☺ Pita ☺
Valkparkiet

Geslacht: 

|
Wie weet waar we het beste broedkooien kunnen kopen. Niet te achterlijk duur natuurlijk. En niet te gek ver weg we wonen in zeeland. Groetjes Petra.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mila
Valkparkiet

Geslacht: 

|
hoi Petra
kan je niet beter zelf maken?? dan wordt het ook niet duur. en dan kan je je eigen maten goed aanhouden. er zijn genoeg bedrijven die hetdoen maar daar hangt echt een prijskaartje aan. of goed zoeken naar een handig klusjesman in de buurt die dat wil doen voor een luek bedrag spreek een prijs af...
groetjes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
☺ Pita ☺
Valkparkiet

Geslacht: 

|
Mja daar zitten we ook al aan te denken Mila , Als je googled word je ook niet echt vrolijk van die prijzen. Wel mooi die metalen enz maar om mee te beginnen. Hoe groot zouden jullie die broedkooien maken?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rob S
Valkparkiet

Geslacht: 
|
Hoi Petra,
Ik heb hier broedkooien van 100 breed, 60 hoog en 60 diep. Erg mooie afmetingen vind ik! Wel hangt het blok erbuiten. Als ik nu nieuwe broedkooien moest kopen/maken zou ik gaan voor trespa en een voorkant van aluminium. De meest onderhoudsvriendelijke zullen dat zijn denk ik. Wel is het oppassen om te werken met trespa, het kan namelijk snel knappen en enorm scherp zijn. Ook kun je er slecht schroeven in vast maken, je zult bijna altijd bouten met moeren moeten gebruiken.
Het is wel heel makkelijk om te maken trouwens. Je kunt gewoon een paar aluminium hoeklijntjes pakken, en het trespa daar aan vast bouten, werkt heel simpel Het is wel makkelijk als je dan iemand hebt die aluminium kan lassen 
Groetjes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mila
Valkparkiet

Geslacht: 

|
hoi petra
ik heb mij kweekkooien 1 meter lang 50 diep 50 hoog blok buiten hangen. van hout.
om bloedluizen buiten te houden doe ik frontline spuiten en de broedblokken ook.
let wel op dat je spuit als er geen vogels in zitten want daar kunnen ze niet tegen.
trespa en alumium is wel mooier maar ik zou het nooit zelf maken maar dat laten doen.
bij mij in het dorp zit er nu 1 die gaat voor mij kweekboxen maken van trespa en alumium voor weinig geld.
groetjes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
☺ Pita ☺
Valkparkiet

Geslacht: 

|
Kijk aan die antwoorden heb ik wat. We gaan ze maar zelf maken ik heb al wat adresjes gekregen van mensen  Bedankt hoor
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeroenw
Valkparkiet

Geslacht: 

|
hi 
ik heb het mening nog steeds daarom vind ik je bericht ook grappig
Mariejj Heb geen zin hij heb zijn eigen plan al ::)en deze topic is al twee jaar oud. Hij is echt een puber, hopen maar dat het toch goed voor die beestjes uit pak . laat hem maar een puber zijn .en geen dierenbeul I hoop zo , arme valkjes  ik reageer ook niet op dit topic maar op het bericht van Arno, hij heeft gewoon gezocht op 'broedkooien' en dan kijk je niet naar hoe oud een topic is. En wat is daar erg aan hoe oud een topic is. Dit forum is er juist voor vragen van beginners, vergeet niet dat jezelf ook eens begonnen bent en waarschijnlijk ook alles wat je weet van dit forum hebt gehaalt. Met Arno aanvallen ect. bereik je minder mee dan normale antwoorden op zijn vragen geven. En een "puber", toen ik 15 was begon ik volgens mij ook met valkjes, daarvoor had ik al pony's geiten konijnen cavia's ect. allemaal door mijzelf verzorgd want me ouders hebben daar niet veel verstand van, dus leeftijd zegt helemaal niks.  En waarom ga je er meteen vanuit dat hij wel valkjes erin gaat houden? Alleen omdat hij het 2 keer vraagt?  Arno is juist goed bezig, hij vraagt, maar zoekt het ook zelf op! hilaris 
hij hoopt dat hij zijn valkjes toch in die kooien kan doen en toch op die manier door kan gaan. hij zoekt steeds een goedkeuring voor zijn eigen plan en het is nee.
als het ene niet werkt gebruik je een ander techniek om het duidelijk te maken. niet om hem aan te vallen. maar om hem duidelijk in te laten zien dat het niet kan het is allemaal voor zijn eigen bestwil, en voor de valken.
wat jij nu doet dat hebben we al gedaan .
en dan gaan we naar plan b
merci 
|
|
|
|
|
|
Jeroen
|
|
|