Maatje voor Suzy--> Rui Suzy schiet niet op?!

Gestart door B87, 27 februari 2009, 13:01:55

« vorige - volgende »

B87

Hai,
Ik wil een maatje voor Suzy erbij nemen.
Suzy is misschien toch een mannetjes, aangezien ze zich zo gedraagd. Daarom wacht ikt ot na de rui en ik zeker weet wat het geslacht is. (ze is nu bijna 4 maanden)

Als Suzy een popje is, komt er sowieso een popje bij, dat weet ik al bijna zeker.

Stel dat Suzy een man is, kan ik dan beter een man erbij zetten of een popje?
Mij lijkt twee mannen zo druk?? Is dat zo?

Stel dat ik een popje bij Suzy zet en Suzy blijkt man te zijn, dan is het wel wat rustiger dan met twee mannen neem ik aan?

Alleen vraag ik mij af hoe groot de kans is dat ik bevruchte eieren ga krijgen. Ik zal geen nestkast aanbieden, dus de eitjes zullen wel gewoon op de grond belanden.
Is de kans groot dat dit dan gebeurd, of is daar niets over te zeggen?

Groetjes, Brigith

Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

Rianne

Die kans is altijd aanwezig, ook met 2 popjes. Maar als je geen jongen wilt, kun je bij koppel man-pop de eitjes gewoon vervangen door nepeitjes :)

B87

Ja dat vervangen gaat tegen mn gevoel in...dat kan ik niet...

Rianne

Als je dat meteen op de dag van leggen doet, of de dag erna, zit er nog geen leven in. Dat komt pas na een aantal dagen broeden.
Of je komt met jonge valkjes te zitten, waar je geen afstand van kunt doen, wat weer tot gevolg heeft dat je nog meer eitjes krijgt, enz enz. ;D
Er is niks mis mee als je de eitjes meteen weghaalt :)

B87

Zodra er een bevructing is groeit het toch, net als bij mensen.
Lees ook:http://www.zobk.nl/foktipsuitbroeden.pdf

Al met al, ik kan dat dus echt niet. Ik dacht dat wanneer de eieren op de grond lagen de vogels er niets mee deden, mar dit is dus niet zo?
Dan zal ik voor hetzelfde geslacht moeten gaan!

Karin

28 februari 2009, 15:05:33 #5 Last Edit: 28 februari 2009, 15:08:13 by Karin
Eet jij wel eens een eitje Suzy ? Weet je dat als je scharreleitjes in de broedmachine stopt er ook een aantal uit kunnen komen ?  ;D ;D ;D Er lopen soms stiekem haantjes tussen.
Nee hoor, echt onzin. Als een eit net gelegt is is het gewoon nog helemaal niks. Je moet het dan gewoon op dag 1 al weghalen en vervangen door een nepperd. Pas na een aantal dagen broeden gaat het zich goed ontwikkelen. Waarom laat je Suzy niet DNA testen ? Dan weet je het zeker  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

B87

Ja kan DNA test doen, maar als ze over 2 of 3 maanden in de rui is dan weet ik het ook!

B87

Suzy gaat steeds meer aandacht vragen/schreeuwen.
Ze deed het al als ik binnekwam, maar nu doet ze het ook als ze los is. Na een tijdje wordt je er kierewiet van :P

Is dit iets wat over gaat als ze een maatje heeft?

Kimm

hoi,

ja het is aandacht vragen hoor.
je kan nooit met zekerheid zeggen dat het dan over is met een maatje, maar ik vind het wel het proberen waard, want dan kan hij zich ook wat richten op het vriendje.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Karin

De kans is groot dat het dan minder wordt, maar het ligt er ook aan hoe jij zelf erop reageert. Schreeuwgedrag moet je altijd negeren, als je maar kijkt kan het al "aandacht" zijn.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

CitaatJa kan DNA test doen, maar als ze over 2 of 3 maanden in de rui is dan weet ik het ook!

Ja, dan weet je het ook, maar al die tijd zit hij / zij wel alleen wat zoals je al gemerkt hebt toch problemen kan geven  ::) En die 21 euro is het dan wel waard denk ik  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

B87

Ja weet ik, maar het is mijn eerste valkje dus heb zelf ook tijd nodig om aan alles te wennen enz!

Ze is nu 5 maanden, dus als het goed is binnenkort de rui. Ik hoef neem ik aan niet de hele rui af te wachten toch? je ziet toch al snel wat voor veren er terug komen??

En dan ga ik op zoek naar een witmakser ;D

Kimm

ja ze moet binnenkort toch wel in de rui komen hoor. die leeftijd heeft ze nu toch wel.
je moet alles op je gemakje doen en als jij eraan toe bent een maatje zoeken voor suzy.
een witmasker, mooi hoor :D  :D

B87

Ja inderdaad ;D
Maar heb ik gelijk dat je niet de hele rui hoeft af te wachten? Maar dat je al snel ziet wat voor veren er terugkomen??

Ze is bij 4 maanden mini beetje in de rui geweest, toen waren er allemaal parels nog teruggekomen, maja dat was de jeugdrui...

Kimm

ja als het goed is kan je bij de volgende rui het gaan zien. ik hoop het wel voor je hoor!!