5 mei 2025, 03:21:40

valkjes van binnen naar buiten..

Gestart door moosie, 30 maart 2009, 16:45:49

« vorige - volgende »

moosie

Hallo,

Ik wilde even vragen of het een probleem is,om valkjes vanuit een binnenvoliere naar een buitenvoliere te verhuizen...moet het dan echt warm buiten zijn?Ze zijn nu natuurlijk gewend aan een temperatuur van ongeveer 20 graden...

Ik hoor het graag!

bobbie

Hoi hoi,

het is nog te koud om ze al naar buiten te verhuizen, dat is mijn mening. De nachten zijn nog rond het vriespunt.

Ik heb begrepen (maar ik heb niets buiten) dat het zeker 9 graden moet zijn gedurende 5 dagen achtereen.

maar ........ zoals ik al schrijf, ik heb ze alleen binnen zitten. Er zal vast nog wel iemand reageren met buitenvalkjes. ;)

groetjes, Nel :)

*Yvon

Hoi hoi

Ik zou ze ook niet eerder naar buiten doen dan wanneer de temperatuur buiten echt rond de 15 graden blijft.
Zowel overdags als 's nachts.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Raymond

Dat is toch alleen als je ze van binnen naar buiten wilt brengen. Want er zijn een hoop kwekers die ze 's winters gewoon in de buitenvoilere laten zitten. Ook al vriest het.

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

*Yvon

Citaat van: Raymond op 30 maart 2009, 22:32:44
Dat is toch alleen als je ze van binnen naar buiten wilt brengen. Want er zijn een hoop kwekers die ze 's winters gewoon in de buitenvoilere laten zitten. Ook al vriest het.

Jaja,vogels die al vroeg in de zomer naar buiten zijn gegaan kunnen in de winter gewoon buiten blijven.  :)
Bij ons zitten ze ook hele jaar buiten.  ;)
Zolang ze maar een goed beschutte plek hebben .

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

moosie

Oke,allemaal bedankt voor jullie reacties!

groetjes,angela.

B87

Kan je met dit weer wel de kooi even buiten zetten?
Of hebben je valkjes daar niets aan?
En moet dat dan in de schaduw of maakt het niet uit(nu is het in de schaduw nog koud, van de zomer moet het zeker in de schaduw, maar nu??)

Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10