*-*Huize valkjespret*-*hier mag een slotje op.

Gestart door Christine, 7 april 2009, 22:12:04

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Aan zulke mensen zouik niet eens meer willen verkopen.  :-\
Zolang ze bij jou zijn heb jij het voor het zeggen !!  :D
En laat je niet afschrikken door handelaren.  ;)

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Christine

Citaat van: *Yvon op 23 april 2009, 23:33:56
Hoi hoi

Aan zulke mensen zouik niet eens meer willen verkopen.  :-\
Zolang ze bij jou zijn heb jij het voor het zeggen !!  :D
En laat je niet afschrikken door handelaren.  ;)

Groetjesssss Yvon


Tja, ondertussen heb ik niets meer van hun gehoord.

Rianne, idd geen discussie's aangaan maar dat helpt niet bij zo een soort mensen..

Sally: op dit moment vrij druk hier!
De jongen doen het enorm goed!
Inmiddels zijn er al 7 valkjes uitgevlogen!
Buiten de opaline lutino is nog iedereen super tam! :D
Vanaf volgende week haal ik de eerste binnen zodat ik kan kijken of ze zelfstandig zijn.
Daarna als ze groen licht hebben mogen de eerste twee verhuizen!
De opaline van Flutty&Freya is gereserveerd en de opaline lutino van Nicky&Ricky. ;)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Ik denk dat hier alles net te goed ging.
Sinds gisteren merk ik aan één valkje dat die precies twee verlamde pootjes heeft (eentje kan hij/zij nog lichtjes gebruiken, de andere niet meer)
Blijkt dat er vandaag nog twee valkjes zijn met hetzelfde probleem!
Ik heb dit ook bij spoed gezet en hoop iets meer te weten...
Ik dacht dat dit iets met te weinig kalk te maken had.
Dit omdat er geen enkel kalk meer in het water is bij ons.
We hebben een speciaal apparaat daarvoor voor het kalk weg te doen. ::)


*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Caroline

Hoi CHristine,

in principe hebben ze voldoende kalk mee gekregen van hun ouders en kunnen ze dit ook halen uit grit en sepia .... dus uit het water hebben ze het niet nodig.

Persoonlijk denk ik dat je in deze echt het advies van een vogelarts nodig hebt, is er geen in de buurt, zou je er ééntje kunnen bellen, dit klinkt in ieder geval niet oké.

Ik zou er dan ook niet te lang mee wachten .... is het door kalktekort kunnen niet alleen de pootjes verlamd raken maar ook het spijsverteringssysteem stil komen te liggen, dan sterven ze van de honger.  :'(

Sterkte.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Christine

Het kan misschien ook komen door de koude?
De jongen zitten allemaal buiten op een stok en als ik ze binnen zet dan gaan ze voor het echt donker is terug naar buiten!
En een oplossing voor ze op te sluiten in de nacht heb ik niet!
Tja, ik ben aan het googlen! Heel het internet ben ik aan het afzoeken achter een oplossing.

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

danielle

Hoi Christine,
Hoe gaat het nu met de valkjes die verlamde pootjes lijken te hebben  :-\ ?
Heb je al wat gevonden, waar het aan kan liggen?
Ik hoop dat het goed komt met ze. Ik ga duimen dat het goed gaat komen!

Groetjes Danielle

Christine

Citaat van: danielle op 28 april 2009, 21:40:45
Hoi Christine,
Hoe gaat het nu met de valkjes die verlamde pootjes lijken te hebben  :-\ ?
Heb je al wat gevonden, waar het aan kan liggen?
Ik hoop dat het goed komt met ze. Ik ga duimen dat het goed gaat komen!

Groetjes Danielle

Ik heb ze gisteren een homeopathisch middel gegeven tegen verlamming. Bij twee valkjes heeft het goed gewerkt.
De één zie je niets meer aan, de andere begint haar pootje terug te gebruiken.
De andere hebben we vandaag extra goed gecontroleerd en daar heb ik geen goed oog in.
Ze reageerde ook op het middeltje maar minder.
Donderdag heb ik calcitad en ga ik hun dat geven...
Vandaag is er een jong uitgevlogen en denk dat het te laat was met uitvliegen want deze heeft het ook!
Dus ja, donderdag meer nieuws!
Aangezien mijn papa niet ver wilt rijden voor een goede vogelarts is dat jammer genoeg geen toepassing :-\

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Caroline

Wel gek dat ze het allemaal hebben/krijgen.  :-\

Heb je al gebeld met een vogelarts??

Sterkte!!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Christine

Citaat van: Caroline op 28 april 2009, 22:21:03
Wel gek dat ze het allemaal hebben/krijgen.  :-\

Heb je al gebeld met een vogelarts??

Sterkte!!!!

Niet allemaal!! ::)
Vier van de 19. Allé eigenlijk drie, want het lutino'tje doet het nu enorm goed en gebruikt het pootje terug normaal
Het cinnamon opalinetje gebruikt het pootje sinds vandaag ook meer als gisteren..
De andere twee maak ik me meer zorgen om..
Even afwachten dus.
Donderdag heb ik het kalkmiddeltje!

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Ondertussen heb ik de eerste lading ::) valkjes binnen gebracht voor te kijken of ze zelfstandig eten!
Anders gaan degene die het nog niet kunnen lekker terug naar buiten.
De jonkies van Flutty&Freya
De jonkies van Nicky&Ricky
Twee cinnamon bonte witmaskertjes van Miko&Tosca.
Voor de rest laat ik hun lekker nog zitten.
Want ik heb mijn medicatie nog niet binnen en ook nog niet mijn ontwormingsmiddel.
Voor dat ik ze de medicatie heb gehad mogen ze het huis niet verlaten.
Achja, komt wel goed zeker?

Met de jongen gaat het een beetje beter.
De lutino zit nu ook binnen en doet het super goed.
De cinnamon geparelde heeft nog een beetje last van het pootje, de andere twee lijkt het stabiel te zijn. Ze gaan beiden naar buiten en voelen elkaar perfect aan, zijn ook de hele tijd bij elkaar te vinden. De cinnamon witmasker begint zijn pootjes lichtjes te gebruiken. De geparelde doet dit niet :-\
Morgen nog eens homeopathie gebruiken en dan afwachten tot ik medicatie heb ::)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Caroline

Zeker omdat van verschillende nesten de jongen hetzelfde mankeren zou ik even wachten met de jongen weg doen en het eerst eens even aankijken hoe ze gaan ontwikkelen.

Je moet er toch niet aan denken als ze een terug val krijgen bij hun nieuwe baasjes .... je weet immers helaal niet was ze hebben.

Jammer dat je de medicatie nog niet in huis hebt .... als ik naar Dr. Feld bel voor Calcitat-50 heb ik het de volgende dag in huis .... waarom doe je dit dan niet??

STerkte met de jongen.

Fijne dag van de arbeid.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Christine

Citaat van: Caroline op  1 mei 2009, 10:01:52
Zeker omdat van verschillende nesten de jongen hetzelfde mankeren zou ik even wachten met de jongen weg doen en het eerst eens even aankijken hoe ze gaan ontwikkelen.

Je moet er toch niet aan denken als ze een terug val krijgen bij hun nieuwe baasjes .... je weet immers helaal niet was ze hebben.

Jammer dat je de medicatie nog niet in huis hebt .... als ik naar Dr. Feld bel voor Calcitat-50 heb ik het de volgende dag in huis .... waarom doe je dit dan niet??

STerkte met de jongen.

Fijne dag van de arbeid.  :D

Dit is lang leve België.
Het middel moet trouwens van nederland komen.
Vrees ook met de post.
Ik kan hun beter in de gaten houden als ik de jongen apart hou.
Dan heb ik een beter zicht hoe ze zich verder ontwikkelen.
Want nu staan ze beter in het zicht en doen het super goed!
Ik heb er drie laten zitten die echt nog wel hun ouders nodig hebben.
De andere die binnen zitten zijn bezig met trosgierst eten en gewone zaadjes!  :D
En zo kan ik hun ook calcium bij geven in hun drinken.
Want als ik iedereen moet doen ben ik echt wel even zoet en van die pilletjes heb ik niet voldoende om iedereen te geven.
Wel ga ik hun nog eens Dulcamara tegen de verlamming geven.
Schijnbaar heeft dat met de andere vier toch iets uitgehaald.
De twee die buiten zitten zijn meer ondernemender en beginnen hun pootjes ook meer te gebruiken.
De andere twee zitten nu ook binnen en doen het ook super goed!
Maar ga hun alle 19 het middeltje geven voor zekerheid.. :)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Vandaag toch maar eens naar de dierenwinkel geweest.
En wat zag ik daar? Jaa! Calci-lux.
Een potje poeder voor calcuim ::)
Gelijk meegenomen en de valkjes het gegeven.
De twee die het erg hebben een dosis extra in de bek gespoten.
Dus alles komt hier wel goed, heb ze vandaag ook al zien vliegen!
Maar ze zijn enorm onhandig :D

Met de andere jonkies gaat het super goed, die hebben het nu ook preventief gekregen omdat er daar twee bij waren die er last van hebben gehad.
Alles komt hier dus goed ;)
Nu nog wachten op ontwormingsmiddel en dan mogen de eerste valkjes verhuizen :D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Alles gaat goed hier.
Het kalkprobleem is opgelost!
En!! Inmiddels zijn er vandaag vier valkjes die hun koffertje hebben genomen... :o
Er kwamen deze morgen drie mensen voor één valkje en hadden een mannetje mee die een partner mocht uitkiezen...
Dus hebben ze de lutino dat voor hun gereserveerd was en een geparelde gekocht.
Dan is er net nog iemand weg die wou ook één valkje.
Uiteindelijk besloten ze op er één bij te nemen.
Dus werden dat er ook twee :D
Morgen gaat er nog eentje weg. ::)

Het komt dus allemaal goed hier.
Ik heb inmiddels ook nieuwe eitjes.
Maar ga die morgen vervangen door neppers.
Er mogen nog twee of drie koppels een ronde doen, de rest ga ik vervangen door neppers.
Wel de bevruchte laten liggen. De niet bevruchte haal ik weg.
Want het is hier wel even genoeg geweest.
Blijkbaar is dit hier veel te bevruchte grond..

Ook heb ik de eitjes van Simba, Ozzy en Sunny weg moeten doen.
De jongen kwamen niet uit, groeide ook niet meer en Ozzy bleef op zen nestje zitten.
Het duurde te lang en hij gaf niet op. :-\
Nu zit hij lekker rond te vliegen... ;)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Blijkbaar heeft Sally niet alleen het plukprobleem... :-\
Zo trof ik arme Luti deze middag aan...

En ik had echt niets in de gaten, controleer hem/haar elke dag :-[
Achja, is wel balen. Keek zo uit naar de wangvlek, nu moet ik wachten... Toby is kanssplit geelwang... ::)
Maar verwacht het niet dat het een lutino geelwang is, een gewone lutino.. Maar ja, de wangvlek is er nu niet :-[


*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**