14 mei 2025, 12:24:02

Ikke nog een valkje erbij?

Gestart door Nes, 2 december 2003, 18:59:18

« vorige - volgende »

Nes

Hallo allemaal,

hoogstwaarschijnlijk heb ik er morgenavond een valkje bij  :)!
(m'n derde dan).
Ik ben echt super aangestoken door het valkjesvirus  :D.
Ik heb hem op marktplaats ontdekt. Hij is 1 jaar oud en tam en hij danst op zijn stokje op de muziek mailde de eigenaar :). Zoals hij hem beschreef is het een wildkleur valkje. De eigenaar doet hem weg omdat hij er te veel heeft.
En het is maar een halve kilometer hier van daan!
Ik ben superblij! Morgen ga ik kijken hoe hij er uit ziet.
Kan niet wachten....

Groetjes Nes.

Hermes_Lucy_nest

waaw wat leuk zeg!! tam dan nog!! hoeveel betaalde je hem dan :)
alsins gefeliciteerd!! heb je al een naam?

Nes

hij heeft al een naam. Tenminste daar ga ik vanuit.
Ik heb net naar de eigenaar gemaild hoe hij heet en wat het geslacht is. Hij kost 20 euro. Mss is dat wat veel voor een wildkleur (dat is hij hoogstwaarschijnlijk) maar ach, het is vlakbij en hij is al tam dus dat scheelt weer  ;) :)

Groetjes Nes.

Hermes_Lucy_nest

euhh ik koop een wildkleur voor 35 euro!! :o

Nes

Jeetje  :o echt waar?! Wat duur! Dan betaal ik dus zeker niet te veel! Maar ik heb een beetje het idee dat de prijzen van valkparkieten in Belgie over het algemeen wat hoger liggen... Of is dat niet zo?
Hij heet Croky. Leuk he?!
Alleen ik heb net te horen gekregen dat hij altijd (hij is 1 jaar) alleen in de kooi heeft gezeten en dat baart me wel een beetje zorgen.... Wat denk jij? Het is trouwens een mannetje.

Hermes_Lucy_nest

dat is geen probleem hij zal in het beging wel wat schikken door een ander soortgenoot te zien maar dan gaat alles goed gaan je moet ze gewoon lekker met rust laten
en mooie naam!!

Nes

Ben jij dan niet van mening dat ik hem eerst in een andere kooi moet houden? Want die heb ik niet  ::)

Hermes_Lucy_nest

neeh zou ik nie doen anders moet hij 2 maal aan een nieuwe kooi wennen + een nieuw maatje :-X

Tara

Hoi Nes,

leuk, een nieuw valkje, hopen dat de dag snel verloopt, ben benieuwd wat het wordt. Hopelijk toon je dan eens een foto ;).

Groetjes, Tara

Coco en Chantal

Hoi Nes
ik had het valkje ook al zien staan op marktplaats, ik woon namelijk ook in helmond, maar wees niet bang ik hoef hem niet hoor hahaha. ;D

Wel fijn dat hij al tam is, maar als je hem koopt wel foto's maken he, ben benieuwd hoe hij eruit ziet.

Groetjes chantal en coco
Groetjes Chantal en de valkjes

Nes

He das toevallig dat jij ook in Helmond woont!
Heb ik weer geluk dat jij niet (eerder) gereageerd hebt.
Ik zal zeker een foto plaatsen als ik hem heb.
Ik kan niet wachten, ben zo nieuwsgierig!

Hermes_Lucy_nest

leuk dat jullie zo dicht bij elkaar wonen :D
ah je suc6 met je toekomstig valkje ;)

Sander

hello

Leuk dat je er een valkje bijhaalt!! 20 euro vind ik eigenlijk niet zo veel voor een valkje dat al tam is en volledig aan mensen gewend is. Je krijgt hem tenslotte kant en klaar :P

groetjes
sander

Paul

Hoi Nes,

Leuk dat je er weer een bij neemt :-)
Voor een tam valkje is 20 euro zeker niet te veel hoor.
Voor een jong valkje (ook wildkleur) vragen sommige kwekers ook bijna 50 euro en dat vind ik het ook nog waard.
In elk geval ben ik benieuwd hoe hij bij jou reageert als hij uit de kooi mag :-)

Groetjes, Paul

Coco en Chantal

Hee nes
En heb je je nieuwe valkje gehaald???
Zie nog wel de advertentie staan dus vandaar dat ik het vraag, ben ook zo nieuwsgierig ;D.

groetjes chantal en coco
Groetjes Chantal en de valkjes