Hoe krijg je je valkjes in het binnenhof?????

Gestart door Lies, 3 mei 2009, 22:24:54

« vorige - volgende »

Lies

Hallo Luitjes,

Wij hebben een probleem ??? ??? ???
Wij hebben onze valkjes net in de voliere zitten en waren van plan elke avond de valkjes in het het nachthok, afsluiten en s'morgens weer open.
Wij hebben een gr deur waar we zelf mee het nachthok  in  kunnen en een luikje voor als de valkjes erin en eruit willen.
Nu is onze vraag hoe moeten we dat doen??? Nu hebben we met helaas stress de valkjes al 3 avonden het binnenhok in gedaan en s'morgens het luikje open gezet maar helaas ze hebben het nog niet door. Dus half op de dag doe ik de gr deur open en gaan ze daar doorheen naar het buitenhok.
In het nachthok zit nog geen verlichting, ligt het daar aan dat ze niet naar binnen willen??? Of moeten we ze helemaal niet naar binnen laten gaan en hopen dat ze het gewoon zelf gaan doen. Moet er verlichting in het binnenhok?? Graag zo spoedig mogelijk advies.

Gr Lies

Rianne

Ik zou zeker een lampje aanzetten in het binnenhok, een nachtlampje is voldoende.
Sja, je hebt het ze niet zomaar aangeleerd. Mijn valkjes hebben geen binnenhok dus ik kan je ook geen tips geven.

jeroenn

ik zou zeker een lamp aan zetten.
onze valjes die kunnen kiezen waar ze willen zitten.
bij onz gaat de luik om 8 uur open en dan kunnen ze zelf kiezen asl ze er in willen.
maar als er echt vriest dan moeten ze er allemaal in.
zitten jou valkjes voor het eerst in een voliere?
misschien komt het daar door.