Nieuwe Buiten Voilere, hulp/info gevraagd

Gestart door Raymond, 20 maart 2009, 13:31:34

« vorige - volgende »

Rianne

Ik heb de panelen kant en klaar laten bezorgen, en we hebben de voliere zelf in elkaar gezet. Je kunt ook alles los bestellen maar dat is gruwelijk veel werk.
Ipv het dak voor een deel open zou ik het ook dicht doen, je kunt dan zelf je valken een regenbui geven met de tuinslang :) Als je een deel open laat, kunnen daar katten en roofdieren op gaan zitten, wat erg veel stress oplevert.

Raymond

Duidelijk.

Het dak wordt dus ook dicht bij ons.

Maar nu nog even een vraag over de schuurwand. Deze is geschilderd en wordt straks in een andere kleur geschilderd. Is verf schadelijk voor de valkjes? Zoja wat kan je dan het beste voor de schuurwand gebruiken (welke nu rood is).

Ook zit ik nog even met de deur naar de buitenvoilere. Ik zie bij jullie dat deze allemaal in de buitenvoilere zit. Hebben jullie nooit last gehad dat ze konden ontsnappen? Wij willen hem namelijk in de schuurwand maken, maar gezien de kosten is het ms goedkoper om het in de buitenvoilere te doen.

Ik heb bericht terug van de voilerebouwer.

Het voilereframe komt in de kleur groen ral 6009. De mosrand en achterwand worden dezelfde kleur.
het gaas is gewalst 19x19x1.45 en er komt een  polycarbonaat dak op in de kleur opaal (niet donker, maar ook niet doorzichtig)

De lengte panelen komen in 2 delen van elke 1.5m breed en het breedte paneel is 1 deel van 1.5m breed. De achterwand komt uit drie panelen van elke 1m aangezien de trespa platen niet breed genoeg zijn.

De binnenvoilere wordt in drie panelen geleverd van geanodiseerd aluminium. deze wordt tot 1.20m dicht gemaakt met groene trespa platen. In de platen worden 2x 3gaatplateau´s verwerkt en in het midden een deur.

Ze krijgen 1 vlieggaat om van binnen naar buiten te komen en andersom natuurlijk. En op de bodem eentje voor eventueel wat kwartels.

Al met al moet dat een mooi plaatje worden. Nu nog alleen even bepalen wanneer deze geplaats kan worden en nog wat kleine afwegingen maken ivm de prijs.
De grondbedekking maken we tzt wel een keuze voor; steen, aarde of houtsnippers... het kan allemaal.

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Rianne

Over de verf durf ik je niks te vertellen, onze muur is niet geschilderd. Ze knagen er ook niet aan, maar wel zie ik ze aan de bakstenen rand in de voliere knagen dus hopelijk krijg je daar nog een antwoord op.
Mijn deur zit aan de buitenkant, zonder sluis, want daar heb ik geen plek voor. Het is altijd goed opletten als je erin en eruit stapt, het gaat nu al 2 jaar goed, er is er gelukkig nooit 1 ontsnapt.

Saar

Hoi Ray,
Ik heb ook geen sluis in de voliere.
Het is gewoon een kwestie van goed opletten. Er is er nog nooit 1 via de deur weggevlogen. Wel via het binnenhok die vloog onder mijn arm door. Dat is nu ook aangepast, dus dat is niet meer mogelijk. En wat het verven betreft, daar kan ik je niet mee helpen. Bij mij is dat niet geverfd, maar ze vreten wel aan de bakstenen...
Groetjes Saar :-*

Raymond

De deur wachten we dan ff af. Wat het kost om deze in de voilere of in het hout te maken.

Ben erg benieuwd of er kwekers zijn die mij de informatie over de verf kunnen geven. Ik zie het namelijk niet zitten om de muur te gaan opmetselen.

Jacoba

Hoi Rayond,

Wij hebben 2 volieres staan, bij de ene voliere is het dak half open, het geeft inderdaad soms wel eens wat stress maar er is nog nooit een dood aangegaan. En genieten van het douchen van de valkjes is ook geweldig. Op de andere voliere  zit een dak van polycarbonaat ook opaal en in de zomer is dit toch wel heel warm voor de vogels, ze zitten dan met hun bekkie open, en in de andere voliere niet.  We hebben afgelopen najaar boompjes voor de voliere geplant om zo schaduw in de voliere te krijgen, in de hoop dat het een beetje beter wordt voor de vogels.
Verf kan ik je geen advies in geven. :(
Groetjes Jacoba

Raymond

We houden het bij een dicht dak. We zetten wel zo'n mooie tuinbesproeier aan als het te warm wordt.

De deur in de buitenvoilere valt mee kwam prijs.  65 euro voor een deur met cilinderslot. Dus mooi beveiligd ook. Moet je alleen de sleutel niet kwijtraken natuurlijk :p

Woensdag komt de timmerman voor de schuur dus dan weten we alles helemaal.

Iedereen bedankt voor zijn informatie en hulp.
Tegen die tijd zullen we wel weer een nieuwe 'dagboek' bij gaan houden.

Ook willen we tegen die tijd weer een aantal nieuwe valkjes erbij doen. Dus wie weet komen we een keer op bezoek om een valkje op te halen.

We moeten alleen nog even zien waarop we de kooi gaan vastmaken. Worden waarschijnlijk steenbanden ofzo. Het moet tenslotte loodrecht op de schuur staan.

Raymond

Argh  :censuur :censuur

Vandaag naar de gemeente geweest en die verleent geen vergunning voor de voilere ivm bestemmingsplan. Er is dan teveel grond bebouwd op het erf!

Ey hun hebben toch die schuur neergezet van steen bij de bouw van deze huizen.

Ik ben nu best chagerijnig, de voilere helemaal rond hier en daar valkjes bekeken en besloten welke we willen, kan er geen voilere worden gemaakt. Ja als ik hem midden in me tuin zet, want dan zit ik een meter vanaf de scheiding met de buren.

Dan mag ik een voilere van 10m² neerzetten.... Regels zijn soms ook zo krom.

Een zware tegenslag. Er mag dus geen voilere komen..... eens kijken hoe we dit gaan oplossen..... Zou bijna die schuur weg gaan slopen!

jeroenn

oh wat jammer.
di tis een grote domper heb je alles geregelt en dan gaat ze gemeente moeilijk doen.
heel erg zonde ik hoop dat je het kan oplossen.

Raymond

Zo ben toch blij dat ik redelijk goed regels kan lezen.

Bleek dat de gemeente gewoon niet goed was in het lezen van de regels. Hij was even vergeten dat je tegen het erf van de buren mag aanbouwen als het bijgebouw minder dan 10m² is.

Dus na even een nieuw en goed gesprek heb ik gelijk gekregen en mag de voilere er toch komen. Dat scheelt iig weer.

Nu moeten we wachten tot 11 juni 2009!! Dan komt onze nieuwe voilere.

Dus tijd om valkjes te gaan reserveren bij kwekers! Juni is nog tijd zat om de juiste mutaties te vinden.