5 mei 2025, 05:28:54

geknipte vleugels

Gestart door franky, 21 oktober 2002, 00:31:27

« vorige - volgende »

franky

ik heb laatst een lutino gekregen van mensen die hem beu waren.hij wil niet uit zijn kooi en als ik mijn hand erin steek om hem eruit te halen of gewoon te strelen dan heeft hij bang. we kunnen hem uit de kooi krijgen door de kooi van de bodem af te halen en dan kruipt hij eruit en komt hij direkt op mijn schouder GEKROPEN.nu komt het !!!! als hij zij vleugels strekt komt er bloed uit de wondjes op zijn vleugels.
Wat moet ik doen?
komt het nog goed met Jango ?
 en zou ik die nog wa tam krijgen?
hij is zo lief en vraagt geregeld aandacht door heel mooi te fluiten .
groetjes en al de goede raad is welkom

tiny ;) ;) ;) ;)

cisca

Hallo Franky.
dit is weer een geval van pure dierenmishandeling je valkje is te ver geknipt en zal waarschijnlijk geen nieuwe pennen meer krijgen wanneer het zo blijft dat hij steeds bloed dan is het zaak naar een vogelarts te gaan deze zou kunnen proberen de wondjes te dichten daar is een speciale metode voor en dan zijn de wondjes dicht en stopt ook het bloeden,ik zou er niet te lang mee wachten dit word alleen maar erger en de kans op infectie is erg groot.
sucses en sterkte en laat het me weten hoe het gaat.

tiny

bedankt voor je help
ik zal zeker naar de dierenarts

groetjes

tiny (mama van frank )

franky

we hebben jango gisteren een hele tijd uit de kooi gehaald en als hij zijn vleugels opzet dan bloed hij  niet meer.
maar hij heeft zo'n schrik vooral van handen.
wat moeten we doen ?????????????
ik zou hem zograag wat tammer hebben !!!!!!!!!!!!!!

groetjes

tiny

cisca

Hoi Franky en Tiny.
ik had al van franky gehoord dat de lutino bang is maar met heel veel geduld en zachtjes en rustig doen krijg je hem wel tam.
dat valkje moet eerst jullie vertrouwen winnen en dat lukt best hoor als je het maar rustig doet,ik denk dat het beestje het wat slecht heeft gehad bij zijn vorige baasje en daar zitten jullie nu mee.
maar het komt best wel goed dat geloof ik wel,het vraagt alleen wat geduld maar dat hebben jullie er wel voor over.

tiny

hallo cisca, we hebben al veel geprobeerd maar het helpt niet.eten uit de hand doet hij ook niet en hij is pas gerust als hij in zijn kooi zit. hij vraagt toch veel aandacht,dan begint hij prachtig te fluiten en dan ga ik naar de kooi en dan komt hij direkt naar de kant,maar steek geen hand in de kooi !!!!!!
hij zit samen met kuifje en tuurke in de kooi en ik hoop dat ik daar goed aangedaan heb

groetjes

tiny