5 mei 2025, 18:50:54

Goede kooi ?

Gestart door PatrickV, 6 mei 2009, 11:52:21

« vorige - volgende »

PatrickV

Hoi,

Ik kan een (nieuwe) Montana San Remo kooi aankopen voor €140 ipv €200, maar ik twijfel of dit wel een goede kooi is voor valkjes.
De voorkant en achterkant lijken mij vertikale tralies te hebben, enkel de zijkanten zijn horizontaal denk ik. Is dat dan wel oké ivm het klimmen en klauteren ?
Dimenties zijn : 85 x 48 x 167cm inclusief de standaard.
Bedoeling is om hier mijn 2 valkjes in te huisvesten.
Iemand ervaring met deze kooi ?
Is dat een korrecte prijs/kwaliteitsverhouding ?
Hier een link naar de bewuste kooi :
http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/grasparkiet/montana/73499
Alvast bedankt voor de info...

Rianne

De breedte is perfect, ik vind zelf alleen de diepte niet zo spectaculair. Als de tralies idd verticaal zijn, kunnen ze niet klimmen, wat ze toch wel graag doen.
Heb je de sticky 'Juist huisvesten van de valkparkiet' al gelezen? Daar staan ook afmetingen in.

PatrickV

Yep, heb ik net gedaan.
Ik zit er dus 10cm naast qua diepte.
Wel eigenaardig dat quasie alle kooien die 't Valkje zelf verkoopt ook geen 60 diep zijn en ook voor de helft vertikale tralies hebben hé ? :-\

Rianne

Montana is wel een goed merk, het is stevig, roest niet en maakt makkelijk schoon. Mijn rosé zit ook in een Montana kooi. Ze zijn hun geld wel waard.
Bij jouw kooi staat wel de aanduiding grasparkiet, als ik de link zo zie.
Op zich kan 48 diep geen kwaad, het ligt er aan hoe vaak je valkjes uit de kooi mogen. Je kunt dan nog zeggen dat ze dan maar aan de zijkant moeten klimmen ;D En het dak kan open.
Het is dus een beetje afwegen. :)

PatrickV

Wel, ik heb dat nog al gelezen dat Montana goed zou zijn. "Kooien voor 't leven" lees je regelmatig.  En als ik dan bedenk dat ik deze nu ongeveer €60 goedkoper kan krijgen, dan lijkt mij dat toch een goede prijs voor de hoeveelheid kooi je daarvoor krijgt.
Misschien kan ik enkele laddertjes aan de vertikale tralies bevestigen, dan kunnen ze zich daar ook op uitleven.
En inderdaad is het de bedoeling dat de kooi regelmatig open gaat, maar wij moeten wel goed rekening houden met onze 2 poezen. :-\
Misschien ga ik er dan toch wel voor. Straks eens bespreken met mijn popje ... euh ... mijn echtgenootje. :P

Kaatje

Hoi,

Ik heb dezelfde kooi (naast de Arthur) en ben er heel erg tevreden mee. Klimmen kunnen ze er ook als de beste in en hebben hier geen problemen met de verticale tralies.

Ik weet zeker dat je er erg tevreden mee zult zijn, je valkjes krijgen echt een schitterende kooi met genoeg ruimte.

Succes !

Groetjes, Karin

PatrickV

Dank je Kaatje.
Ik heb ze ondertussen besteld.  Als alles goed is heb ik ze volgende week al. Vind dat best spannend...  ;D
Als ze in gebruik genomen is zal ik er zeker een foto van in mijn dagboek plaatsen.

Doei...

Kimm

hoi patrick,

ook ik heb de montana san remo. 2 stuks en het zijn super kooien! wat karin zegt, ze klimmen gewoon hoor en goed!!

veel plezier er mee  :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010