. Ann

Kimm

hoi patrick,

mag je snoefel en gaffel nog adopteren? ik hoop het voor je hoor.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

PatrickV

Dag Kim,

Ik denk het wel.  Jurriaan heeft me gisteren een pb gestuurd met de vraag of ik nog interesse had en of ik nog vragen had over Snoefel en Gaffel.  Ik denk dus dat hij stillaan tot een besluit aan het komen is.

Ik ga alvast zorgen dat ik alles in huis heb om de 2de kooi in te richten...

Vind het best wel spannend hoor !  ;D

Groetjes,
Patrick.

PatrickV

YESSS !!!  Het is ondertussen 'officieel' !!
Ik mag van Jurriaan Snoefel en Gaffel adopteren ! :D :D :D

Ikke blij !!  :D ;D :D

Saar

Gefeliciteeeeeeeerd met Snoefel en Gaffel!
Groetjes Saar :-*

Kimm

oh helemaal geweldig patrick :D
eindelijk toch een goed huisje voor die 2!
gefeliciteerd!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

PatrickV

Bedankt hoor !

Heb van slag deze namiddag vrij genomen om hun nieuwe kooi te monteren en in te richten.  Tja !  Nu ben ik niet meer te houden hoor !

Trouwens : Iemand een idee waar men in België Harrison pellets kan vinden ?  Zou er mij graag aanschaffen zodat ik die jongens hun voeding-gewoonte bij mij alvast effe kan verder zetten.  Kwestie om de stress zoveel mogelijk in te dijken zodat ze zich maximaal kunnen concentreren op het aanpassen aan hun nieuwe woonplaats.

En verder zijn alle tips voor dit manoeuvre altijd welkom...
Ik wil het beste voor die 2, zeker om hun nieuwe start zo stress-loos mogelijk te laten verlopen, dus laat maar komen die goede raad en dergelijke ...

Groetjes,
Patrick.

Caroline

Hey, wat gaaf!!!!

Gefeliciteerd.  :D

Ik beantwoord je IM vanavond even als ik thuis ben, zit nu in de auto.  ;)

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Patrick, ik denk dat je de pellets harrison in Drongen Oost Vlaanderen, kwartiertje van bij mij, kan vinden?? Waat niet waar ja juist woont, maazr als het niet zo ver is kan je eens kijken daar? Het is een papegaai speciaalzaak , maar ook alles voor valkjes speelgoed enzo....
enne gefeliciteerd met je 2 nieuwe valkjes Snoefel en Gaffel...ik hoop dat ze snel naar je toekomen he , blij dat ze een goed huisje hebben gevonden hoor! Ook voor Caroline goed nieuws he!

Maak je foto's als ze daar zijn ? Grtjs. Ann

PatrickV

Dag Ann,

Ik woon in Grimbergen, Vlaams-Brabant dus.
Zal eerst hier in de buurt eens informeren voor die pellets. Als ik ze niet vind kom ik zeker eens bij u terug voor meer info.

En tuurlijk zal ik foto's nemen ... maar ben wel niet zo'n goeie fotograaf als jij hoor !

Dierenfreackske

Hoi Patrick, haha ...maakt niet uit, als ik de valkjes maar eens zie...haha ...ik voel me gevleid zeg.... ;D ;D Grtjs. Ann

PatrickV

Hoi,

Ondertussen staat de kooi voor Snoefel en Gaffel klaar :

Rechts : De kooi van Kieteke & Ko
Links : Die is voor S&G
Afmetingen : B85xH100xD48 (zonder de voet welteverstaan)
GEEN PANIEK : De eerste dagen zullen beide kooien verder uit elkaar staan, maar ik wou ze effe naast elkaar voor de foto.
En dan hier wat foto's van de binnenkant :

Het dak kan uiteraard open en het 'half-ovale' stuk boven de grote deur kan neergeklapt worden en doet dan dienst als 'landingsplek'
Wat zit er allemaal in :
- 5 natuurlijke zitstokken.  Enkele uren geleden maakten deze nog deel uit van enkele berken achter onze tuin.
- Een (voorlopig) schommeltje.  Een goeie uit natuurhout wordt besteld.
- Een houten speeltje met 3 belletjes
- 2 klips om trosgierst en dergelijke te kunnen bevestigen
- Een groentenruifje
- 3 inox voerschalen voor basisvoer & water
- 1 klein plastiek bakje voor maagkiezel + grit
  (maagkiezel & grit van 't Valkje, dus zonder roodsteen & houtskool en andere viezigheid)
- 1 iets groter plastiek bakje voor eivoer/fruit/...
- 1 sepia
- 1 mineraalblok (roze)
- 1 mineraal-grit-blok (wit)
Op de bodem komen beukensnippers.

Ben ik iets vergeten ?  Is er iets wat jullie liever anders zien ?
Laat maar weten  ;)

Groetjes,
Patrick.