Kieteke & Ko / Snoeffel & Gaffel / KIARA !!!

Gestart door PatrickV, 6 mei 2009, 11:23:54

« vorige - volgende »

Rianne

Zuivere wildkleur is zeldzaam Ann, hij zal vast wel ergens split voor zijn. Maar misschien is hij nog niet zo heel oud en is Ko's masker nog niet helemaal op kleur?

PatrickV

Dag Rianne,
Bedankt voor de informatie. Neen, mijn valkjes zijn niet geringd.  Ze komen dan ook uit een dierenzaak, niet dat dat een referentie is, maar toch.
Ja, ik weet wel dat een ara flink wat decibels kan produceren, maar als ik er een zou krijgen zal het geen jong energiek ding meer zijn hé.  Niet dat de oudjes geen lawaai meer maken, maar ik veronderstel dat ze dan toch wat rustiger zijn. Gezien de wellicht zeer bewogen carrière die ze al achter de rug hebben. Van de buren maak ik mij minder zorgen, het merendeel zijn familie en kennissen.  Maar we zien wel hoe het loopt.  En zoals ik al zei, het zal nog niet voor morgen zijn hoor.
Groetjes, Patrick.

Dierenfreackske

Hoi Rianne, jaaa, dat kan he dat ie nog niet helemaal op kleur is,

Hoi Patrick,   ;D ;D ;D  succes alvast he, enne ...de grijze roodstaart is prachtig hoor! En de valkjes ook natuurlijk, ,
he, ik vind het heel moedig dat jhe de grijze roodstaart heb durven pakken hoor! Ocharm , wat zou er anders met hem gebeurd zijn he! Ik weet zeker dat hij enorm blij zal geweest zijn dat iemand hem uit zo'n benarde situatie heeft gehaald, grtjs Ann

PatrickV

10 mei 2009, 22:40:33 #33 Last Edit: 10 mei 2009, 22:47:06 by PatrickV
Hoi Ann,
Ik had dit weekend ook een berkentakje geplukt in het park, maar was niet zeker of de blaadjes eraan mochten blijven dus had ik hem nog effe laten liggen.  Nu ik jouw foto's gezien heb van je slopende valkjes ('t zijn weer kanjers by the way) heb ik de tak in hun kooi gehangen.  Ko ging meteen ten aanval. Kieteke twijfelt nog, voorlopig enkel inspecteren.  Maar als ze Ko zo bezig ziet zal ze zijn voorbeeld wel volgen denk ik.
Deze avond heeft Ko voor de eerste keer dat ik weet enkele mooie melodietjes gefloten.  Je kon er de klanken van de vogeltjes buiten in herkennen.  Hij kan er precies wel iets van die Ko !  Klonk echt wel schitterend.  :D

Dierenfreackske

Hoi Patrick, ja, ik pluk regelmatig berken en  wilgentakjes voor de valkjes. Ze vinden het heerlijk om de takjes en blaadjes te slopen he....grtjs Ann

PatrickV

Ann, geef jij dan ook krulwilg aan je valkjes ?
In mijn kooi heb ik 2 zitstokken vervangen door krulwilg.  Ze vinden het wel leuk om op te zitten zo lijkt het.
Maar ik lees dat treurwilg niet goed is.  Is Krulwilg niet ook een soort treurwilg ? Ik lees wel hier en daar dat 'paasboom' wel mag. Is paasboom en krulwilg nu hetzelfde of niet ?
Weet jij (of iemand anders natuurlijk) hier misschien meer over ?
Groetjes, Patrick.

Dierenfreackske

Hoi, ik geef inderdaad krulwilg, maar ook treurwilg hoor! Ik heb daar nog ,ooit een probleem mee gehad, sommigen zeggen dat dit niet goed is, maar ik heb het aan mijn da gevraagd en zei zegt dat alle wilgensoorten goed zijn , ze heeft ook thuis parkieten en papegaai, en geeft het ook , nog nooit problemen gehad ook!  Voor mij kan het wel. Ook fruit bomen zijn goed hoor! Grtjs Ann

Rianne

Ik heb de onderkant van de paastakken afgeknipt, omdat daar wortels aan groeiden, en heb de takken zo de voliere in gedaan, ook geen problemen mee gehad.
Op de groentetuin hebben we 2 jaar terug een tak van een rechte wilg in de grond gezet, eerst wortel laten schieten natuurlijk, maar daar hebben we 's zomers mooi takken van, voor de groentetuin en voor de vogels. En groot wordt het nooit want je kunt m helemaal terugsnoeien, het komt toch steeds weer terug :)

PatrickV

Ah oké, bedankt.  Dan ben ik gerustgesteld.  :D

Mijn echtgenote heeft me daarnet gebeld met het goede nieuws dat Kieteke eindelijk op haar hand is komen zitten om trosgierst te eten.  We zijn dus weer een stapje vooruit in het tam maken.  Wij zeeeer blij  ;D ;D

Nog een paar stapjes en dan kunnen we ze eindelijk eens uit hun kooi laten.  Ik kijk er al naar uit.

Groetjes, Patrick.

Guinevere

Hoi Buurman  ;D

Kom ik hier ook eens piepen in je boekje.
Proficiat met je mooie valkjes, ze zijn prachtig !
En zo te horen lukt het tam maken al aardig. De aanhouder wint !

Ik zou je toch een kleine waarschuwing willen geven ivm het valkenvirus (zeker in het geval dat vrouw en kind ook enthousiast zijn!) : je begint met 1,2,.. en voor je het weet zijn het er 5, 2 donsjes en een 6de op komst  ;D ;D ;D

Tot snel !

PatrickV

Dag Buurvrouw,

Bedankt hoor.

Ik vrees dat dat valkenvirus een zeeeeer korte incubatieperiode heeft! Zo voelt het toch aan.   ;D

Dierenfreackske

Hoi Patrick....dat is waar hoor, ik denk dat je buurman gelijk heeft  ;) ;) ;D ;D ;D  grtjs Ann

Romy

Hoi Patrick

Proficiat met de overwinning bij het tam maken! Het gaat zo te lezen echt wel snel hoor bij jullie  :D

Groetjes
Romy

PatrickV

Yessss, het is deze avond ook bij mij gelukt !  ;D ;D ;D
Kieteke is, na wat geduld, op mijn hand gesprongen en heeft zich zeker een dikke 5 minuten tegoed gedaan aan de trosgierst.
Ook bij Ko ging het al een pak beter.  Hij waagt zich al op onze handen met één poot. Cool ! Echt Cool !  Ik had het nooit zo snel verwacht hoor !  ;D ;D
Ik zal er eens proberen wat foto's van te maken.
Groetjes, Patrick.

Dierenfreackske

Hoi Patrick, wat fijn dat het jou ook is gelukt ,gaat goed hoor , ben zeker dat je ze helemaal tam gaat krijgen hoor!
GEFELICITEERD man, en ook je vrouw he :D :D grtjs Ann