4 augustus 2025, 22:27:32

Dagboek van CoCo

Gestart door Manouk, 6 maart 2009, 18:51:56

« vorige - volgende »

Larissa

Hey hey

Helaas het eerste donsje is Geel....dit had ik wel verwacht omdat ik vermoede dat het een eitje van Chika en Spotje betrof....nummertje 2 tikt en piept ook al hard  ;D

En inderdaad ze kunnen niet direct naar buiten als ze zelfstandig zijn dit komt omdat ze in november dan 7 a 8 weken zijn......

Groetjes Larissa

Larissa

Hey Hey

Donsje 2 is een witte............... ;D

groetjes Larissa

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Manouk

Hier dan eindelijk een foto van mijn laatste aanwinst... dit zal ook mijn laatste aanschaf geweest zijn... :P
denk ik :P

mijn totaal zit nu op 9 valkjes buiten in de voliere.. en dit vind ik eigenlijk genoeg..
Met Bailey mijn mooie bonte witmasker man, heb ik eindelijk de mutatie die ik zo mooi vind...

het is ook echt een aandoenlijk mannetje....

zie voor jullie zelf...

Liefs
Manouk

Larissa

Hey Manouk

Geweldig zoals hij op die foto staat  ;D lekker eigenwijs koppie zit er nog op, heel veel plezier met je mooie mannetje

groetjeS Larissa

..Neline..

ahh, Bailey is een droppie  :-*

Ik heb een Baileys  ;D ;D

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Manouk

Heej Neline..
Ja ik zag het net al... ook een super mooi valkje, maar dat vind ik ze van jou allemaal :P
leuk dat je in mijn boekje komt binnenvallen....

Alexandra

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Larissa

Hey Manouk

Hoe is het met Bailey?
Sloopt hij nog van alles wat hij tegen komt en vermaakt hij zich goed ?
Hoe is hij met het eten dan, gaat dat ook steeds beter ?

Kusje aan Bailey
Groetjes Larissa

Creatura

Hey Manouk,

Wow, wat heb je een mooie voliere zeg! Super! ;D
Enne, ik zie dat je Gaudi toch ook naar buiten hebt gedaan? Hoe is het nu met haar en haar gepluk?

Leuk ook, je nieuwe valkje Bailey :D Bonte valkjes zijn mooi :)

xx Renske

Manouk

@larissa..

Met Bailey gaat het super hoor..
Hij vind het heerlijk om uit de kooi te zijn, lekker een beetje rond vliegen... en overal opzitten en nog steeds alles slopen..
We hebben een rieten stoel binnen staan, je kan je voorstellen hoe die eruit ziet :P
maakt niet uit ik vind hem toch niet mooi hij is van me pa.. :P
hahhaha
eten gaat ook goed met de kleine boef...
hij eet netjes zijn bakkie leeg en af en toe een beetje trosgierst en een zonnebloempitje vind hij ook lekker..
De zonnepitjes zitten niet door het voer, dus die krijgt hij soms echt als traktatie..
Hij gaat overal met me mee door het hijs en 's ochtends zit hij vaak ff bij mij op bed :P

Hij gaat netjes uit zichzelf of op mijn hand in de kooi, dus een heerlijk ventje ;)

@Renske..

Dank je wel... ;) lang niet gesproken...
Ik heb besloten om het met Gaudi toch te proberen buiten...
Omdat Coco was overleden en ik haar niet alleen binnen wou houden....
Het gaat prima.. ze blijft erg op zichzelf, maar heeft nu de ruimte en is zeker minder gaan plukken..
De meeste veertjes zitten er nu weer.. Ik merk dat ze soms nog wel wat veertjes onder der vleugels weg pikt, waarvan dat komt weet ik niet,
Maar ze vind het heerlijk in de voliere.. en wil nog steeds lekker gekroelt worden daar, dus iedereen blij...

Hoe is het verder met jou en je vogies???

Liefs
Manouk

Manouk

Hallo allemaal,

Hier even een kleine update.... heel erg veel nieuws is er niet te vertellen..
Bailey doet het echt super... is ook weer iets aangekomen..
Het zijn kleine beetjes, maar de kleine weegt nu 86 gram, hij eet in ieder geval goed en hij is heel erg actief :D:D

lekker fluiten en doen.. overal heen vliegen en slopen en lopen...

Verder buiten in de voliere is er niet veel te vertellen.. ik vond het wel even spannend met het slechte weer van de afgelopen tijd, maar het is allemaal goed gegaan..
Ze zijn naar mijn weten allemaal gewoon buiten gebleven...

Verder nog leuk nieuws over mijn pyrrhura's, die hebben het wipwappen ook ontdekt.. Heb ze het nu 3 keer zien doen...
maar ik weet niet wat ze doen als ik er niet ben en ook lees ik wel eens dat ze het in het broedblok doen... dus ja ik durf het niet te zeggen,
wat is het verstandigst om onderin het nesthok te leggen daar, heb nu beukensnip, maar ik denk dat dat met eventuele eitjes en jongen niet prettig is, ook jatten ze alles eruit....
wie heeft tips voor deze drukke vogies...???

groetjes
Manouk

Manouk

Ik heb vanaf vandaag besloten om een maatje voor Bailey naar binnen te halen...
Hij zat zo zielig alleen en ik hoorde hem steeds roepen naar buiten, Nu heb ik Ridgey een albino popje van dit jaar naar binnen gehaald..
Om ze aan elkaar te laten wennen...
Ridgey is de enige pop die vrijgezel is in de voliere....
Gaudi ook wel, maar die verwacht ik niet te kunnen koppelen...

Ze zitten nu lekker bij elkaar en ik hoop dat alles goed gaat..
Het is nu nog wel ff een beetje snauwen naar elkaar, maar ze zullen wel aan elkaar wennen...

Als ze jongen krijgen, kunnen er witmaskers en cinnamon witmaskers  uitkomen, ik ben niet helemaal zeker van de splits van Ridgey, omdat de kweker waar hij vandaan kwam zei dat er ook Clear pieds witmaskers uit zijn ouders kunnen komen...

Dus misschien zit er ook nog ergens een bonte split in...
Ik hoop dit wel, want bonte witmaskers zijn coooolll!!! :P

Ik houd jullie op de hoogte...

Liefs
Manouk

Manouk

Het gaat erg goed tussen de twee binnen...
Soms is het nog wel een beetje snauwen naar elkaar, maar Ridgey bied steeds haar koppie aan aan Bailey..
Hij snapt dit nog niet echt, maar Ridgey kroelt al wel het kuifje van Bailey...
dus dit komt vast wel goed...

Ik houd jullie op de hoogte...

Liefs
Manouk

..Neline..

Zo zo, die vinden elkaar al snel aardig! dat gaat wel goed komen tussen die twee  ;)
Nu hopen dat Ridgey split bont is dan  ;) Maar anders zijn witmaskers ook leuk toch!  ;D

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER