4 mei 2025, 00:33:28

corbo

Gestart door Manouk, 28 maart 2009, 11:52:34

« vorige - volgende »

Manouk

als bodembedekking voor mijn valkje gebruik ik corbo.
Het is fijn spul maar redelijk prijzig.
Nu vraag ik mij af of er iets bestaat om alleen de poepjes eruit te kunnen halen elke keer. want er gaat bijna een hele zak in de kooi en ik vroeg mij af of ik dit niet anders kan doen dan elke keer alles eruit en dan het nieuwe er in..
ik vind het zonde om al het schone spul weg te gooien.

iemand miss een idee of oplossing??

gr
Manouk en Coco

Raymond

Je zou ook goedkopere bodembedekking kunnen gebruiken.
Ikzelf gebruik gewoon beukensnippers van de tuincentrums (ranzijn/intratuin e.d.)

Ik vervang wel elke keer alles. Omdat vuil ook in de onderste laag gaat zitten enzo

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Manouk

ik heb die beukensnippers eerder ook gebruikt voor mijn hamster. maar was eigenlijk een beetje bang dat hij daar splinters van binnen kan krijgen of iets. en ik wil niet dat hij er last van krijgt. dus vandaar deze vraag. maar als jullie zeggen dat het kan en niet kwaad kan dan denk ik dat ik maar daarop overstap. het is een stuk goedkoper.

bedankt.
gr manouk

Hermien

Zelf gebruik ik ook Corbo, maar ik haal inderdaad 's morgens en 's avonds alleen de vieze plakken eruit. Corbo absorbeert heel goed, dus vind ik het niet nodig om elke week de héle bodem van nieuw te voorzien. Wat jij nu bedoelt met spul waarbij je alleen de poepjes kunt verwijderen begrijp ik niet zo goed. Met Corbo kán dat namelijk ook. Met beukensnippers zal dat niet veel anders zijn, neem ik aan? Afijn, één x in de 14 dagen en met een beetje geluk één x in de 3 weken verschoon ik álles!

Manouk

ik doelde eigenlijk op een soort van schepje dingetje iets..
;)
maar ja ik had er nog niet aan gedacht om het gewoon elke dag even te doen.
als ik het 1 of 2 keer in de week doe dan zijn het er zo veel. maar als ik het gewoon elke dag bijhoud dan is het nog te overzien
bedankt

mieke_06

ik heb zelf ook corbo en doe 2 keer in de week even met een kattenbakschepje alles eruit halen

groetjes, Mieke