Vraagje over kooi - Pino, Mollie en Macho* in Istanbul

Gestart door Machootje, 25 maart 2009, 12:22:13

« vorige - volgende »

Machootje

Bedankt nog voor jullie lieve berichtjes, deed me echt goed. Ik kan inderdaad de laatste tijd wat minder hebben, maar probeer echt bewust niet te reageren als Mollie zo tekeer gaat. De laatste dagen doet ze het gelukkig een stuk minder.
Met Pino gaat het ietsje beter al fluit hij nog steeds niet echt. Ik heb wel het idee dat als het met hem wat beter gaat, Mollie wat rustiger wordt. Gisteren zag ik ze voor het eerst na lange tijd weer eens wipwappen, dat vond ik wel een goed teken  ;D

Nou, dan nu even vertellen over dat kroelmomentje, dat was namelijk heel erg schattig!
Ik zat 's avonds naast de kooi en ze waren al een beetje aan het dommelen. Ze zaten vlakbij de tralies en ik maakte een beetje van die kusgeluidjes. Toen kwam Mollie maar eens wat dichterbij kijken en ze vond het ook goed dat ik een kusje gaf (wel door de tralies heen dus he) Ze wilde ook kroelen met Pino maar die had daar niet zo'n zin in dus ik bleef van die kusgeluidjes maken en ze kwam wel naar me toe!
Sindsdien begrijpen ze wel wat ik bedoel met die kusgeluidjes, echt heel leuk!

Pino is ook al een paar keer een beetje op mijn vinger komen staan! Als ik hem trosgierst geef, mag ik hem een beetje op z'n buikje aaien (hele vooruitgang al!) en dan zet ie soms zijn pootjes een stukje op mijn vinger! Komt helemaal goed dus als ik zo doorga. Mollie is nog een stuk terughoudender.

Morgen word ik trouwens geopereerd aan mijn andere oog. Spannend! Woensdag gaat dan het verband eraf, ik ben erg benieuwd hoe mijn zicht zal zijn!

Nou, knuffel van ons hier in Istanbul! (waar het ook vies koud en regenachtig is op het moment)

Rust zacht, lieve Macho! 22-8-2009

Bello

Jeeeeeeeee Judith,

Je bent op de goede weg ;D

De valkjes hebben natuurlijk eerst Nederlands moeten leren en dat de diertjes nu aandacht krijgen. Misschien waren ze dit niet gewend. Weet je hoe ze zaten bij degene waar je ze van hebt gekocht? Kan veel uitmaken.
Ga zo door!!!!!

Voor morgen wens ik je veel beterschap en doe rustig aan.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Marian

Hoi Judith,

Heel veel sterkte morgen! En ik hoop op een vlot en goed herstel :)

Wat Bello al zegt: je bent echt goed op weg :D :D
Lekker zo doorgaan, de tijd nemen, ook voor jezelf ;) en je zult zien wat voor lieverdjes je hebt!

Fijne avond en hopelijk een goede nacht,
groetjes, Marian

Hermien

Zie je wel? Met veel geduld en aandacht en liefde kom je een heel eind. Dit gaan vast hele lieve valkje worden. Voor morgen wens ik je ook veel sterkte toe.

:-*  :-*  :-*  :-*

Kimm

hoi judith,

goed nieuws zeg!! lekker hoor :D

heel veel sterkte vandaag :-*

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

hoi judith,

hoe is je operatie gegaan?
wil het een beetje nu?

liefs kim

Machootje

Hoi Kim,

De operatie is me meegevallen, ik heb minder last van de narcose deze keer en het verband ging er ook gelijk dezelfde dag af! Wauw, ik zag ineens dingen die ik nooit zag! Wat wel nog moeilijk is, is lezen. Volgende week moet ik terug op controle en dan weet ik welke sterkte ik nodig heb voor de glazen en ga ik meteen een nieuwe bril kopen! Ik zal nu voor zowel veraf als dichtbij een bril nodig hebben, maa het is het wel waard!!

Met Pino en Mollie gaat het goed, Pino heeft weer wat gefloten zelfs! Dus gaat de goede kant op.

Liefs,
Judith

Kimm

fijn hoor dat het goed is gegaan!
en straks een heel mooi montuur uitzoeken  :D
goed dat het de goede kant opgaat met pino en mollie.
komt helemaal goed daar  :D

liefs kim

Marian

Hoi Judith,

Kom je een fijn en goed weekend toewensen :)
Super dat de operatie je is meegevallen!
Lekker genieten van Pino en Mollie 8)

Groetjes, Marian

Machootje

Hoi Marian,

Jij ook een fijn weekend!

Ik heb net een mijlpaaltje bereikt met Pino, hij heeft even (een paar seconden) op mijn vinger gestaan!  :o ;D
Ik ben helemaal blij!

Begin december gaan we trouwens een weekje naar NL, ik ben benieuwd hoe het dan zal zijn als we terugkomen. Ik hoop dat Kerems broer of zus het ziet zitten om bij ons in huis te komen, lijkt me de beste oplossing.

Verder zingt Pino weer zijn melodietjes! Met Mollie gaat het ook goed, maar die blijft bang en terughoudend. Waar wij ze vandaan hebben, zaten ze met nog een stuk of 10 valkparkieten in een redelijk grote kooi. Er zaten nog veel meer vogels in de winkel en ik denk niet dat ze contact met mensen gewend waren. Ze zagen wel elke dag veel mensen langskomen natuurlijk, maar werden niet aangeraakt.

Maar ik ga geduldig verder op deze manier!

Hermien

Gewoon volhouden, hoor. Als Pino meer en meer tam wordt, zal ze zijn gedrag misschien ook wel gaan overnemen. Moed verloren is ál verloren, luidt een Nederlands gezegde.

Leuk dat je naar NL komt. Is Krimpen in de route opgenomen?

Knuf van de Veertjes van het Vederkruid of ook wel mijn 'Vliegtuig'.

Marian

Citaat van: Machootje op  8 november 2009, 12:06:30
Hoi Marian,

Jij ook een fijn weekend!

Ik heb net een mijlpaaltje bereikt met Pino, hij heeft even (een paar seconden) op mijn vinger gestaan!  :o ;D
Ik ben helemaal blij!

Begin december gaan we trouwens een weekje naar NL, ik ben benieuwd hoe het dan zal zijn als we terugkomen. Ik hoop dat Kerems broer of zus het ziet zitten om bij ons in huis te komen, lijkt me de beste oplossing.

Verder zingt Pino weer zijn melodietjes! Met Mollie gaat het ook goed, maar die blijft bang en terughoudend. Waar wij ze vandaan hebben, zaten ze met nog een stuk of 10 valkparkieten in een redelijk grote kooi. Er zaten nog veel meer vogels in de winkel en ik denk niet dat ze contact met mensen gewend waren. Ze zagen wel elke dag veel mensen langskomen natuurlijk, maar werden niet aangeraakt.

Maar ik ga geduldig verder op deze manier!

Hoi Judith,

Oh, kan helemaal begrijpen hoe blij je bent dat Pino op je vinger zat :D
Zo blij was ik dat ik Indy mocht kroelen ;)
Inderdaad, lekker zo doorgaan!
Leuk dat je naar NL komt. Je hebt hier een zus wonen toch?
Bedoel je Kerems broer of zus in huis voor de verzorging van Pino en Mollie?

Groetjes, Marian

Machootje

Citaat van: Hermien op  8 november 2009, 13:44:47
Gewoon volhouden, hoor. Als Pino meer en meer tam wordt, zal ze zijn gedrag misschien ook wel gaan overnemen. Moed verloren is ál verloren, luidt een Nederlands gezegde.

Ik hoop het! Vandaag weer even geprobeerd met Pino en hij stapte weer op!  ;D

Leuk dat je naar NL komt. Is Krimpen in de route opgenomen?

Waar ligt dat precies?  :D Lijkt me wel leuk hoor om jullie eens in het echt te ontmoeten! We blijven maar een weekje, veel te kort maar jammer genoeg kan Kerem niet langer vrij krijgen.

Knuf van de Veertjes van het Vederkruid of ook wel mijn 'Vliegtuig'.

Knuf terug van ons!

Machootje

Citaat van: Marian op  9 november 2009, 00:20:03

Hoi Judith,

Oh, kan helemaal begrijpen hoe blij je bent dat Pino op je vinger zat :D
Zo blij was ik dat ik Indy mocht kroelen ;)

Kan ik me ook helemaal voorstellen!! Het zijn van die mijlpaaltjes die je laten voelen dat je het goed doet vind ik! Zo lief dat ze je laat kroelen!

Inderdaad, lekker zo doorgaan!
Leuk dat je naar NL komt. Je hebt hier een zus wonen toch?
Bedoel je Kerems broer of zus in huis voor de verzorging van Pino en Mollie?

Ja, ik heb twee zussen, een tweelingzus en een oudere zus en mijn vader in NL. Ik bedoelde inderdaad Kerems broer of zus. Jammer genoeg zijn ze niet zo vertrouwd met huisdieren (nooit gehad thuis) en zijn zus heeft Pino en Mollie nog niet eens gezien dus mijn voorkeur zou uitgaan naar zijn broer, maar ik heb geen idee of die het ziet zitten om hier in huis te komen. We wonen wel op loopafstand (2 minuten!) van Kerems ouders, waar zijn broer en zus ook wonen, dus hij kan gerust thuis gaan eten als hij wil.
Kerems vader is heel gek met dieren en die zou het leuk vinden als de vogels daarheen kwamen maar dat vind ik te veel gedoe en te veel stress. Maar ik moet me misschien minder druk maken, want ik denk dat de verzorging van onze twee boefjes wel goedkomt.

Fijne dag vandaag! En knuffel voor Indy en de rest!

Kimm

komt vast goed judith, maar ik ken je gevoel maar al te goed  ;)