11 mei 2025, 21:32:50

Dagboek van CoCo

Gestart door Manouk, 6 maart 2009, 18:51:56

« vorige - volgende »

Creatura

Hey Manouk,

Wat gaaf dat je een buitenvoliere krijgt!! :D
Leuk joh......en misschien dat ze dan wel eitjes gaan leggen...? Je weet het niet... ;)

Ja, lijkt me een goed idee om Gaudi binnen te laten inderdaad (en Coco ook natuurlijk).
Hoe ist nu met Gaudi en haar gepluk?  Ik hoop beter :)

Vind trouwens dat het koppie van Gaudi best wel op die van Sientje lijkt. Ook echt zo'n mooi meisjes-hoofdje ;)
Piept Gaudi ook zo meisjesachtig? Sientje heeft echt zo'n hoog en zacht tjilpje, en als ze dan opgewonden is wordt het nog hoger; alsof ze een soort gillende keukenmeid is ;D :P

xx Renske

Kimm

hoi manouk,

gefeliciteerd en een hele fijne dag!!

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Manouk

bedankt nog kimm voor de felicitaties ;)
heb een leuke dag gehad, van mijn schoonouders 5 rijlessen cadeau gehad en dus donderdag voor het eerst gelest..

Ja het is inderdaad gaaf, nu nog ff zoeken voor een mooie en geschikte, want de tuin is niet heel groot,  maar er komen niet meer dan 4 valkjes in, dus dat scheelt..

Gaudi plukt nu minder, ze is op een gegeven moment wel bij haar staart weer begonnen, maar ook dat lijkt nu te minderen...

@renske,
Gaudi doet alleen het bouwvakkersfluitje, verder fluit of piept ze bijna nooit, als ze het doet is het wel een heel lief geluidje... net als sientje heel zacht, dus ik denk dat ze wel op elkaar lijken ;)

liefs
Manouk

Kimm

leuk kado manouk  :D doe je best he!

fijn dat alles goed gaat verder  ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Manouk

Hier een berichtje nog van mij ;)
vandaag gebeld voor een mooie voliere

http://link.marktplaats.nl/344931160

het is echt een mooi ding, was op zoek naar tweedehands, maar toch besloten voor een nieuwe te gaan zodat ik zeker weet dat het een goede is..
En bij deze vind ik het ook super dat er een sluis zit en een dichte kant.. het enige is dat ik nog een keer een nachthok moet bouwen waar ze kunnen zitten wanneer het slechter weer word...

moet dit nachthok geisoleerd worden en zoja, als ik hem zelf ga maken hoe kan ik dit dan het beste doen???

Ik vraag dus jullie mening nog even voordat ik ga bestellen... ;) en moet nog even afwachten of mijn lieve paps hem niet te groot vind voor in de tuin....
Anders zet ik de tuinstoelen gewoon in de voliere...

groetjes
Manouk

Larissa

hey Manouk

Hoe staat het met de voiliere....laat je gauw wat zien aan de hand van foto's ?? Ben heel benieuwd....

Het kan zijn dat ik in september Coco en Luna toch weer naar binnen haal voor een nestje.....

ik hou je op de hoogte

groetjes Larissa

Manouk

6 augustus 2010, 22:29:51 #126 Last Edit: 6 augustus 2010, 22:31:39 by Coco88
Hoi allemaal,

hier dus de foto's van mijn voliere en de valkjes..
ook vanavond mijn nieuwe aanwinst opgehaald bij een hobbykweker i deventer...
Kleine Ridgey is een albino valkje van 10 weekjes oud nu..
hij zit nu nog even binnen om tam te worden en gaat dan ook lekker de voliere in...

nou ik zal jullie niet in spanning houden...

hier mijn mooie voliere

van links naar recht, Gianni, Dior, Gucci en Donna.

2 prachtige dames, mijn Donna (gepareld) en Dior (lutino bleekmasker)

mijn kroelkip Gaudi

hmmmmm lekker verse blaadjes :D

vliegende Gianni

en als laatste mijn voliere zitje, zo kan ik te midden van mijn valkjes lekker in de voliere zitten...

ik heb voor de valkjes een mooie appelboom in de voliere gezet, kunnen ze lekker slopen, ook heb ik een mooie schommel gemaakt van kettingen en een mooie houten zitstok....
mooi goedkoop en hartstikke mooi :D:D
ik ben echt zo superblij met mijn voliere en mijn valkjes vinden het ook geweldig...

veel liefs
Manouk

Caroline

WOw Manouk, wat een schitterende volière heb je, prachtig hoor!!

Hier zullen jij en je valkjes zeker heel erg blij mee zijn.

Lekker van genieten hoor.

FIjn weekend.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Manouk

Dank je wel Caroline..

ik ben er zeker heel erg blij mee..
morgen/overmorgen ga ik het nachthok maken in de schuur, hier zitten ze mooi uit de wind..
Ook wil ik ze zowiezo hier 's nachts in doen omdat Gucci smorgen al vroeg begint met roepen...
ik word er wakker van, maar dat is het probleem niet, ik wil geen gezeur met de buurtjes.... :D

dus dat is mijn volgende klusje..

Mijn nieuwe ventje Ridgey voelt zich ook al op zijn gemak..
vanmorge liet hij zich al even kroelen en ook stapte hij al op...
hij is levendig en eet en drinkt..
als hij wat tammer is nog kan hij ook de voliere in...

liefs
Manouk

Larissa

hey Manouk

Gave voliere hoor en wat leuk dat zitje er in.
Dat wordt zekers mooi genieten van de valkjes er je er in zit

Mooie foto's van je valkjes hoor

groetjes Larissa

Larissa

hey hey

wou je even zeggen dat Coco en Luna morgen al naar binnen komen dit omdat ik eitjes in de voliere heb gevonden

groetjessssssssss

Manouk

Hoi Lariss,

wat gaaf dat je ze toch naar binnen gaat halen..

las dat er misschien ook al eitjes gelegd zijn door de dame in kwestie ;)
zal wel leuk zijn....

succes ermee en ook als je rain mag gaan ophalen... zal ook wel spannend zijn...
liefs
Manouk

samantha21

jeetje! wat een super mooie voliere zeg! ziet er echt heel erg mooi uit! je valkjes zullen er volgens mij ontzettend van genieten. en zon appelboom is helemaal een traktatie voor ze!
gr  :)

Larissa

hey hey

Kwam je even zeggen dat er 3 van de 4 bevrucht zijn

groetjes Larissa

Manouk

Hoi Hoi Samantha,

leuk dat je even komt binnenvallen..
helaas is de appelboom niet heel lang meegegaan..
het is nu nog een boompje met kale takjes, majah voor 10 euro hebben ze wel veel plezier gehad ;)
en nu gebruiken ze de boom nog om lekker in te klimmen..
en ook prik ik nu regelmatig iets op de lege takken zodat ze dat lekkers eruit kunnen halen..

@Larissa

Gaaf man bevruchte eitjes..
het enige nadeel wat zou zijn als ze strax geboren zijn dat ze niet direct naar buiten kunnen he??
najah dan moet k maar een tijdelijk kooitje binnen voor hem/haar inrichten zodat ie zolang gezellig binnen mag vertoeven..
Ik hou het allemaal in de gaten..

Liefs
Manouk