4 mei 2025, 10:15:48

Schuddend kopje

Gestart door Murphy, 24 oktober 2002, 03:13:50

« vorige - volgende »

Murphy

Hallo,
Ik heb een raar iets met mijn Valkje..
Als ik wat harder tegen hem/haar praat dan gaat schud ie zijn kopje,alsof hij het een hard geluid vind.Heeft ie misschien een gehoorbeschadiging?Voor de rest heeft ie nergens last van en is gezond.
In ieder geval wie kent en herkend dit bij zijn eigen Valkje of weet wat het is heel graag zou ik het dan willen weten en/of is het te verhelpen.

p.s: Als de tv hard staat met stemmen dan heeft ie het niet of muziek;alleen dus als je live tegen hem praat...

Paul

Hoi Murphy,
Ik heb zelf ook een aantal Valkparkieten en de meeste doen dat niet.
Eén is een keer aan komen vliegen en die hebben we opgevangen en die doet precies wat jij beschrijft.
Normaal doet ie het niet maar als je hem aandacht geeft door tegen hem te praten schudt ie ook met zijn kopje.
Dit is denk ik gewoon een tik van je vogel en heb gelezen dat het vaker voorkomt.
Het ligt in elk geval niet aan het harde geluid want de radio geeft veel meer lawaai en dan zou ie daar ook bij schudden.
Ik heb die Valk die dat doet al ruim een jaar dus het zal niet ernstig zijn.
Eerst was ie heel wild maar dankzij mijn andere valkparkieten gaat ie nu zelfs op je vinger zitten als je je hand ervoor houd.
Verhelpen kan je het denk ik niet maar het belangrijkste is toch dat je valkje gezond is :-)

Groetjes,  paul

annemiek

Hoi

Mijn valken doen het allebei. Het mannetje deed het in het begin elke keer dat ik naar hem fluitte. Nu doet ie het bijna niet meer. Het vrouwtje is wat jonger en doet het af en toe als ik tegen haar praat of fluit. Eigenlijk alleen bij hoge tonen. Het is dus niet dat er iets mis is met hun gehoor.

Groetjes Annemiek