is dit normaal dat het mannetje ons aaanvliegt?

Gestart door winnie en kuifje, 1 april 2009, 20:09:38

« vorige - volgende »

winnie en kuifje

heb een vraag we hebben sinds vorige week een broedhok neer gehangen in de kooi die we in onze huiskamer hebben staan sinds dien valt hij ons aan als we dicht bij de kooi komen en zo ja hoelang blijft deze gedrag bij winnie .kuifje het vrouwtje zitten wel heel veel in de broedhok we hopen hier een antwoord op onze vraaag te krijgen want dit is onze eertse keer dat we dit doen alvast bedankt grtjes winnie en kuifje

jeroenn

je moet dit bij gedrag plaatsen nniet bij ''Nieuws over Valkparkiet.com''

Kaatje

4 april 2009, 20:00:34 #2 Last Edit: 4 april 2009, 20:05:10 by Kaatje
Hoi Winnie,

Goh, eindelijk herkenning dat ik niet de enige ben die met dit probleem zit  ;D Helaas zal dit gedrag niet overgaan, zolang er een blok hangt zal het mannetje dit gedrag blijven behouden.

Wat je wel kan doen is kijken hoe je hier het beste mee om kan gaan. Ik weet dat het heel erg jammer is, Paco van mij is echt een schat, ontzettend tam en je kon alles met hem doen, er zat geen kwaad in.

Nu hij samen met zijn popje voor de tweede keer een blok heeft, is het gedrag opnieuw begonnen. Hij valt aan als je in de buurt van de kooi komt, als hij op mijn schouder zit moet ik oogcontact voorkomen, anders hangt hij in mijn gezicht, en je moet gewoon continue op je hoede zijn, vooral als je in de buurt van de kooi komt  ::)

Het lijkt wel alsof ze denken dat ze dit moeten doen.

Het komt er gewoon op neer, zodra er een blok hangt zal je valk dit gedrag vertonen. Je zult je erbij neer moeten leggen, dat heb ik ook gedaan  ;)

Groetjes, Karin