28 april 2024, 12:01:34

Voor en tegen...

Gestart door Always look.., 16 maart 2009, 10:02:35

« vorige - volgende »

Always look..



Er zijn hier vast wel meer mensen begonnen met 1 valkje?

Ik zit met het volgende ik ben aan het twijfelen er een vriendje bij te nemen voor mijn valken man RT (geboren oktober 2008) ik weet dat het voor hem gezelliger is, dat het groepsdieren zijn dat ze ook tam blijven als je ze maar aandacht blijft geven...

wat is voor jullie de doorslag geweest om er een bij te nemen of juist niet?
En waarom een man of een pop?

Gr Sanne en RT



Rianne

Toen ik mijn eerste valkje kreeg, werkte ik 16 uur per week. Al gauw ging ik wat bijverdienen in de bloembollen sector, en was ik hele dagen van huis. Dan zat mijn valkje dus helemaal alleen en dat wilde ik absoluut niet.
Mijn valkje was een man, ik wilde er graag een popje bij om mee te kweken. Het popje bleek een man, en toen is het hard gegaan met de aanschaf van valkjes. Ik heb er nu 17 :)

smiley

hallo sanne

ik ben ook begonnen met 1 valkje ,dit was ook een mannetje .
omdat hij alleen zat was hij erg op mij gericht en hij ging erg gillen
als ik kamer uitging .
maar omdat hij ook kan praten wilde ik er niet een bij zetten,omdat ik bang was dat hij ermee zou stoppen.
maar het gillen /roepen werd steeds erger ik werd er gek van.
na een lange overweging heb ik er een popje bij genomen voor hem.
ik kan je wel zeggen dat zijn gedrag wel 80 procent is verbeterd en praten doet hij nog steeds ,ook is hij nog net zo tam als eerst.
inmiddels is er nog een popje bij gekomen en sta ik op de wachtlijst voor nog een man.
ik ondervind helemaal geen nadeel aan meerdere valkjes
vind het zelfs steeds leuker worden .
ondanks er maar 2 van de 3 tam zijn .

groetjes conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Always look..

Mijn valkje een man is een echte knuffel en zoekt mij steeds op ik zou er voor hem een man bij willen nemen omdat ik het "gedoe" met eitjes moeten wisselen en broedse vogels niet wil ik wil de vogel(s) echt voor de gezelligheid..

maar vind het zo moeilijk wand wil echt niet dat dat gedrag minder word.. Ook schreeuwen doet hij (nog) niet echt maar dat kan nog komen..

Ik heb vandaag gehoord dat de ouders van RT weer een nest verwachtte en het maakt het voor mij extra leuk om er nog een te nemen..

Graag nog meer reacties...

x sanne en rt


Rianne

2 mannetjes kan prima samen :) Als de kweker van Arti een evt nieuw valkje alvast tam voor je wil maken, hoef je het alleen maar bij te houden.

Always look..

ja ik heb hier al bij verschillende mensen gelezen over een stel mannen bij elkaar :)
maar worden mannen dan ook echt vrienden (als alles goed verloopt) of blijven ze hun eigen dingen doen?
kuss

Rianne

Bij mij zaten ze toen te kroelen met elkaar dus het is wel degelijk mogelijk. Het is alleen geen garantie dat dat gebeurd maar dat is bij man en pop ook zo. Als je valkje geen andere valken gewend is, kan het ook zo zijn dat het wat langer duurt of helemaal niet gebeurd. Maar het kan ook meteen klikken, met andere woorden, daar is geen regel voor :)

Always look..

mijn valk heeft vanaf oktober tot eind november zowiezo met een hoop andere gezeten en heb hem nu pas een half jaan dus vergeten is hij het vast niet ;)

heeft er iemand ervaringen met de kooi:
http://www.dierenvilla.nl/images/popup_ladymedium.jpg   ??

gr sanne

B87

En weet je al een beetje wat je wilt doen? Ik zit precies met hetzelfde dilemma! Maar heb toch beslotene er eeen maatje bij te nemen voor Suzy. Dan voel ik mij ook niet schuldig als ik eens een avondje weg wil ofzo :P
Alleen ik weet nog niet of mijn valkje een man of pop is, dus zal nog even moeten wachten tot de rui geweest is. Is arti al in de rui geweest?

Succes met je besluit! ;D



Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

Always look..

Arti is een man (via een berekeningsschema duidelijk gemaakt) en hij pronkt en fluit te veel voor een pop ;)

Ik weet het nog steeds niet ik gun het hem zo een vriendje erbij, maar ik ben zo bang dat hij heel erg veranderd naar mij toe..

nu als ik hem er uit laat komt hij bij me zitten en begint hij te brabbelen als ik er een bij heb ben ik bang dat dat stukken minder is..

En als het toch heel erg tegenvalt doe ik die andere niet zomaar weg en zit je er dus nog een jaar of 10 aan vast...
(beetje lullig gezegd)

xxx

B87

Ja Suzy fluit en pronkt ook te veel om pop te zijn. Maar heb geen zin in eieren, dus toch maar even wachten tot ik het zeker weet.

Soms twijfel ik ook nog wel hoor, precies om de redenen die jij aangeeft.
Zou zo jammer zijn als je valkje ineens niet meer zo bij je komt zitten enz.... Suzy zit vaak ergens anders en dan ineens heeft ze een bui dat ze bij je komt zitten kroelen ;D
Als dat veranderd dan is het gewoon niet leuk!!!
Je hoort hier wel dat (bijna) iedereen zegt ze blijven even tam. Maar je zal net zien dat je de pechvogel(haha) bent.

Toch ondanks mijn angst, ben ik er wel bijan zeker van dat ik een maatje aan wil schaffen. Ga gewoon heel hard mijn best doen om ze allebei tam te houden, als je wil dan moet het lukken ;D


Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

Always look..

Jah RT zit als ie er uit is altijd bij me die moet ik als ik ff met iets bezig ben wat niet kapot mag of niet goed is voor um echt weg zetten en hopen dat hij iets vind dat hij ook leuk vind.. maar het liefst gaat hij altijd met me mee..

en ik wil dat eigelijk niet missen.. en ik weet dat je met geduld een heleboel voor mekaar krijgt maar toch houd ik de angst dat ik me maatje kwijt raak..
(terwijl ik er miss wel 1 maatje bij krijg)

zucht.. moeilijke keuze!

hilde

hey sanne
het is heel moeilijk om die beslissing te nemen dat is altijd zo als je een 2eof 3e of 4e valkje wilt
jago en moonshee zaten ook niet direct bij elkaar jago is van januari en moonshee mei dus er zaten 4 maandjes tussen
ik liet ze gewoon los en zekwamen alle 2 bij me zitten de een op linker schouder de ander op rechter schouder
na 1 jaar heb ik ze nu bijeen gezet en er is niks bijzonder gebeurd ik bedoel daarmee een gevecht
maar je kan niks uitsluiten want voor hetzelfde geld konden ze misschien niet met elkaar opschieten
en nu laat ik paddy ook mee uit zitten ze met zen 3tjes bij me aan het gedrag is nog niks verandert

groetjes

Rianne

Het is de afweging of je je valkje een vriendje gunt of dat je je valkje liever niet deelt met een ander valkje. Dus voor wiens geluk je gaat kiezen. Mijn advies, kies in het voordeel van je valkje. Je hebt er niks aan als je na bijv 3 jaar een ander leven krijgt door studie of werk, en je valkje maar eenzaam in een kooi zit. ;)

Karin

Even hard gezegt ( en daar bedoel ik niet jullie persoonlijk mee, maar de mens in het algemeen  ;D ) : uit egoïsme van de mens zitten helaas heel veel vogels ( en andere groepsdieren, denk maar eens aan konijnen, paarden, cavia's enz. ) alleen omdat de mens bang is om op de tweede plaats te komen. Treurig.... Bekijk het eens van de kant van jullie valkjes, als jij een valkje was, zou je dan ook niet graag een vriendje erbij willen ? Ik verkoop zelfs nooit valkjes aan mensen die het valkje alleen gaan houden. Ik krijg wel eens te horen dat mensen dat toch zelf moeten weten, maar ik wil altijd het beste voor de valkjes, en dat is zeker het leven samen met een valkenvriendje !  :-* :-* :-* Gelukkig kan ik kieskeurig zijn  ;) Nogmaals, niet persoonlijk bedoelt hoor, maar jullie vroegen om een mening  ;D ;D ;D En ik geloof dat niemand hier zal zeggen dat één valkje veel beter bevalt dan 2.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves