10 mei 2025, 23:48:46

Dagboek van CoCo

Gestart door Manouk, 6 maart 2009, 18:51:56

« vorige - volgende »

Manouk

jaah hier gaat het goed..
ben echt heel gelukkig.. nu alweer meer dan een maand met mijn vriendje samen... en dat gaat allemaal echt heel goed.
en met de valkjes gaat het ook goed.. had zelfs een doorbraak met een volierevalkje die hier een tijdje terug is komen wonen..
Hij kwam uit zichzelf de kooi uit en ik heb hem gewoon op mijn hand terug kunnen zetten...

alleen zijn er 1 of twee heel erg in de rui... echt elke dag kan ik de hele dag veertjes opruimen..
echt een bende... ;) maar dat heb ik er dan wel voor over..
nu merk ik wel dat gucci eerder goed handtam was (gekortwiekt) nu zijn vleugeltjes weer allemaal aangroeien is hij weer wat ondeugender ;) hij weet dat hij weer voor mijn lieve zachte handjes kan wegvliegen en dat is dus niet de bedoeling.. want ik wil niet gaan vangen, niet voor mijzelf en niet voor de valkjes... hij putte zichzelf altijd gewoon uit..

maar ze zijn allemaal heeeeeeeeeeel lief..

en bij jou verder ook alles goed??
sterkte maandag met de kleine meid!!! ik zal aan je denken...

KUS

Larissa

hey

Ja geweldig he als er een of meerdere in de rui zijn.............weet er alles van  :P veertjes vliege je dan om de oortjes

Gaaf joh dat je een door braak had met je volierevalkje...ja nu zal hij wel denke zo nu zal ik vrouwtje eens plagen door me vleugeltjes weer te gaan gebruike

En ja je hebt groot gelijk dat je er niet achter aan gaat vange doe ik hier ook nie hoor...heel enkels wil er eentje nie terug in de kooi en dan zet de andere het vaak wel op een schreeuw zodat ook de laaste wel in de kooi terug gaat....en anders lok ik die gene met wat voer werkt altijd  ;D

Voor de rest loopt alles op rolletjes

X

Larissa

hey hey

hoe staat het met de valkjes en met jou ?
bij mij is het nestje niets geworde.....heb wel leuke foto's in het dagboekje gezet

nou ja laat wat hore meid

X de bende van 5

Creatura

Hey Manouk,

Fijn dat het volierevalkje zelfs op je hand kwam :D

Hoe is het nu? Vorderingen met broeden? En hoe is het met Gaudi?

Enne, een maand met je vriend samen? Gefeliciteerd ;) Dat er nog maar vele maanden bij mogen komen ;D
Ik vroeg me nog effe wat af (misschien staat het wel ergens of heb je het al verteld), maar woon je nog bij je ouders of heb je je eigen plek? Omdat je best aardig wat valkjes hebt.... ;)

Zo, het is al laat, dus welterusten 8)

xx Renske

Manouk

Heej Lariss..

met de valkjes hiet gaat het goed.. ze vermaken zich prima met zijn allen.. Helaas ben ik van de week bij mijn vriend geweest, maar die heeft mij netjes elke dag een uurtje hierheen gereden de gevleugelde vriendjes toch hun tijdje uit de kooi te gunnen.
Ik zeg wil wel blijven slapen, maar moet elke dag naar huis....
nu ben ik weer wat langer thuis en kunnen ze er heerlijk de hele dag weer uit :D ze maken hier ook gretig gebruik van..

Hoi Renske..

Hier heb ik de blokken uit de kooi gehaald, alleen Gucci ging erin zitten en zong dan in het blok.. Maar Donna toch echt het meisje dat de eitjes zou moeten leggen kwam er bijna niet meer in.. sinds de blokken erin hangen heb ik ze ook niet meer zien wipwappen :(
wie weet komt het ooit nog..
Ik woon op mijzelf samen met mijn 6 valkjes en mijn gerbils..
Over een maandje ga ik wel weer bij mijn vader wonen, maar dat komt omdat hij de meeste tijd niet thuis is, alleen om te slapen en daarna naar zijn vriendin...
Dus ja de meeste tijd staat overdag het huis daar leeg, dus zonde met de dubbele huur... voor beide is het dus voordeliger en ik heb daar gewoon veeeeel meer ruimte (voor meer valkjes)
Nee ik vind 6 een mooi aantal en zo heb ik voor allemaal genoeg aandacht.... het moet wel leuk blijven vind ik..

even off-topic
Nu hebben mijn gerbils sinds een paar daagjes echt de ogen los en oow wat is dat gaaf zeg.. ze zijn alles aan het onderzoeken, spelen met elkaar.. beginnen al iets te eten en te graven.. en snel dat die beesten zijn... :D
Ook met mijn kleine Nemo die een misvormd pootje heeft gaat het super... Hij doet mee met de rest en rent net zo hard het hok door als alle anderen... hij lijkt er gelukkig geen last van te hebben en dus ben ik blij dat hij het overleefd heeft en gewoon hier mag blijven wonen..
ik denk maar zo een kind die een vinger of een teen mist doe je toch ook niet weg omdat hij niet perfect is...
zolang hij zich ermee red vind ik dat helemaal goed...

Zo da was een kleine update ;)
nu weer snel verder met de iq test maken :D

groetjes
van de dierenbende hier in huis

Larissa

Hey Manouk

Gaaf te horen dat alles goed gaat met jou en de valkjes en wat lief van je vriendje om je elke dag ff terug te brenge voor de valkjes en de jonge gerbil's
En jammer dat het nog nie gelukt is met de blokken maar ook dat komt helemaal goed geef het de tijd misschien over een paar maandjes dat je een mooi lief nestje hebt

Liefs Laris

Manouk

Beste lezers en lezeressen..

Hier in de kooi is alles rustig, maar wou jullie toch nog even laten genieten van een paar mooie foto'tjes..

Ik boek ook steeds meer vooruitgang met mijn voliere valkje Gianni, volgens mij vind hij mensen aandacht wel fijn.. hij zit graag bij me en houd alles wat ik doe dan in de gaten, helpt met de was, de afwas, onder de douche wast hij mijn rug (najah was handig geweest)
Het is een lief en mooi valkje..

Ook met de jonge woestijnratjes gaat het erg goed.
zal ook nog even wat foto's van de kleine dames en heren erop zetten..

Papa Hugo met 1 van de pups

Mooie papa Hugo

1 van de kleintjes

En als laatste de birdy's netjes op stok...
vlnr. Dior, Gianni, Gucci, Coco, en Donna..
Gaudi was er niet bij want die zal wel op mijn schouder hebben gezeten!!!!

ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn kleine update..
De blokken zijn nu tijdelijk weg, aangezien ze geen gebruik meer ervan maakte..
dus ik hoop dat er binnenkort weer gewipwapt word ;)
ach en anders.. ik vermaak me zo ook wel, maar als ik al die donsjes her en der zie.. dan kriebelt het wel hoor..

Ook zie ik vaak bij Caroline al die mooie jonge beestjes en dan wil ik er ook nog wel een paar bij.. er zijn nog zo veel mooie en leuke mutaties dat ik denk hmmmmm,
jah Hermien dat valkjesvirus is erg fanatiek om zich heen aan het slaan het is niet alleen bij jou raak..

Vooral de gepareld bonte witmasker vind ik nog een mooie die ik wel in mijn collectie zou willen hebben, maar 6 valkjes zoals nu past mooi in de kooi en meer wil ook niet... strax als ik in maart verhuis, dan maar eens kijken of er nog een kooi bij zou kunnen ;)

liefs
Manouk

Larissa

hey meid

hoe is het ?????
Hoop dat het allemaal mee valt met coco en dat het ook goed gaat met de rest van de bende

laat wat weten

Liefs Larissa

Dierenfreackske

Hoi, jaaa   hoe gaat het hier?? Grtjs Ann

Creatura

Heyy Manouk,

Hoe is het nou met Gaudi? Denk je dat je met haar naar VA gaat? Echt super irritant; dat gepluk.... :( Het is zo vaag vaak waar het nou door komt....
Sientje plukt nu ineens een stuk minder....maar ze is nog wel flink kaal onder de vleugels (bij haar zit het meer richting de schoudertjes).
En hoe is het met je andere vogels, en met jou?

liefs, Renske

Larissa

Halloooootjessssssssssss

Wij komen ff gedag zeggen en melde dat we 2 donsjes hebbe
Laat wat van je horen

groetjes Larissa

Manouk

Hallo allemaal,
Ik ben een hele tijd niet veel online geweest, dit kwam door een verhuizing en daardoor hebben we een tijd geen internet gehad.
Jullie hebben waarschijnlijk meegekregen dat ik met Gaudi naar de dierenarts ben geweest i.v.m. plukgedrag..
Nu heeft ze medicijnen gehad tegen wormen en mijten en ook vitamine druppels.. het lijkt beter te gaan al ziet ze er nog niet uit....
Ik hoop dat mijn mooie meisje nu der veertjes laat zitten..
Ik heb wat foto's maar echt fijn zijn ze niet om naar te kijken :(
Misschien komt het ook wel door de verhuizing en dat ik niet o veel thuis ben geweest....
Het is en blijft een echt mensenvalkje, dus ik denk dat ze de aandacht gewoon gemist heeft...

hier kan je zien dat er weer nieuwe veertjes doorkomen.. hopen dat ze hier af blijft.

Ze is en blijft een mooi en lief ding..

Hier mijn mooie man Coco

en nog 1 van Donna..

Had even de camera (canon eos 350d) geleend, en ff foto's geschoten van mijn beestjes..
Morgen overdag wil k nog wat meer foto's maken,
(ze waren wat stilletjes, maar worden nu nog ff wakker)

Liefs
Manouk

Creatura

Hey Manouk,

Leuke en lieve foto's :-* Ja, ze is flink kaal inderdaad, maar fijn dat er weer nieuwe veertjes doorkomen :)

Het kan natuurlijk wel ja dat ze door de verhuizing toch gestresst is geworden. Je weet het nooit.
Een gevoelig zieltje;)
Maar ze is erg mooi! Een heel indrukwekkend bontje! Zo eentje wil ik ook nog wel hebben. Wildkleur bont is cool :) Als Lotje en Tommy ooit nog eens kindjes krijgen kunnen die er ook uit komen. Zou vet zijn :)

Sterkte met Gaudi, en je mag vaker foto's plaatsen ;D

xx Renske

Larissa

Hey Hey

tjeetje wat naar dat ze zich zo plukt....hoop dat ze gauw opknapt

Hier gaat alles goed,donsjes worde stekelvarkentjes  ;D

S6
groetjes Larissa

Manouk

Hoi hoi allemaal..

misschien dat iemand het al heeft gelezen...
Vandaag lekker met mijn vader de grote voliere naar buiten gereden...
en toen ik mijn dames en heren zo leuk en lekker in de zon zag zitten en zag genieten....
besloten om op zoek te gaan naar een buitenvoliere..
Het word er waarschijnlijk 1 van 2 meter breed en 1 meter diep...
Denk dat dit groot genoeg is, aangezien er maar 2 koppeltjes in komen..
Gaudi en Coco blijven binnen.. omdat k het heerlijk vind om met gaudi te kroelen voor de tv ;)
en ik weet dat Gaudi een mensenvalkje is en dus wil ik haar niet naar buiten doen waar ze die aandacht moet missen...

liefs
Manouk

ps. foto's volgen snel.......