Vraagje over kooi - Pino, Mollie en Macho* in Istanbul

Gestart door Machootje, 25 maart 2009, 12:22:13

« vorige - volgende »

*Manon*

Sterkte met de oogoperatie a.s. vrijdag!

Het is ook inderdaad wel leuk om uit te kijken naar een valkje, Machootje zul je nooit vergeten hé, maar het is leuk om er weer eentje te hebben.

Ik ben benieuwd.
Succes vrijdag  :-*

Groetjes Manon

Machootje

Dank je, Manon!
Als ik in NL woonde dan zou ik Ariel die ik in je handtekening zie zo komen ophalen, wat een schatje zeg!!!

Groetjes,
Judith

Rust zacht, lieve Macho! 22-8-2009

jeroenn

sterkte met de oogoperatie.

spannend nieuw valkje.

Kimm

hoi judith,

macho blijft altijd in jouw hart en hij kijkt gewoon over jouw schouder mee hoor ;)

heel veel sterkte en succes vrijdag hoor!

liefs kim  :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Oké, eerst je oog recht zetten, dan een kooi aanschaffen en vervolgens gaan zoeken naar een nieuw vriendje. Zijn er daar ook kwekers die ze handtam maken? Dat zou nl. al een stuk schelen en heb je al meteen plezier van je nieuwe vriendje.

Meid, ik denk aan je. Hoe zóu ik je kunnen vergeten, zó ver weg en toch ook zó dichtbij!

:-*   :-*   :-*      :-*

Machootje

Ik was net even wat aan het surfen op Turkse websites over valkparkieten (valt niet helemaal mee ivm de taal!) maar ik heb nu een leuke site gevonden a la valkparkiet.com een beetje :-) In het Turks heet een valkparkiet sultan papagani en die website heet heel schattig sultancik.com vertaald iets als valkje.com! Misschien dat we daarop wat meer informatie kunnen vinden ook over kwekers enz. Ik hoop het en ik heb mijn tolk/vertaler bij de hand natuurlijk! (hoewel het fijn zou zijn als ik het allemaal zelf beter begreep!)

Het zijn gewoon zulke schattige vogels met die blosjes en kuifjes  :D Soms heb ik wel een beetje het gevoel, Macho is net dood en ik zit nu al te denken aan een nieuw vogeltje, voelt een beetje vreemd.  :-\

Bedankt voor de berichtjes! Ik ben wel een beetje zenuwachtig voor de operatie, maar het gaat vast goed!

Caroline

Spannend vrijdag, heel veel sterkte.

Kan me voorstellen dat je het best eng vindt.  :-\

Ik ga even kijken of ik de site kan vinden .... leuke naam trouwens, valkparkiet in het Turks.  :D

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

hoi hoi,

neus maar eens lekker rond op die site, is alleen al leuk om te doen. wie weet wat je tegenkomt ;)

liefs kim  :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

Succes en veel sterkte morgen bij de operatie Judith  :-*

Liefs Manon

Machootje

Hoi Manon,
Bedankt, alleen.... de operatie is uitgesteld!  :o Ik moest vandaag nog voor een laatste onderzoek naar de arts en ineens was het moeilijk om te bepalen wat voor sterkte kunstlens er moet worden ingezet. Dus nu moet dat eerst goed onderzocht worden. Ik dacht, had dat dan niet eerder gekund??

Nou ja, waarschijnlijk gaat het alsnog wel snel gebeuren!

jeroenn

hey judith,

wat balen zegje had je je er zeker net op voor berijd en dan ztellen ze het uit.
ik hoop voor je dat je snel bericht krijgt wanneer het wel kan.

groetjes Jeroen

Machootje

Hoi Jeroen,
Ja, inderdaad! Ik was er helemaal klaar voor en wil het eigenijk ook graag achter de rug hebben. Nou ja, maar weer even afwachten (en ik wacht al meer dan een jaar omdat ik eerst verzekerd moest worden, pffffff dat was al een drama!)

Groetjes,
Judith

Marian

Hoi Judith,

Met tranen in mijn ogen heb ik afgelopen bladzijden gelezen.
Jeetje Judith, wat verdrietig is dit voor jou :'(
Heel veel sterkte met het verlies van je lieve vriendje Macho.

Toen Chico 's nachts in mijn hand zijn laatste zuchtje gaf, vond ik ook zo intens verdrietig en daarnaast vond ik het ook fijn dat hij niet alleen is gegaan. Hij lag naast mijn bed op de bodem van de kooi, traliewerk was niet nodig, ik was toch in slaap gevallen, hij maakte me wakker door te bewegen en ik wist 't meteen. Nog enkele minuutjes is hij bij me geweest...
Sorry voor mijn eigen verhaal, het kwam weer even helemaal boven :-[ :-\

Het zou niet meer de bedoeling zijn om nog een vogel als huisdier te nemen. Maar ik miste Chico zo, begon te googlen en kwam op dit forum.
En nu heb ik een huisvolière met daarin mijn bende van 5 :D

Leuk dat je een turkse website hebt gevonden, ik hoop dat je daar je informatie die je graag wilt, vandaan kunt halen.
Het verlangen naar een nieuw vriendje terwijl Macho net dood is herken ik ook zo goed. Maar het is niet dat je Macho vergeet of liever een ander vogeltje hebt, het is de vogelliefde in jou en daar is niets mis mee :)

Erg vervelend dat de staaroperatie uitgesteld moest worden.
Nu moet je je er nog eens op voorbereiden :-\

Fijne zondag, groetjes Marian

Machootje

Hoi Marian,
Wat lief dat je nog reageert. Is toch helemaal niet erg dat je je eigen verhaal erbij zet, vind ik heel begrijpelijk en ook mooi om te lezen hoor! Ik had ook dat gevoel wel, hij is tenminste niet alleen gegaan. Leuk dat je nu een hele bende van vijf hebt!

Het begint nu wel een beetje een obsessie voor me te worden hoor, een nieuwe vogel! Ik kijk op allerlei websites naar kooien en heb wel mooie gezien. Maar zo duur!  :o Ik weet niet wat ze daar precies kosten, maar als je hier een mooie, grote kooi wil (en dat wil ik!) ben je zo 250 euro kwijt!

Ook heb ik wel mijn twijfels of dit een goede tijd is om een nieuw vogeltje in huis te halen. We zijn namelijk aan het vasten en dus staan we 's nachts om half vier op en we gaan ook al niet zo vroeg naar bed meestal (lukt niet, wil ik wel!) dus zo'n vogeltje houdt geen nachtrust over want mijn man moet er doordeweek om half 7 alweer uit! Dus nu denk ik, beter na de ramadan. En dan heb ik die operatie ook achter de rug. Kan ik even sparen voor zo'n kooi en DAN....

Ik wil er uiteindelijk zeker wel meer dan 1 (ja, bij mij is het virus ook echt toegslagen!) daarom wil ik maar meteen een grotere kooi.

Gisteren waren we trouwens op de Egyptische bazaar hier in Istanbul. Wat een verschrikking!! Ik was er al een tijd niet meer geweest en kon me ook niet herinneren eerder zoveel dieren daar gezien te hebben. Er zat van alles in veel te kleine kooitjes: van valkparkieten (heb zoveel mooie schatjes gezien!!) tot fazanten, kippen, konijnen, honden en katten. Er was een man die had een heleboel valkparkieten uit verschillende landen, ook uit Nederland. Hij wilde mij een vracht vogeltjes uit NL mee laten brengen want NLse valkjes zouden veel groter zijn. Nou jaaaaaaaaaa, daar begin ik echt niet aan hoor! Hij had ook een paar valkjes apart zitten en die waren wat goedkoper want "die waren lelijk". Tsjonge jonge zeg!!! Het waren stuk voor stuk schatjes!

Maar goed, ik ga dus echt niet op zo'n markt een vogeltje kopen, hoe zielig ik het ook vind en hoe graag ik ze het liefst ALLEMAAL had meegenomen! Ik werk daar niet aan mee. Gisteren zijn we lid geworden van die Turkse valkparkiet website. Vandaag zou mijn man daar een berichtje plaatsen, want ik wil graag weten of er mensen zijn die zelf kweken. Maar tot nu toe nog geen actie van zijn kant  ::) Komt nog wel goed straks... even aan zijn hoofd blijven zeuren! Ik hoop eigenlijk dat hij het op den duur net zo leuk gaat vinden als ik  ;D

Hij was best wel gek met Macho ook hoor, al gaf ie dat niet zo toe.

Fijne zondag nog!

ManjaV

Hoi Judith,

Hoe gaat het met je? Hoop dat je je ietsje beter voelt na het overlijden van je lieve Macho.

Ik vind het leuk dat je besloten hebt om nieuwe valkjes te kopen. Wat een zielig verhaal trouwens zeg van die markt  :o
Wsl zijn dat dus vogels die overal en nergens vandaan komen en zo verhandeld worden?  ???
Ik ken het gevoel hoor, ik zou ze ook allemaal het liefst hebben meegenomen.  :'(

Ik heb ook even naar die site gekeken en ik snap helemaal geen Turks hoor, maar het ziet er wel uit als een hele leuke site! En wat een grappige naam, sultancik en ook de betekenis ervan.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki