17 juni 2024, 04:36:25

Oud jaar

Gestart door Theetje, 1 december 2003, 21:24:37

« vorige - volgende »

Hermes_Lucy_nest

bij ons hebben ze ook nooit last gehad van vuurwerk :)
bij nieuwjaar vorig jaar toen had ik nog maar 3 valkjes en ze bleven bij mij lekker op m'n schouder voor het raam bij mij naar het vuurwerk kijken
lekker geintereseerd
maar bang niet hoor :-/
hmmm...heb wel veel valkjes bij sins toen :D

Theetje

Hoi allemaal,

Hardstikke bedankt voor de reacties. Zo te merken hebben de meeste valkjes dus geen last. Gelukkig beginnen ze heir ook langzaam met vuurwerk afsteken. Kunnen ze vast een beetje wennen.

Ik doe voor de zekerheid de gordijnen maar dicht om 12 uur en de muziek aan. Ze reageren hier altijd positief op muziek van star trek, dus dat wordt een star trek cd'tje in de speler.

Groetjes

Theetje


Tara

Hoi Theetje,

nou, Star Trek, veel plezier ;D, nou, positief dat ze dat graag horen :). Hmm, je doet er toch altijd goed aan de gordijnen dicht te doen, alles is beter om te voorkomen he ;).

Groetjes, Tara

Hermes_Lucy_nest

hmm star trek :D
moet ik ook eens proberen :D
bij mij reageren ze goed bij eagle eye cherry :D

Theetje

Tja het star trek syndroom zal wel komen door alle zachte piepjes die er in veborgen zitten. Ricky vindt het helemaal geweldig. Gaat gelijk uit zijn dak! En aangezien wij toch redelik graag naar star trek kijken en nu de dvd serie van Deep Space 9 aan het afwerken zijn (7 series van 24 afleveringen) kan Ricky zijn geluk niet op natuurlijk!

Alle instrumentale muziek doet het wel goed. De begintune van Baantjer is ook al zo'n susses nummertje!

Grappig he!

Groetjes

Theetje


Dana

Hallo,

Wij zijn altijd weg met oud en nieuw maar vorig jaar hadden we alleen nog Rico en toen heb ik de tv heel hard aangezet en alle lampen aan in de woonkamer. De tv voor het geluid en de beeldflitsen. Zodat ze van pijlen dan kon denken van het is de tv en dat is ze gewend.En ze zijn hier nu af en toe al met melkbussen aan het schieten dus kunnen ze nu al weer een beetje wennen.En die dingen knallen.
Ben vorig jaar ook af en toe naar huis gegaan om bij haar te kijken en alles was steeds goed met haar. Dat doe ik dit jaar ook weer.

Dark_Fox

3 december 2003, 01:25:33 #21 Last Edit: 3 december 2003, 01:26:08 by Dark_Fox
Mijn vogeltje heeft niet echt een voorkeur naar muziek, maar (net zoals zijn baasje) heeft hij een hekel aan al die nieuwe soorten muziek, rap, hardcore gothic house etc. klassieke muziek houdt hij volgens mij het meest van, en liedjes met een gitaar of fluiten erin.

Wat het vuurwerk betreft, ik ga mijn vogel op dezelfde manier klaarstomen als ik met mijn hond de eerste keer heb gedaan: af en toe onverwacht met een klappertjespistool een schot afvuren. Hij reageert er nauwelijks op (i.e.g. niet bang), dus dat komt wel goed hier.

Speedy

Nou Dark,

dan help ik je hopen, dat je vogel niet een keer dood ligt.
Want dat kleine hartje kan het een keer begeven hoor...een vogel kan zich echt dood schrikken.
Tenzij je het klappertjes pistool een beetje uit de buurt uit probeerd? maar toch niet echt in dezelfde kamer waar je vogel zit?
Ik zou zelf zoiets nooit doen hoor...wat een risico neem je dan zeg.

Groetjes,
   Trudie

Lique

Hier in de buurt zijn ze nu al bezig met vuurwerk.
Regelmatig horen we harde knallen of zien we siervuurwerk.
Maar het scheelt wel, want zo wennen ze er wel een klein beetje aan.

groetjes lique

Dark_Fox

Nee Trudie, ik ben eerst in een andere kamer begonnen, en toen telkens iets dichterbij, Ik begin natuurlijk niet meteen direct ernaast, zoiets met je net als verandering van voer opbouwen. Het is helemaal goed gegaan, ik heb van oud en nieuw niks te vrezen.

Kolkkie

Hoi,

Hier hebben ze er ook weinig last van.
Coco en Einstein zijn altijd erg rustig als het oud en nieuw is.
Ik ben nu alleen erg benieuwd hoe Pukkie en Minggu er op reageren want het is hun eerste oud en nieuw.
Helaas ben ik er dit jaar niet bij, ik vier oud en nieuw ergens anders.

Ik laat altijd een lampje branden en de luxaflex doe ik dicht.
Ze kunnen er gelukkig wel aan wennen, want hier wordt toch redelijk wat afgestoken voordat het eigenlijk mag.
Het gaat denk ik wel goed.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006