Kieteke & Ko / Snoeffel & Gaffel / KIARA !!!

Gestart door PatrickV, 6 mei 2009, 11:23:54

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Patrick

Is het ondertussen gelukt om ze op je hand te krijgen én er een foto van te kunnen maken? Ik ben namelijk erg benieuwd  :D

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Hoi Patrick, ben ook wel benieuwd hoor!  :P :P grtjs Ann

Guinevere

Wat leuk dat het zo goed gaat !!
Je ziet, met wat tijd en moeite lukt het wel.

Keep up the good work ! En laat die foto maar komen  ;D

Groetjes,
Lotte

PatrickV

Hoi iedereen,
De foto is nog niet echt gelukt, maar hier is al een probeersel :

Groetjes,
Patrick.

Guinevere

15 mei 2009, 17:38:10 #49 Last Edit: 16 mei 2009, 15:53:50 by Guinevere
Ziet er goed uit hé !

Ik heb ook in je andere topic gezien dat je een nieuwe kooi hebt besteld.

Leuk !

Marian

Hoi Patrick,

Hé wat goed, het gaat super hier lees ik :D
Wat genieten hè dat ze uit je hand komen eten.
Op naar de volgende stap ;D
Ik vind de foto wel leuk hoor!

Groetjes en fijn weekend, Marian

Anke

Hoi,
Aan de foto te zien durft je valkje al heel dichtbij te komen.
Goed zo ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

PatrickV

Ja, het gaat super.  Maar nog niet zonder trosgierst want dan bijt Ko in mijn vingers en blaast Kieteke als ik te dicht kom.  Maar ja, alles op zijn tijd hé.  Ko is trouwens gisteren met zijn 2 pootjes op mijn hand komen staan.  Dus stapje voor stapje lukt het wel.
Ik had gehoopt dat de nieuwe kooi gisteren zou geleverd worden, maar dat is niet gelukt. Zal voor volgende week zijn hoop ik.  Jammer. :(
Goed weekend iedereen...
Groetjes,
Patrick.

Anke

Hoi Patrick,
Balen dat de kooi nog niet geleverd is.
Wat goed dat Ko met twee voetjes op je hand heeft gestaan.
Stoer hoor ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

PatrickV

Hoi,

Gisteren heeft Ko een kwartier lang op mijn hand gestaan om van de trosgierst te snoepen.   :D Hij heeft het stukje trosgierst helemaal opgepeuzeld.  Was heel leuk dat hij zolang bij mij bleef.  Tussen het snoepen door bijt hij wel regelmatig eens in mijn vingers.  Hij bijt wel niet door, maar ik zou hem dat graag afleren.  Alleen weet ik niet goed hoe dat moet.  Iemand tips hiervoor ?  Ik ben bang dat als ik teveel reageer op het vingerbijten hij dan zou schrikken en dat dan het opgebouwde vertrouwen weer verloren gaat.

Kieteke is weer meer in haar schelp gekropen.  Ze komt niet meer op mijn hand als ik trosgierst aanbied. Jammer.  :'( Maar ik vermoed dat dat wel opnieuw goed gaat komen.
Ik vind het dan wel zielig dat ze geen trosgierst krijgt, vooral als ze dan zo moet zitten kijken op Ko die alles opsnoept.
Maar er is mij verteld dat ik het hen niet te makkelijk mag maken, dus als ze niet op mijn hand komen moeten ze het maar zonder trosgierst stellen.  :-\

Ik merk ook meer en meer op dat Kieteke en Ko eigenlijk geen dikke vriendjes zijn.  Ze verdragen elkaar wel in de kooi, maar als ze echt te dicht bij elkaar komen wordt er dikwijls gesnauwd en geblazen.  Jammer, ik dacht dat ze maatjes waren van in de winkel.  Iemand een idee of dat gedrag op een of andere manier beïnvloedbaar is ?

Alvast bedankt voor de tips.

Groetjes,
Patrick.

Romy

Hoi Patrick

Proficiat met je vorderingen bij Ko! Zo te lezen gaat het echt heel vlotjes :)
Kieteke zal een meer schuchter valkje zijn denk ik. Maar zij zal vast ook wel weer overstag gaan hoor.
Dat van dat bijten : zolang ze niet doorbijten en het geen pijn doet, zou ik dat niet proberen af te leren. Het is zo dat mijn valkje ook altijd eventjes 'bijt' als ze op m'n vinger stapt, al zou ik het meer 'voelen' noemen. Ze bedoelt er helemaal niks kwaad mee, maar het komt meer over alsof ze voelt waar ze terecht gaat komen, of in andere gevallen alsof ze even een waarschuwinkje wil geven.

Behalve geduld, kan ik je geen andere raadgevingen geven om ze dichter bij elkaar te brengen. In augustus komt er bij mij een valkje bij, misschien dat ik je dan vanuit de praktijk meer raadgevingen kan geven, maar voorlopig zou ik dus niet weten wat je kan doen om ze dichter bij elkaar te brengen...

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Hoi, gefeliciteerd met het tam maken van Ko , het gaat helemaal goed he! Doe zo verder hoor! Je doet het super.
Fijn ! Grtjs Ann

Guinevere

Hoi Patrick,

Mijn eerste 2 valkjes hebben 4 jaar samen gezeten alvorens ik een buitenvoliere zette en er nog valkjes bijnam.
Zij kwamen in het begin ook helemaal niet goed overeen. Het was eerder "gewapende vrede". Zij aanvaardden elkaars aanwezigheid, maar dat was het dan ook.
Nu, 5 jaar later kan ik je met blijdschap melden dat zij onafscheidelijk zijn. Zij zitten ALTIJD samen en nu heb ik ze ook voor het eerst zien wipwappen.

Liefde heeft (net zoals bij mensen) soms wat tijd nodig  ;)

Ik moet wel zeggen dat het er enorm op vooruitgegaan is toen er andere valkjes bijkwamen. Ze trokken plots veel meer naar elkaar toe.
Is misschien ook een idee ?  ;) ;D

Groetjes !
Lotte

PatrickV

Hoi iedereen.
De nieuwe kooi is in gebruik genomen.  Het heeft wel wat tijd gekost voordat Kieteke & Ko er in durfden.  Maar ondertussen zijn ze hun nieuwe woning al wat gewend en ik denk wel dat ze het leuk vinden.  Hier alvast wat foto's :

Groetjes,
Patrick.

Romy

Hoi Patrick

Waauw zeg, zo'n mooie kooi  :o Het lijkt een echt paleisje te zijn  :D
De onderste foto vind ik echt supermooi  :D
Ik zie dat de kooi open staat. Heb je ze al eens laten rondvliegen??

Groetjes
Romy