17 juni 2024, 04:26:37

Oud jaar

Gestart door Theetje, 1 december 2003, 21:24:37

« vorige - volgende »

Theetje

Hallo allemaal,

Oudjaarsavond komt er weer aan met natuurlijk het nodige geknal. Treffen jullie nog bepaalde voorzorgsmaatregelen of zijn valkjes niet zo bang uitgevallen?
Dit is de eerste keer dat ik nieuwjaar vier met mijn valkjes en ik wil natuurlijk niet dat er een zich te pletter vliegt door de schrik.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Groetjes

Theetje


Tara

Hoi Theetje,

hier nemen ze het goed op, heel goed zelfs, ze zijn er niet bang van, van het vuurwerk enzo.

Maar bij sommige mensen zijn ze dus wel bang .... Maar daar heb ik geen ervaring mee ....

Groetjes, Tara

Theetje

Ha Tara,

Dank je voor de zeer snelle reactie. Tja ik weet ook niet of ze bang zullen zijn, maar soms is er vuurwerk dat zo'n heel hoog schril geluid maakt en ik weet uit ervaring dat onze Henkie niet dol op hoge geluiden is. Hij begint dan enorm te schudden met zijn koppie. Ik woon ook nog eens midden in een woonwijk waar je dus gewoon echt wordt weggeblazen door het vuurwerk. Veel en hard vuurwerk en tot diep in de nacht, dus ik zal ze goed in de gaten houden.

Groetjes

Theetje


Tara

Hoi Theetje,

wat je kan doen, als ze schrikt, is ze in een donkere kamer plaatsen, zodat ze zou slapen? Misschien dat dat helpt, tenzij het een lutino is, dat weet ik nu niet, dan zou ik het niet doen, want misschien wordt ze dan nog banger :-/

Theetje

Ha Tara,

heb ik weer even pech, mijn Henkie is een Lutino. Ik moet eens kijken voor een oplossing. De badkamer is al bezet, daar zitten de katten al, want de oudste is zo bang dat ie overal gaat plassen van angst, dus in de badkamer kan ie weinig schade aanrichten. En de rest van de kamers hebben allemaal ramen helaas. De kooi afdekken vind ik ook al niet alles, want Henkie is natuurlijk nachtblind, dus dat richt misshien meer schade aan dan dat het goed doet. Gaat ie dalijk in paniek fladderen.

Gelukkig ben ik met oudjaarsavond thuis, dan kan ik er in ieder geval goed op letten!

Groetjes,

Theetje


Tara

Hoi Theetje,

tja, dat lijkt het beste dan, dat je er een oogje in het zeil houdt. Nou, we zijn nog zo ver niet, misschien gaat het juist wel heel goed :).

Groetjes, Tara

Lique

Ik zorg er altijd voor, dat de muziek harder staat als normaal, en de lamellen dicht.

groetjes lique

Inger m

Hoi,
Ik doe met oudjaar de gordijnen dicht, het licht aan tegen de flitsen en evt de radio aan, maar het is mij opgevallen dat de vogels er niet echt heel angstig op reageren.

In de voliere sloot ik voorheen alles op in het nachthok en in de schuur. Afgelopen jaar heb ik dat niet gedaan, alleen een stuk landbouwplastic over het dak getrokken. Alleen vonden ze het landbouwplastic over de voliere trekken nog enger dan het vuurwerk zelf. Waarschijnlijk neem ik dit jaar geen bijzondere maatregelen meer. Ik ben in de buurt en kan ze goed in de gaten houden, maar ze waren vorig jaar erg rustig.

Groot voordeel is dat wij naast een speeltuintje wonen, waar al ruim voor oud en nieuw vanalles wordt afgestoken, zodat de vogels alvast gewend zijn aan de knallen!
(het is belangrijk dat ze niet plotseling worden overvallen door lichtflitsen en knallen, want dan schrikken ze wel!)

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

demi

hoi theetje


ik doe ook altijd met oudjaar ivm met mijn dieren de muziek harder aan dan normaal en zo hebben ze er geen last van!!


groetjes diana w ;D

Stijn dc

hello

mijn vogels zitten in de voliere, en ik heb nog neit gemerkt dat ze er last van hebben hoor. het hangt  wss van vogel tot vogel af.

SDC:D

Speedy

Hoi,

Ook ik heb altijd muziek aan, of van de tv of iets van een cd.
Dus de herrie van buiten valt dan al niet op.
Dan staan ze hier gelukkig aan de tuin kant en daar is het niet zo druk met vuurwerk.
De lamellen houden we dicht.
Ik denk dat het niet zo erg voor ze is, nu is het voor mij ook maar afwachten wat ze doen, want ze zitten nu met z'n 9 in de volière.

Groetjes,
    Trudie

Sander

Hello

M'n vogels zitten ook in de voliere en die hebben daar totaal geen last van.Die slapen gewoon door. Maar als je valkje het voor de eerste keer moet meemaken en het gaat echt luid zou ik er toch wel goed op letten.

groetjes
sander

Lique

CitaatHoi,

 want ze zitten nu met z'n 9 in de volière.

Groetjes,
    Trudie
hmm, heb ik nou iets gemist? 9??

groetjes Lique

Speedy

whoehahahahhaa nee sorrie...
7 valkparkieten en 3 kwartels...ben zelf ff de tel kwijt...lol))) 10 dus in totaal...

En ik heb nog geen eens champagne op! :D ;D


Paul

Hoi,

Hier hadden we vorig jaar ook totaal geen last.
We blijven wel thuis maar van de knallen hadden ze totaal geen last en ze staan niet recht voor het raam dus van flitsen hebben ze ook geen last.
Van de week was er wel een harde knal en daar schrokken ze wel erg van maar dat deden wij ook.
Als je er zelf bij bent kan je ze ook gerust stellen als ze in paniek raken.
In elk geval wel zorgen dat er licht brand want mochten ze schrikken dan zien ze waar ze heen vliegen.

Groetjes, paul